וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן ספיר: על משחקה הראשון של ספיר ברמן כשופטת

3.5.2021 / 12:30

האיש שליווה אותה לאורך התהליך, הבגרות המפתיעה שגילה עולם הכדורגל שחיבק אותה, וההודעה המרגיעה: "ישנתי כמו תינוקת". אחרי אבן הדרך שקבעה במסיבת העיתונאים הבלתי נשכחת, האתגר המקצועי של ספיר ברמן מתחיל במשחק בו ההצגה תהיה רק שלה (20:15, ספורט3), בלי שום הנחות

מסיבת העיתונאים בה דיברה ספיר ברמן על תהליך שינוי המין שלה/צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

אם לא די במתח ובלחץ לקראת משחקה הראשון כשופטת ראשית מאז יציאתה לעולם כאישה, צצה אתמול בבוקר (ראשון) הידיעה שספיר ברמן שיחקה בעברה בהפועל חיפה, עוד כשקראו לה שגיא ברמן ושהחלום שלו היה להיות שחקן כדורגל.

יריב טפר מנכ"ל איגוד השופטים והמשבץ שופט העבר איתן תבריזי בכלל לא היו מודעים לכך כשתבריזי בחר להציב את השופטת בבכורה שלה במשחק שבין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים (20:15, ספורט 3). טפר מיהר לבדוק מולה את פשר הדבר וחזר עם הגרסה שברמן שיחקה באמת עד גיל 14 בהפועל חיפה ואז עברה לעירוני נשר לעוד שנתיים בטרם פרשה מכדורגל בגיל 16.

"אם גם רוצים לעשות מזה עניין, אז אין לי כבר מה לומר", אמר מנכ"ל איגוד השופטים. "ברוך השם אנחנו כבר לא מתעסקים כמעט בשופטים שגרים בערים הגדולות כמו תל אביב או חיפה. דניאל בר נתן שופט את מכבי והפועל תל אביב למרות שהוא גר בתל אביב, אז גם ספיר ברמן יכולה לשפוט את הפועל חיפה 13 שנים אחרי שסיימה שם לשחק בקבוצת נערים ג' או משהו. מישהו יכול לחשוד שהיא רוצה משהו אחר מלבד להצליח כשופטת?".

ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
הכל מוכן לסיפתח. ברמן/ניב אהרונסון

אז הנושא הזה נוקה אתמול בבוקר די בקלות. יושבת הראש רונית תירוש היתה הפעם מיודעת אפילו ראשונה. אחרי מסיבת העיתונאים להצגת ספיר ברמן ביום שלישי שעבר, היא ביקשה מתבריזי למצוא משחק למחזור הקרוב שיהיה הכי מתאים לפתיחה ברגל ימין של השופטת הראשונה בליגת העל. היא הבינה שכדי להשלים את התמונה צריך משחק בשביל הסמליות. תבריזי הסתכל על הלוח וראה שהפועל חיפה נגד בית"ר ירושלים הוא המשחק בפרופיל הכי פחות גבוה כדי לעשות את הסיפתח. תירוש הרגישה צורך לוודא שיקבלו את השופטת שלה בצורה מכובדת, אז היא צילצלה למנכ"ל הפועל חיפה אורן שטרלינג כדי לבקש ממנו לשים עין שהכל יהיה ברוח טובה אחרי החשיפה הלא פשוטה והוא סיפר על הדרך שברמן היתה פעם לפני הרבה שנים במחלקת הנוער אצלם.

האסון בהר מירון שלח את ישראל להתאבל אתמול על 45 הנספים. מנהלת הליגות אימצה את יום האבל וכיבדה אותו, כך שמשחקי אתמול הוזזו ביממה וביניהם המשחק אליו שובצה ברמן. כמעט שבוע עבר מאז מסיבת העיתונאים המרשימה כל כך שאירגן עבורה איגוד השופטים בשיתוף ההתאחדות לכדורגל. טפר ותירוש דיברו ראשונים ואז הציגה ברמן את עצמה ועשתה זאת בצורה מעוררת כבוד. במלים נקיות, בחן רב, ברצינות ובביטחון סיפרה על התהליך שעברה ועל החיים הכפולים שחיה. על ההצלחה שלה כשגיא ברמן בלימודים, בשיפוט ואפילו כגבר מול נשים אל מול הרצון לצאת מהדמות הגברית אליה היא לא התחברה ולהתחיל את חייה כספיר ברמן האישה.

עוד בוואלה!

אל תתרגשי, כולה קללות: מה מצפה לספיר ברמן במגרשי ליגת העל

לכתבה המלאה
השופט שגיא ברמן. ברני ארדוב
גם הקולגות פרשו רשת ביטחון. ספיר ברמן/ברני ארדוב

כשדיברה על שאיפותיה המקצועיות לא מיצמצה ולא היססה. "אני רואה את עצמי שופטת דרבים, שופטת משחקי צמרת ומשחקי עונה", אמרה. "השאיפות שלי לא השתנו. הן נשארו אותו הדבר". זו היתה מסיבת עיתונאים שתיחרט בזיכרון. מרגשת ומהווה השראה. אלא שאחריה צריך לרדת לקרקע ולזכור שבסוף אנחנו כאן וגם ברמן בשביל ובגלל הכדורגל. שהיא לא היתה זוכה לסיקור הזה ולאהדה הציבורית כמעט מקיר לקיר, אלמלא היתה עוסקת בשיפוט בעולם שברובו עדיין נחשב לעולם גברי.

יומיים אחרי מסיבת העיתונאים כבר היתה בשיחה נוספת עם הפסיכולוג של איגוד השופטים דוקטור רועי סמואל. האיש שליווה אותה בכל התהליך הממושך. האיש שעזר לה לעשות את הצעד הכה אמיץ. סמואל הוא גם זה שיודע יותר טוב מכולם אם היא תוכל לעמוד כעת באתגר שהציבה לעצמה. אחרי ההחלטה לשנות את מינה וההודעה הפומבית על כך, ספיר ברמן צריכה להתמודד עם הצעד שעשתה ולהצליח.

לא רק סמואל בתמונה. שופטי ליגת על, קולגות שלה, סייעו מסביב ונתנו עצות. הם גם פרשו רשת ביטחון סביבה. כולם מכירים את ספיר כשגיא. שופט מצטיין שהצליח להגיע כבר בגיל 23 לשפוט בליגה הלאומית ועשה עונות טובות עד שהוקפץ לסגל שופטי ליגת העל. היו לשגיא ברמן ארבעה משחקים העונה בליגת העל וברובם לא הותיר רושם חיובי יוצא דופן. רק אחר כך הבינו באיגוד השופטים שאי אפשר היה לשפוט אותו כי בראש שלו הוא כבר רצה להיות שופטת והמשא שהחזיק בסוד לבד, כנראה הכביד.

ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
"ישנתי כמו תינוקת". ספיר ברמן/ניב אהרונסון

למעט אוראל גרינפלד, הבינלאומי מספר אחת של האיגוד, כל השופטים בליגת העל עובדים בעוד עבודה. ספיר ברמן מסיימת את לימודי החינוך לילדים עם צרכים מיוחדים והיא כבר עובדת בתחום באזור חיפה. כפי שלקחה בחייה שלה החלטה אישית כה דרמטית ואמיצה, כך היא מסייעת ותסייע בעתיד לילדים שצריכים אנשי חינוך עם רגישות שיא עבורם. למחרת מסיבת העיתונאים כתבה לה יושבת הראש רונית תירוש אם היא ישנה היטב אחרי היום העמוס ברגשות שעברה.

"ישנתי כמו תינוקת", השיבה ברמן לתירוש. עכשיו זה הזמן שלה להראות את מה שיש לה כאשת מקצוע וכשופטת כדורגל. הערב רוב מי שיישב מול המרקע יחפש את הפועל באר שבע מול מכבי תל אביב וזה טבעי כי מדובר במשחק המרכזי. שני המשחקים האחרים כמעט שלא יעניינו איש, אבל גם ברמן יודעת כפי שיודעים באיגוד השופטים שלמשחק בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים יעברו לא מעט אוהדי כדורגל כדי לראות את השופטת המדוברת. זו אולי מהפעמים הבודדות שאנשים יישבו לצפות במשחק כדי לראות את השופטת שעשתה היסטוריה וחשפה רבים לעולם שלא היה כל כך מוכר להם.

אם תשפוט כפי שדיברה במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר וכפי שהאמינה בכוחה להתגבר על כל מכשולי המגדר, אין בכלל ספק שהכדורגל הישראלי יתברך בעוד סמכות שיפוטית שיכולה לעשות לו רק טוב. והאוהדים ביציעים? הם יקללו אותה כשהיא תשרוק נגדם ואולי ימחאו כפיים בסיום, אם היא תיתן הצגה על הדשא ותעביר את המשחק ללא טעויות.

עולם הכדורגל הישראלי גילה בגרות בשבוע האחרון וידע להכיל ולחבק את ספיר ברמן על האומץ שלה. קרוב לוודאי שיינתנו לה יותר ממאה ימי חסד שיתחילו הערב, אבל בסוף היא תימדד על פי המקצועיות שלה, הידע וקבלת ההחלטות הנכונות. מעכשיו זו היא עם הצוות שלה בדרך מאוד מיוחדת שיצאה אליה. הנחות היא לא תקבל והיא גם לא רוצה לקבל.

  • עוד באותו נושא:
  • ספיר ברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully