וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת ספיר ברמן שובצה למשחק בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים. דני עמוס: "אנחנו פה עבורה"

השופטת תנהל משחק ראשון מאז חשיפת תהליך ההתאמה המגדרית. בהתאחדות מברכים, שוער נתניה הכדורגלן הראשון שבירך פומבית: "יש לנו המון ללמוד מהסיפור הזה"

מסיבת העיתונאים בה דיברה ספיר ברמן על תהליך שינוי המין שלה/צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

תגובות נרגשות בעולם הכדורגל למסיבת העיתונאים בה יצאה לאור השופטת הטרנסג'נדרית ספיר ברמן. ברמן בת ה-26, שנולדה כשגיא ברמן ונמנית על סגל השופטים של ליגת העל, דיברה באופן גלוי על ההליך להתאמה מגדרית שהחלה בתקופה האחרונה, וזכתה לתגובות נרגשות ברשת. ביום ראשון היא כבר תנהל משחק ראשון כאישה, אחרי שבאיגוד השופטים שיבצו אותה כשופטת ראשית במפגש בין בית"ר ירושלים להפועל חיפה. זה יהיה המשחק הרביעי של ברמן כשופטת ראשית בליגת העל.

חלק מהברכות הגיעו גם מעולם הכדורגל. ההתאחדות לכדורגל פרסמה ציוץ תמיכה, וכך גם הפועל ירושלים שכתבה: "ספיר ברמן השופטת הטרנסית הראשונה מדברת ברגעים אלו במסיבת עיתונאים מרגשת. מחיאות כפיים מהקהל, תגובות מדהימות בכל אתרי הספורט ותמיכה חוצת גבולות של עולם הכדורגל הישראלי. תודה ספיר שאת מראה לנו שבכדורגל כל אחת ואחד יכולים להיות מי שהן. מחכים לארח אותך בטדי".

ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
מאורע היסטורי. ברמן/ניב אהרונסון

דני עמוס היה הכדורגלן הראשון שהעלה פוסט בנושא, ציין שיצר עמה קשר על מנת לברך אותה, וכתב: "בימים האחרונים השיח הוא סביב הצעד האדיר והחשוב של ספיר ברמן. חשוב לי לומר כמה מילים בנושא, ככדורגלן, לא רק כאדם, כאבא, כמישהו שרוצה באמת שיהיה פה טוב יותר. ברגע שפורסם יצרתי קשר עם ספיר ואיחלתי בהצלחה וכמובן הבהרתי לה שאנחנו תומכים ואנחנו פה עבורה.

"אני מייחל לכך שכולנו נדע לקבל את הבחירה של ספיר לשתף בצעד האמיץ ולהיות זו שבאה ואומרת 'זו אני, אני עוברת את התהליך, אני אמשיך בעבודה שאני כל כך אוהבת ואני מבקשת שתקבלו אותי ותוכיחו שאנחנו אנשי אהבה ותמיכה ולא אנשי שנאה'.

"ברור לי שיש כאלו שתומכים ויש כאלו שפחות ואני מקווה שאלו שפחות ידעו עדיין לכבד את ספיר כשהיא תהיה במגרש במשחק של קבוצתם, כי האחריות שלנו כבני אדם היא לחנך לטוב ולקבלה ולא לשנאה אפילו אם זו לא דרכנו או דעתנו.

"יש לנו המון ללמוד מהסיפור הזה של ספיר שנחשפת בעולם שהוא מאד מצ'ואיסטי באומץ רב וכשהיא מוקפת בתמיכה ובאהבה ממקום עבודתה ובסובביה.

"אסור לנו לשכוח אלו החיים הפרטיים של ספיר לפני ואחרי הכל, אבל הצעד הזה חשוב כי די, אין מקום לגזענות, אלימות או הומופוביה במגרשים. הכדורגל נותר ונועד למטרת הנאה של כולנו. שאתם הקהל תבואו ותהנו ואנחנו השחקנים על הדשא ניתן לכם את החוויה הנפלאה הזו. וכולנו מבינים ככל שהשנים חולפות שיש ערך מוסף חברתי חשוב מאד. בואו יחד נמשיך את השינוי וכמו שהגזענות והאלימות לא חלק מהספורט שלנו, כך גם ההומופוביה.

"ספיר, אני מאחל לך המון אושר בחייך ובתהליך שאת עוברת. אני מצדיע לך על האומץ ללכת עם האמת שלך עד הסוף. בהצלחה!

"ויאללה סוף סוף אנחנו חוזרים למגרשים ללא הגבלות ובחיים של אחרי הקורונה, בואו נחזור להנות מהטוב בכדורגל שלנו, בתצוגות של קהלים ולהנות מהדבר הזה שנקרא כדורגל שאנחנו כל כך אוהבים".

עוד בוואלה!

ספיר ברמן: "תמיד ראיתי את עצמי בתור אישה, חששתי שהחברה לא תקבל אותי"

לכתבה המלאה
ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית/ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית/ניב אהרונסון

האגודה למען הלהט"ב מסרה בתגובה לחשיפה של ברמן: "באומץ ובנחישות ספיר ניפצה את תקרות הזכוכית למען הקשת הטרנסית בספורט הישראלי ובחברה הישראלית בכלל.לצערנו, אנחנו עדיין עדים ועדות לקריאות שנאה נגד חברי וחברות הקהילה הגאה במגרשים ובספורט הישראלי. חשיפתה האמיצה של ספיר היא נקודת אור והשראה גדולה לא רק עבור החברה הישראלית בעולם הספורט אלא גם עבור אלו שקולם לא הושמע וסובלים גם היום מאפליה, אלימות ודיכוי רק בשל מי שהם והן.

"נמשיך לפעול יחד עם ההתאחדות לכדורגל והגורמים הרלוונטיים נגד השנאה והלהט"בופיה בספורט הישראלי, בחברה הישראלית כדי לכבד כל זהותו של אדם כמי הוא. בזכות ספיר נעשה היום צעד חשוב לחברה סובלנית, מקבלת ובטוחה עבור הקהילה הגאה בישראל ועבור כל אחד ואחת".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, בירכה: "אני מברכת על חשיפת התהליך הפורץ דרך של ספיר וגאה שאיגוד השופטים הישראלי וההתאחדות לכדורגל ישראלי תמכו וחיזקו לאורך כל הדרך. מדובר במהלך ראשון מסוגו בעולם הכדורגל כששופטת טרנסג'נדרית משמשת כשופטת בליגת העל, אף על פי שהענף נתפס כשמרני. לכל אדם עומדת הזכות לחיות את חייו באופן הטבעי והנכון לו ביותר ואני בטוחה שהמהלך יהווה מקור השראה ודוגמא לסובלנות עבור אנשים נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • ספיר ברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully