וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה של מכבי תל אביב נדחתה, חצי גמר הגביע יתקיים בחמישי בחיפה

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 20:57

בית הדין של ההתאחדות דחה את בקשת הצהובים להזיז את מפגש הגביע וקבע כי אין מניעה לקיימו באצטדיון בחיפה: "זמנים קשים ומורכבים יוצרים החלטות קשות ומורכבות. אין מדובר במצב חירום כגון מלחמה או גיוס מילואים". האלופה קיבלה את ההחלטה ולא תעתור למחוזי

עדן קארצב שחקן מכבי תל אביב מול מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
סוף סוף ייפגשו מחר/מאור אלקסלסי

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל דחה הערב (רביעי) את עתירתה של מכבי תל אביב ובקשתה לדחות את חצי גמר הגביע בשל המצב הבטחוני והירי המתמשך לעבר ישובי הדרום והמרכז בישראל. על פי הדיין והשופט אמנון סטרשנוב, אין כל מניעה לקיים את המשחקים. "סבורים אנו כי עם כל הקשיים הביטחוניים, אין מדובר במצב חירום כגון מלחמה או גיוס מילואים", נכתב בעת מתן פסק הדין. עוד כתב השופט: "עוד שוכנענו, כי התקיימו מגעים אינטנסיביים ורצופים כל העת, בין כל הגורמים השונים - ההתאחדות, המנהלת והקבוצות - בניסיון למצוא פתרון ראוי לקיום שני משחקי חצי הגמר ולסיימים בפרק זמן סביר".

במכבי תל אביב טענו בדיון כי ההתאחדות היתה חייבת לכנס את פורום ההנהלה שלה על מנת להכריע בסוגייה מכיוון שמדובר בעת חירום ולא להסתפק בהכרעה של ועדת ליגה וגביע. במכבי תל אביב טענו בשל כך לחוסר הגינות ספורטיבית ניכר. היועצים המשפטיים של הקבוצה עורך הדין מורן מאירי ועורכת הדין יעל מרגלית הציגו בפני בית הדין את האפשרות האחרת עליה דנו אתמול בניסיון למצוא תאריכים אחרים והיא לקיים ראשית את משחקי הליגה בשבוע הבא ואז לשחק את חצי הגמר ב-31 במאי וב-3 ביוני את הגמר, אך כאמור, בקשתם והצעותיהם נדחו. האלופה קיבלה את פסיקת בית הדין העליון של ההתאחדות ובחרה שלא לעתור לבית המשפט המחוזי.

מנגד, במכבי חיפה שיבחו את העבודה של עורכי הדין אודי שוכטוביץ ועופר בן אסא.

עדכונים שוטפים

  • 17:31: אחרי למעלה משעה, הסתיים הדיון. הצדדים מחכים להחלטת הדיינים, שצפויה להתקבל בשעות הקרובות.
  • 16:52: ובינתיים, עוסקים בכדורגל הישראלי גם בחצי גמר הגביע שאמור להיערך הערב, בין הפועל תל אביב ובית"ר תל אביב בת ים. בעקבות הירי על הצפון, ההתאחדות מחכה לשמוע מפיקוד העורף הנחיות בנוגע לקיום המשחק. לידיעה המלאה
  • 16:37: מאירי הוסיף ואמר: "אין שום ספורטיביות בקיום משחק במצב הזה. הסגל שלנו חסר מאוד. הזרים ביקשו לעזוב וכל מה שעשינו כדי להשאיר אותם לא עזר. אשתו של סבוריט דרשה לעזוב. זר אחר שלנו לא חש בטוב. השחקנים טסו שעות ארוכות כדי להגיע לבתיהם. ואם כבר מחליטים לשחק, למה בחיפה? אין מגרשים נייטראלים? הרי חצי הגמר היה צריך להיות בבלומפילד. למה שהוא יעבור דווקא לחיפה?"
  • 16:35: לאור האזעקות שנשמעו בחיפה ובאיזור הקריות, ייתכן שחצאי גמר הגביע יוזזו מהעיר.
  • 16:32: אחת הנפילות היתה סמוך למגרש הכדורגל של שפרעם. אין דיווח על נפגעים בשעה זו.
  • 16:31: עו"ד פינס, המייצג את ההתאחדות: "יעתכן שכל הדיון פה לא רלוונטי. אזעקות נשמעות כעת בעכו ובקריות".
  • 16:30: מאירי המייצג את מכבי תל אביב אמר - "מדובר בהחלטה כבדת משקל. לא מדובר בקיום משחק ספציפי, אלא אם אנחנו בכלל רוצים וצריכים כעת לשחק כדורגל במצב חירום שכזה ולכן ההחלטה חייבת לעבור דיון בהנהלת ההתאחדות לכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully