וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "ליאו מסי והחוזה": עוד סעיף סודי נחשף, בברצלונה ובארגנטינה מסבירים: הוא שווה את הכסף

קומאן זעם, פיגו עקץ, מסי יתבע, ברתומאו מכחיש שהדליף, ב"אל מונדו" מפרסמים עוד פרט מהחוזה: מסי יקבל הקיץ עוד 39 מיליון יורו, גם אם יעזוב. מנגד, לאפורטה ונשיא הליגה טוענים שהחוזה מוצדק ("מחקר מצא שמסי מייצר שליש מההכנסות של בארסה"), "אולה" הגיבו בשער גאוני

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה, חוגג לצד גריזמן. רויטרס
השדר צעק - מגיע לו כל יורו! מסי אחרי עוד שער/רויטרס

גם אחרי שניצחה אתמול (ראשון) 1:2 את אתלטיק בילבאו, גם אחרי שחלפה על פני ריאל מדריד בטבלה והשיגה ניצחון ליגה חמישי ברציפות, גם אחרי שעלתה למקום השני ונקמה ביריבתה אחרי ההפסד לה בגמר הסופרקופה, בברצלונה מדברים רק על דבר אחד - החוזה של ליאו מסי, שהודלף אתמול בספרד ועורר סערה גדולה.

גם מסי וגם ברצלונה מתכננים לתבוע את העיתון "אל מונדו" שפירסם את פרטי החוזה, לפיו הארגנטינאי בארבע שנים עולה לברצלונה 555 מיליון יורו - החוזה הגדול אי פעם לספורטאי. לחוזה אמורים להיות ארבעה העתקים: אחד אצל מסי, אחד אצל בארסה, אחד אצל הנהלת הליגה ואחד אצל חברת עורכי הדין של מסי. ברצלונה כמובן הכחישה שהיא הדליפה את החוזה או שיש לה כל קשר להדלפה.

רונאלד קומאן, מאמן ברצלונה, זעם אתמול אחרי הניצחון של קבוצתו וטען שההדלפה נעשתה "בכוונה זדונית לפגוע" במועדון". לדבריו, "הכדורגל הספרדי צריך להפגין יותר כבוד לשחקן, צריך לחקור ולהבין איך החוזה הזה מגיע לתקשורת. יש דברים שאסור שייצאו. יש אנשים שרוצים לעשות לנו נזק. אם ההדלפה היא מתוך המועדון, זה רע מאוד. אם מישהו מבפנים הוציא את זה, אסור שהוא יישאר במועדון".

הזעם של ברצלונה הוא בין השאר בגלל הדרך שבה הוצג החוזה, כשבדיווח נכתב שהוא "הורס" את ברצלונה. קומאן: "אני לא מבין למה הם אומרים שהוא הרס את את הקבוצה. הוא נתן כאן שנים שבהן הראה את היכולות שלו כשחקן. צריך להדגיש את מה שהוא תרם למועדון. הוא הפך אותו לגדול, וצריך להפסיק עם השטויות האלה של החוזה".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
שערו ה-650, אבל כמה זה עולה? מסי/רויטרס

כאמור, בחוזה שנחשף מסי אמור להרוויח 555,237,619 יורו בארבע שנים, אם מספר תנאים יתקיימו. כולל זכויות המדיה, מסי גם קיבל 115 מיליון יורו כמענק חתימה ו-77 מיליון יורו "בונוס נאמנות", במה שאמור להיות מחולק לשני תשלומים. המשמעות: מסי יקבל עוד 39 מיליון יורו בקיץ - גם אם יעזוב את ברצלונה! כידוע, החוזה של מסי מסתיים בקיץ, והוא עשוי לעזוב, ועוד בחינם. בקיץ כבר רצה לעזוב, אבל הקבוצה לא אפשרה לו. בריאיון עמו השנה הוא הודה שהאפשרות הזאת עדיין על הפרק.

יש לציין שחלק מהתנאים בחוזה לא מולאו, שהסכום המקסימום המצוין בו דורש זכייה במספר תארים שבהם בארסה לא זכתה - כך שמסי לא יקבל 555 מיליון יורו. כמו כן, הוא היה חלק מהשחקנים שהסכימו לקזז בחוזה שלהם בעקבות משבר הקורונה. עם זאת, כמובן שעדיין יכניס לכיסו סכומי עתק. החוזה מגיע אחרי שבאוגוסט שנה שעברה פורסם שברצלונה בחובות של 1.2 מיליארד דולר.

אתמול לואיס פיגו, אקס ברצלונה וריאל מדריד, צייץ בטוויטר בגיחוך ש"ליועצים של מסי מגיע פסל", עם אימוג'י צוחק, כשהוא לועג לבארסה ומוסיף: "את ההנהלה הזאת של ברצלונה אפשר להשוות רק לזאת של גספאר".

הנשיא לשעבר של ברצלונה, ג'וספ מריה ברתומאו, הכחיש בתוקף שהוא זה שהדליף את פרטי החוזה, ונמסר ממנו ש"זה לא צחוק, הדלפה של פרטי חוזה אישיים זה דבר רציני מאוד... הדברים יתבררו בבית משפט... אילו לא הייתה המגיפה, מסי ראוי לסכמים האלה וברצלונה בהחלט יכולה לעמוד בהם".

יש לציין שאתמול מסי כבש עוד שער נפלא בבעיטה חופשית, השלים את שערו ה-650 במועדון, וגם אנטואן גריזמן, שכבש את שער הניצחון, אמר: "אנחנו נהנים ממסי ומקווים להמשיך ליהנות ממנו עוד הרבה זמן כי הוא אגדה". שדר המשחק בברצלונה אף קרא אחרי השער הנהדר של מסי: "הוא שווה כל יורו שהוא לוקח! הוא אלוהי הכדורגל!".

עוד בוואלה!

לואיס סוארס "מפציץ את הליגה" כדי להוכיח לברצלונה שטעתה: "חשבתם שאני גמור? בואו נראה"

לכתבה המלאה

חשיפת "אל מונדו"

חשיפת "אל מונדו": החוזה של ליאונל מסי בשורות ברצלונה. מתוך טוויטר, צילום מסך
חשיפת "אל מונדו": החוזה של ליאונל מסי בשורות ברצלונה/צילום מסך, מתוך טוויטר

התשובה של "אולה"

השער של "אולה" הארגנטינאי על ליאונל מסי והחוזה שלו עם ברצלונה. "אולה", צילום מסך
השער של "אולה" הארגנטינאי על ליאונל מסי והחוזה שלו עם ברצלונה/צילום מסך, "אולה"

על פי ז'ואן לאפורטה, נשיא בארסה לשעבר והאיש שמתמודד שוב על הנשיאות, מסי שווה את ההשקעה הכספית. "אעשה הכול על מנת שמסי יישאר", אמר לאפורטה, "יש לי אינדיקציות שטוב לו בבארסה ורוצה להישאר, אבל הוא צריך סביבו פרויקט ספורטיבי מצליח.. המצב של ברצלונה הוא לא בגלל החוזה של מסי. הוא מייצר יותר כסף מהעלות שלו. צוות כלכלי ערך מחקר שבדק ומצא שמסי מייצר שליש מההכנסות של בארסה. 8 מ-10 חולצות שנמכרות הן שלו. מה שהוא מייצר הוא גם רגשי. למה שמסי גרם לנו לחוות אין מחיר. זה לא רק כסף. זה 4 פעמים ליגת האלופות. זה ה-2:6 בברנבאו".

גם חאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, ביקר את "הצהבת" סביב פרסום החוזה בתקשורת, טען ש"זה לא הגון", וצייץ: "המצב הכלכלי של ברצלונה (כמו של מועדונים גדולים אחרים) הוא לא אשמתו של מסי, אלא של השפעת הקורונה. ללא המגיפה, ההכנסות סביב הכדורגלן הטוב בהיסטוריה מצדיקות את העלות שלו".

מי שסיפקו תגובה הולמת הם עורכי "אולה" הארגנטינאי, שעל שער העיתון שמו את התמונה של מסי מההדלפה ב"אל מונדו", עם הכותרת "מסיגייט" ופירוט של המספרים האמיתיים מאחורי הכדורגלן - לא העלות של 555 מיליון דולר, אלא 650 שערים, 260 בישולים, ב-77 משחקים, "שווה הכול", נכתב על השער של העיתון. "רוצים לדעת את המספרים של מסי? הנה, קבלו אותם. הגרסה של החוזה, שעליו הוא ענה אתמול עם עוד גול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully