וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיר ברמן: "תמיד ראיתי את עצמי בתור אישה, חששתי שהחברה לא תקבל אותי"

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 13:03

אחרי שלפני כמה ימים חשפה שהחלה בהליך להתאמה מגדרית, שופטת הכדורגל ערכה מסיבת עיתונאים: "בתור גבר הייתי מצליח - בלימודים, באיגוד השופטים, עם בנות. כשהייתי לבד הייתי אישה. אני מקבלת אהדה חסרת תקדים"

מסיבת העיתונאים בה דיברה ספיר ברמן על תהליך שינוי המין שלה/צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

שופטת הכדורגל ספיר ברמן ערכה היום מסיבת עיתונאים אחרי שלפני כמה ימים חשפה שהחלה בהליך להתאמה מגדרית. השופטת נולדה כשגיא ברמן וסיפורה יוצא הדופן עלה לכותרות בישראל לפני כמה ימים, וזמן לא רב לאחר מכן גם סוקר בכלי תקשורת ברחבי העולם. במסיבת העיתונאים השתתפו גם יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש, ומנכ"ל האיגוד יריב טפר, שהביעו תמיכה מלאה.

ברמן בת ה-26 משמשת בעיקר כשופטת בליגה הלאומית, אבל העונה הוקפצה לליגת העל. תחילה שימשה כשופטת ראשית בגביע הטוטו ובהמשך ניהלה שלושה משחקים בליגת העל. בתקופה האחרונה בליגת העל היא שימשה בעיקר כשופטת רביעית.

ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
ספיר ברמן/ניב אהרונסון

ברמן סיפרה: "תמיד ראיתי את עצמי בתור אישה - מגיל מאוד צעיר. בתחילת דרכי לא ידעתי לתת לזה שם, אבל מיד הייתה משיכה לצד השני וסוג של קנאה למין הנשי. חייתי עם זה לצד דמות מאוד גברית. בתור גבר הייתי מצליח - בלימודים, באיגוד השופטים, עם בנות. כשהייתי לבד הייתי אישה וחילקתי את העולמות כי הבנתי שהחברה לא תקבל אותי. בסוף החלטתי להראות את מי שאני קודם כל בשביל עצמי והנפש שלי וגם בשביל הקרובים שלי כדי שלא יראו אותי סובלת".

ברמן המשיכה: "אני יודעת שיש לי תמיכה מאוד רחבה וכולי תקווה שהחברה שלנו תשתנה, תהיה מכילה וטובה יותר בשביל כל המגזרים והמגדרים. אני מקבלת אהדה חסרת תקדים ברשתות החברתיות, פונים אלי המון אנשים כולל כאלה שמרגישים אי נוחות עם הגוף שלהם ורואים בי סוג של שליחה.

"אני רוצה להודות למשפחה היקרה שלי שתומכת ונותנת לי חיבוק ענק. לאיגוד השופטים להתאחדות לכדורגל... אנחנו ב-2021, אבל התמיכה היא לא דבר שכיח. אני רוצה להודות גם לחבריי למקצוע, שנותנים לי להיות מי שאני במגרש וחבר ההלבשה, ופונים אלי במערכת השמע גם בלשון נקבה ובשם ספיר. לאורך השנים הצטיירתי כבן, זכר, גברי מאוד וידעתי לנתק את הנשיות שלי. היום זה טיפה אחרת. אני נמצאת בחדר ההלבשה עם השופטים האחרים וטוב לי איתם. הם נותנים לי את המקום שלי".

עוד בוואלה!

"רגע יותר גדול מההעפלה למונדיאל": הרשת מגיבה למסע"ת של ספיר ברמן

לכתבה המלאה
ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית/ניב אהרונסון

השופטת סיפרה על התהליך: "זה תהליך שחיכיתי לו כל החיים, אני עושה אותו בשביל עצמי כך שאני לא יודעת אם אני חלוצה כי זה לא משהו שבדקתי. להיות חלק מנוף כל כך גברי טיפה עיכב את הכול. לא ידעתי איך יקבלו ואם יקבלו, אבל לצד זה שהייתי שופט כדורגל גבר, כל הדרך הרגשתי אישה. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שאני לא יכולה להסתיר את זה יותר ושאני מתחילה להרגיש מבפנים שזה כבר לא בשליטתי.

"אני לא חוששת מהתגובות מהיציעים. אני נתקלת בקללות סקסיסטיות, קללות על כל הרצף וזה אף פעם לא הזיז לי. זה לא עובר את הסינון באוזן, זה נעצר. זה בסדר - זה חלק מהנוף באצטדיונים, אני מאוד חזקה מול הקללות האלה.

"התהליך ממש בהתחלתו. אני עדיין לא יודעת כמה זמן הוא יימשך, זה לכל החיים. להגיד שאני יודעת מתי ארגיש שלמה עם החיצוניות שלי? זה לא משהו שאני יכולה לעשות. מבחינת השיפוט הכול ממשיך כרגיל, היכולות שלי הן אותן יכולות. השאיפות שלי לא השתנו. מאז שנכנסתי לאיגוד אמרתי שאני רוצה להגיע לליגה הבכירה ולשיפוט בינלאומי. יש לי אותן שאיפות ואותם חלומות - לשפוט משחקי צמרת, משחקי דרבי, להיות הכי טובה שאני יכולה".

"שפטתי משחק נערים ב' ואחד ההורים של אחד הילדים צעק 'שופטת תתעוררי!'. זה מראה לי שיש שינוי בחברה ושאפשר להביע אי הסכמה עם החלטה כזו או אחרת, ועדיין לצעוק בלשון נקבה.יש שחקנים שכבר פונים אלי בלשון נקבה".

ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית/ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית/ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית. ניב אהרונסון
ספיר ברמן שופטת ישראלית/ניב אהרונסון

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, מברכת על החשיפה של שופטת הכדורגל ספיר ברמן שנמצאת בתהליך לשינוי מין: "אני מברכת על חשיפת התהליך הפורץ דרך של ספיר וגאה שאיגוד השופטים הישראלי וההתאחדות לכדורגל ישראלי תמכו וחיזקו לאורך כל הדרך. מדובר במהלך ראשון מסוגו בעולם הכדורגל כששופטת טרנסג'נדרית משמשת כשופטת בליגת העל, אף על פי שהענף נתפס כשמרני. לכל אדם עומדת הזכות לחיות את חייו באופן הטבעי והנכון לו ביותר ואני בטוחה שהמהלך יהווה מקור השראה ודוגמא לסובלנות עבור אנשים נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • ספיר ברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully