וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל הזהב: זלאטן, לברון, רונאלדו ובריידי מככבים למרות גילם המתקדם

לברון ג'יימס מודה שהוא מקבל "השראה" מטום בריידי, ולא מתכוון לעצור. זלאטן איברהימוביץ' מלא תשוקה, ועומד להאריך חוזה בגיל 40. כריסטיאנו רונאלדו מנפץ שיאים, ומאמנו לשעבר טוען ש"הוא לא נורמלי". חכמים, רעבים, סופר אתלטיים: הניצחון הגדול של הספורטאים המבוגרים

תקציר: אינטר - יובנטוס 2:1/ספורט 1

לברון ג'יימס הודה שבסופרבול האחרון הוא לא סתם צפה במשחק כחובב ספורט שנהנה מהמעמד ומהחגיגה. הוא צפה בסופרבול בעיקר בטום בריידי עושה את הבלתי ייאמן ומוליך קבוצה לזכייה בתואר, כשבגיל 43 הקווטרבק הגדול בכל הזמנים זוכה בסופרבול שביעי בקריירה. לברון בן ה-36 נחשב לכדורסלן ותיק, בעונתו ה-18 בליגה, ובכל זאת הוא צעיר בשבע שנים מבריידי. קינג ג'יימס, שעדיין חסון ואתלטי, טוען שספק רב אם יצליח למשוך את הקריירה שלו כמו שבריידי הצליח לעשות.

"עבור אדם כמוני, זה מאוד מעורר השראה", אמר ג'יימס על הזכייה של בריידי בתואר בגיל 43, "אבל אלה שני ענפים שונים, שני תפקידים שונים לגמרי". לברון עדיין במיטבו, והלילה הוליך את הלייקרס לניצחון 109:112 על אוקלהומה סיטי אחרי הארכה, וקינג ג'יימס שוב הצטיין עם טריפל דאבל וכרגע לפחות נראה כמועמד מוביל לתואר ה-MVP של העונה. "אני לא יודע עוד כמה זמן אוכל להמשיך לשחק", אמר,"כמו שאני מרגיש עכשיו... עוד נראה. אין לי לוח זמנים. אין לי גיל ספציפי, אם אני רוצה לשחק עד 30 ומשהו או 40. המשחק יגיד לי מתי יגיע זמני. ואז נבין את זה".

טום בריידי מניף את גביע לומברדי לאחר שזכה בסופרבול. Kevin C. Cox, GettyImages
מחולל הנסים. טום בריידי/GettyImages, Kevin C. Cox

ג'יימס התלוצץ בעבר וטען שהיה רוצה לשחק עד גיל 46 אבל אשתו לא תרשה לו. עם זאת, העונה הוא חתם על הארכת חוזה עד תום עונת 2022/23, כשיהיה בן 38, וכאמור, בינתיים הוא נראה במיטבו. הנתונים לא מראים דעיכה. אומנם בשנה שעברה הוא היה מלך האסיסטים של הליגה והעונה ירד מ-10.2 למשחק ל-7.8 בלבד, אבל זה די מתבקש לאור צירופו של דניס שרודר מנהל המשחק הדומיננטי. ממוצע הדקות שלו עדיין עומד על 35-34 למשחק, הוא שומר על ממוצע נקודות של 25 למשחק ועדיין באחוזים יציבים מהשדה (49.7) כולל שיפור באחוזים מהשלוש (41.7).

לאחרונה שיחק 46 דקות מול דטרויט, הלילה שיחק 43 דקות מול אוקלהומה סיטי, ולדבריו, הוא עמד במאמץ הפיזי בלי בעיות, והוא מעט מרגיש תשוש בריאיון שאחרי המשחק רק בגלל שכבר עשה את המקלחת הקרה. "אני יכול להירדם עכשיו כי המשחק נגמר", אמר, "אני קר עכשיו, אבל אם הייתי צריך להמשיך לשחק, לא הייתה לי בעיה. אם אצטרך אוכל לשחק עכשיו, או לעבוד בחדר הכושר - אני רק צריך חימום".

עוד בוואלה!

הגיל מתחיל להשפיע? לברון: "אני לא מתעייף, אף פעם. אפילו לא חושב על זה"

לכתבה המלאה
שחקן מילאן זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
מאריך חוזה. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

כמבן שבריידי ולברון הם לא היחידים שפורחים בתקופה האחרונה בגילם המופלג. גם זלאטן איברהימוביץ' וכריסטיאנו רונאלדו ממשיכים להציג יכולת שיא בשנות ה-30 המאוחרות לחייהם, וגם הם מודים שהראש הוא האיבר הכי חשוב. אולי המהירות מעט נפגעה, אבל הניסיון הוא קריטי, והם יודעים לשמור על הגוף, לנצל את הכוח שלהם בצורה יעילה יותר.

זלאטן בן 39, ובאוקטובר יחגוג יום הולדת 40. העונה הוא עומד על 14 שערים ו-6 בישולים ב-11 משחקים בליגה האיטלקית - אבל הנתון המרשים ביותר אצל זלאטן השנה הוא הרב גוניות שלו בשערים שכבש: מאז תחילת 2020 רק שחקן אחד בחמש הליגות הבכירות כבש לפחות 5 שערים ברגל ימין, ברגל שמאל ובנגיחה. זלאטן עשה את זה (בהתאמה) 6, 12 ו-5 פעמים, והמחיש שוב את הייחודיות שלו. גם השבדי מודה שהוא רק משתבח, והנתונים מראים שעד גיל 30 הוא כבש 204 שערים ואחרי גיל 30 כבש 297.

אחרי שזכה באליפות הרביעית, ג'יימס עצמו אמר ש"לברון בן ה-37 היה מנצח בקלות את לברון בן ה-27, אני חכם יותר, בוגר יותר". והוא יודע למה. שחקן מבוגר הוא גם בדרך כלל מנהיג, שמשדר מקצוענות ומעניק אופי לקבוצה, ולכן הרבה ביטחון, השראה ודוגמה אישית. מאמן מילאן פיולי הצהיר השבוע ש"זלאטן חייב להמשיך לשחק, והוא חייב לעשות את זה במילאן". אתמול המנהל המקצועי של מילאן פאולו מאלדיני הודה שמילאן רוצה להאריך את החוזה של השבדי, ואמר: "אנחנו צריכים מנהיג כמו איברהימוביץ'. הוא אמר לנו שהארכת החוזה שלו תלויה בגוף שלו. אבל אם הוא ממשיך ככה, אני לא רואה סיבה למה שלא ימשיך פה את הקריירה שלו".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
לברון ג'יימס/רויטרס

גם כריסטיאנו רונאלדו (שחגג יום הולדת 36 ב-5 בפברואר) כבש השבוע את שערו ה-300 מאז יום הולדתו ה-30. אולי אצל כדורגלנים רבים גיל 30 נחשב מעבר לשיא, אבל רונאלדו בעשור הרביעי לחייו כבש יותר שערים מרוב השחקנים בקריירה שלמה - ומעמיד ממוצע של 50 גולים לשנה. ג'ובאני מאורי, לשעבר מאמן כושר בריאל מדריד בפריז סן ז'רמן וריאל מדריד, עבד עם השניים, ואמר על כריסטיאנו: "כשהוא הגיע לאיטליה, אמרתי שהוא שחקן לא נורמלי. עכשיו הוא כבר התייצב והסתגל, וכובש בלי הפסקה. עבדתי עם הרבה כדורגלנים סביב גיל ה-40. ממאלדיני ועד קוסטהקורטה. כשהייתי בפ.ס.ז', ידעתי שזלאטן יוכל לשחק עד גיל 40. אלה שחקנים עם גמישות מדהימה, למרות החוסן שלהם. לאיברה יש יכולת תנועה של רקדן, למרות שהוא שוקל כמעט 100 ק"ג. גם רונאלדו הוא מיחידי הסגולה שיוכלו לשחק עד גיל 40 באותה רמה פיזית".

כמובן שברשימת המבוגרים הבלתי נגמרים כדאי לכלול את ליאונל מסי, שהשבוע קבע שיא נוסף: גם במשחק שבו הוא מקבל מנוחה, הארגנטינאי בן ה-33 כבש את השער הכי מהיר שלו בקריירה כמחליף - כשנכנס מול בטיס וכבש כבר אחרי 168 שניות. רוג'ר פדרר אומנם מושבת בגלל פציעה, אבל בשנה שעברה בגיל 38 עדיין היה בצמרת הטניס, ורפאל נדאל בן ה-34 שנראה נחוש ורעב כמו תמיד. השחקנים המובגרים נהנים יותר, מעריכים יותר כל רגע, נשארים רעבים ומלאי מוטיבציה, וכמו שאומרת הקלישאה, מוכיחים ש"הגיל הוא רק מספר". הרווח כולו שלנו.

שחקן יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו. Ciro de Luca, GettyImages
כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Ciro de Luca

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully