וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה לספיר ברמן: "עולם הכדורגל יותר פתוח משחושבים"

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 14:24

לוסי קלארק, שופטת בליגות הנמוכות באנגליה שעברה ניתוח לשינוי מין, בירכה את הישראלית: "כשהכרוז יקרא בשמה בתור אישה, היא תרגיש חופשייה ומאושרת"

מסיבת העיתונאים בה דיברה ספיר ברמן על תהליך שינוי המין שלה/צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

ההיחשפות של ספיר ברמן, השופטת הטרנסג'דרית הראשונה בכדורגל הישראלי, ממשיכה לעורר עניין גם ברחבי העולם. בכלי תקשורת מרכזיים באירופה ציטטו את דבריה של ברמן במסיבת העיתונאים שנערכה שלשום, והתגובות לא איחרו לבוא.

בין המברכות הייתה גם לוסי קלארק, שופטת בליגות הנמוכות באנגליה שהייתה החלוצה בתחום, ונחשבת לשופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בכדורגל העולמי. קלארק בת ה-50 שנולדה כגבר ועברה ניתוח לשינוי מין ב-2018, יצאה לאור עם סיפורה באותה שנה, והפכה לסיפור בקנה מידה עולמי - כמו ספיר ברמן כעת.

לוסי קלארק, השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה. מתוך "המירור", צילום מסך
"היא עוד תופתע". לוסי קלארק/צילום מסך, מתוך "המירור"

קלארק סיפרה אמש שאמנם היא עדיין נתקלת בתגובות סקסיסטיות ופוגעניות במגרשים, ואמנם אף נקלעה במקרה אחד לעימות עם אוהד שיכור שניסה להכות אותה, אולם התעקשה ש"באופן מפתיע, החוויה שלי כשופטת כדורגל טרנסג'נדרית היא חיובית למדי. רוב עולם הכדורגל מקבל אותי כמו שאני ולא מייחס לכך חשיבות יוצאת דופן, ושופטים אותי בתור שופטת כדורגל".

קלארק שלחה מסר לברמן ואמר: "תמסרו לה בשמי, שהיא תופתע מהאופן שבו יקבלו אותה. כשהיא תיראה את שמה מופיעה בתוכניה של המשחק, כשהיא תעלה לכר בדשא והכרוז יכריז בשמה בתור אישה - היא תרגיש חופשייה ומאושרת. אני בטוחה שהיא תהיה נהדרת".

  • עוד באותו נושא:
  • ספיר ברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully