וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תזכה בג'ואל אבו חנא? מאבק עיקש להחתמת בלם נבחרת ישראל

בלם נבחרת ישראל סירב להצעתה האחרונה של זוריה לוגנסק להארכת חוזהו, הבהיר שיעזוב בקיץ ועלול להישלח לתקופה ארוכה ביציע. מלבד קבוצות הצמרת בליגת העל, הוא נמצא תחת מעקב של קבוצות מרוסיה, פולין וטורקיה. רשאי לחתום כבר עכשיו על חוזה מקדים בקבוצה חדשה

צפו: שרן ייני מודיע על פרישה משורות נבחרת ישראל ונפרד מהשחקנים/ההתאחדות לכדורגל

האם ג'ואל אבו חנא בדרך לאחת הקבוצות המובילות בליגת העל? בלם נבחרת ישראל דחה בימים האחרונים הצעה נוספת שהגישה לו זוריה לוגנסק לחוזה חדש והוא יהפוך לשחקן חופשי בקיץ. למעשה, אבו חנא רשאי לחתום כבר עכשיו על חוזה מקדים ולהצטרף לקבוצה חדשה בקיץ, ללא תמורה.

לפני פגרת החורף, אבו חנא דורג ראשון בליגה האוקראינית בכמות מאבקים הגנתיים עם 166 (116 מוצלחים) והוא הפך לשחקן חשוב ומוערך בקבוצה האוקראינית, שמדורגת במקום השלישי בטבלה אחרי דינמו קייב ושחטאר דונייצק.

זוריה לוגנסק שיחקה העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית והיא נראית בדרך הבטוחה להשגת הכרטיס לזירה היבשתית גם בעונה הבאה. יחד עם זאת, המועדון - כמו רוב הכדורגל האוקראיני - סובל מבעיה תקציבית ואבו חנא כבר החל לפזול למקומות בהם יוכל להרוויח שכר גבוה בהרבה.

אבו חנא הצטרף לזוריה בקיץ 2019 אחרי שמיעט לשחק בליגה השלישית בגרמניה, והחזיר את הקריירה למסלול דווקא באוקראינה. במועדון קיוו שהוא ימשיך והגישו לו הצעה, אבל הוא סירב בתוקף והבהיר שההחלטה שלו לעזוב בקיץ היא סופית. הבלם בן ה-23 לא נכלל בסגל למשחק נגד מאריופול ביום שבת ויהיה מעניין לראות אם הוא ימשיך לבלות בעיקר ביציע עד תום העונה.

השחקן כבר היה תחת מעקב של קבוצות מליגת העל לפני שזומן לנבחרת ישראל, אבל באותה תקופה הן לא השתכנעו שיש להגיש לו הצעה. כעת, בזכות יכולתו והפיכתו לשחקן נבחרת, הוא הפך לשחקן מבוקש. יחד עם זאת, לקבוצות הצמרת בישראל צפויה תחרות והבלם הצעיר כבר נמצא תחת מעקב של קבוצות מפולין, רוסיה וטורקיה.

שחקן נבחרת ישראל, ג'ואל אבו חנא. MB Media, GettyImages
מוביל את הליגה האוקראינית בכמות של מאבקים הגנתיים. אבו חנא במדי נבחרת ישראל/GettyImages, MB Media

אבו חנא הוא בן לאב ערבי-ישראלי נוצרי שהתחתן עם גרמנייה. הוא רשם 16 הופעות בנבחרת הנערים (U17) של גרמניה והגיע איתה עד גמר אליפות אירופה ב-2015. בהמשך שותף גם בשני משחקים של נבחרת הנוער של גרמניה (U19).

הוא גדל במחלקת הנוער של באייר לברקוזן וגם ישב על הספסל במשחק בונדסליגה נגד שטוטגרט, אבל לבסוף עזב בלי ללבוש את מדי הקבוצה הבוגרת. אחרי ששיחק בקייזרסלאוטרן, מאגדבורג ופורטונה קלן וסבל מלא מעט פציעות, מצא את מקומו בליגה האוקראינית.

אבו חנא רשם העונה 12 הופעות בליגה האוקראינית ו-5 הופעות בשלב הבתים של הליגה האירופית, שם זוריה פגשה את לסטר סיטי, א.א.ק אתונה ובראגה.

באוגוסט האחרון אבו חנא הוזמן במפתיע לסגל של נבחרת ישראל שכינס וילי רוטנשטיינר. הוא נכלל בסגל בכמה משחקים וערך הופעת בכורה בהפסד 2:1 לצ'כיה בליגת האומות. לצערו נזקף לחובתו שער עצמי במשחק בחיפה, אחרי שהחזיר כדור לאופיר מרציאנו והשוער פספס אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully