וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהותקף על ידי פרו פלסטינים, ערן זהבי מגיב: "אתם לא יודעים כלום על שורשי הסכסוך"

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 12:22

אחרי ש"תיקן" גם את המחווה של פוגבה ודיאלו לפסטינים וזכה לתגובות נזעמות ("שיפוצצו לך את הברך, אינשאללה"), כוכב הנבחרת ענה: "תקראו לשלום בשני הצדדים". בתקשורת הערבית הזדעקו: "אמן השקרים". דסה: "שחור, ישראלי יהודי - גאה"

הילדה רננה בוצר-סוויסה מכפר עזה פונה למגיש הטלוויזיה ג'ון אוליבר לאחר שבמונולוג הפתיחה של תוכניתו "השבוע עם ג'ון אוליבר" האשים את ישראל בפשעי מלחמה נגד הפלסטינים ובאפרטהייד/וואלה! NEWS

ערן זהבי שוב הרתיח מיליוני פרו פלסטינים ברחבי העולם, בעקבות עוד פוסט אינסטגרם התומך בישראל. זה התחיל בשבוע שעבר, לאחר ששחקני לסטר סיטי ווסלי פופאנה וחמזה צ'ודהורי חגגו את הזכייה בגביע האנגלי עם דגל פלסטין. כוכב הנבחרת לקח את התמונה של השניים שהופצה במהירות ברשתות החברתיות וערך אותה כך שהשניים יניפו דגל ישראל, כביכול.

"תודה חבר'ה, אנחנו מעריכים את התמיכה שלהם בכל רחבי העולם", כתב בסרקזם.

אמש זהבי עשה זאת שוב: פול פוגבה ואמאד דיאלו ציינו את ה-1:1 של מנצ'סטר יונייטד על פולהאם עם מחווה פרו פלסטינית כשהניפו את דגל פלסטין בסיום, וגם התמונות שלהם זכו לאלפי שיתופים ותגובות. גם הפעם זהבי הגיב, כשהעלה פוסט משלו בו דגל פלסטין הוחלף בדגל ישראל, עם אותו "איחול" ששלח לשחקני לסטר.

באנגליה לא התעלמו מהפוסט של זהבי, ובאתר Caoughtoffside ציינו שמדובר ב"התנהגות ביזארית" מצידו. "אם הדרך היחידה של ישראל להשיג תמיכה בינלאומית היא על ידי הפצה של תמונות מפוברקות עם פוטושופ גרוע ומביך, אולי היא צריכה להבין שהיא בבעיה", ציינו. "לא ברור מה זהבי מנסה להשיג בפרסומים הללו".

באתר Sportbible גם הקדישו אייטם נפרד לפוסט של זהבי וכתבו: "שחקני מנצ'סטר יונייטד הפגינו סולדיריות עם הפלסטינים, שרבים מהם נאלצו לנטוש את בתיהם בעקבות התקיפות המאסיביות של ישראל בעזה. זהבי כנראה לא מזדהה איתם, ואת ההתנהגות המשונה שלו אפשר אולי להסביר בכך שעוברת עליו תקופה קשה, אחרי שביתו נשדד לפני משחק של פ.ס.וו איינדהובן".

גם בהולנד התייחסו לסערה סביב זהבי, ואתר "ווטבול פרימר" הגדירו את הפוסט שלו כ"שנוי במחלוקת". "זהבי ממשיך לתמוך בישראל בכל הזדמנות, בזמן שכמה מחבריו לקבוצה תפסו את הצד של הפלסטינים בסכסוך", כתבו.

עוד בוואלה!

סולשיאר על המחווה של פוגבה ודיאלו לפלסטינים: "צריך לכבד דעות שונות"

לכתבה המלאה

בעולם הערבי נרשמו תגובות חריפות יותר. גולשים ערבים ופרו פלסטינים הטיחו בזהבי קללות קשות באינסטגרם (אחד מהגולשים איחל לזהבי "שיפוצצו לך את הברך ותגמור את הקריירה, אינשאללה") וחלקם תייגו את פ.ס.וו איינדהובן בטוויטר כשהם קוראים לקבוצתו ההולנדית להעניש אותו: "פ.ס.וו איינדהובן, איך תגיבו לשחקן שלכם שתומך בכיבוש ובפשעי מלחמה בצורה כל כך בוטה?".

באתר Palestinow ציינו שמדובר ב"התנהגות מבישה", והעיתונאי הקטארי מוחמד אל גז'אר כתב: "ככה נראית הנדסת תודעה שקרית. ערן זהבי הוא אמן השקרים".

בשעות הבוקר, אחרי שהוצף באלפי תגובות באינסטגרם ובטוויטר, זהבי פרסם פוסט הסבר נוסף.

"עכשיו אחרי שקיבלתי את תשומת הלב שלכם זה הזמן להסביר את הסיטואציה האמיתית", כתב. "אף אחד מכם לא באמת מכיר את שורשי הסכסוך וחלקכם אולי אפילו לא יודע איפה עזה או ירושלים נמצאות על המפה, אז אולי כדאי שתשתמשו ברשתות החברתיות כדי לקרוא לשני הצדדים להגיע לשלום. ככה יהיה יותר פשוט לכולם".

פוסט התגובה של ערן זהבי למגיבים הפרו פלסטינים. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
פוסט התגובה של ערן זהבי למגיבים הפרו פלסטינים/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

שחקן ישראלי נוסף המשחק בליגה ההולנדית, מגן ויטסה ארנהם אלי דסה, התייחס גם הוא לגזענות באינסטגרם שלו. "שחור, ישראלי יהודי - גאה. F*ck racist people", כתב דסה, שהוסיף צילומי מסך של תגובות גזעניות שהופנו לעברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully