וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת שכרו: ליאו מסי מואשם בצביעות, ברצלונה עם הודעת גינוי

פרסום חוזהו האסטרונומי של הפרעוש גורם לפילוג בברצלונה. העיתון שחשף את הפרטים ביקר, אבל יש מי שמסנגר עליו וטוען: האינטרס מאחורי ההדלפה ברור. הקבוצה פרסמה תגובה: "ניסיון להשחיר את דמותו". וגם: ההרכב שאפשר היה לרכוש באותו כסף, ואיך ריאל ופלורנטינו השפיעו?

תקציר מגביע המלך: ברצלונה חוזרת מפיגור ומנצחת 1:2 את ראיו וייקאנו/ספורט 1

פרסום חוזהו חסר התקדים של ליאונל מסי בברצלונה מסעיר את ספרד. הבוקר (ראשון) חשף העיתון "אל מונדו" מסמכים שהודלפו לו מברצלונה, בו מתגלים המספרים האמיתיים (והמדהימים) מאחורי השכר של הפרעוש. מתברר שהכוכב הארגנטינאי חתם ב-2017 על החוזה הגבוה בתולדות הספורט, במסגרתו הוא אמור להרוויח למעלה מחצי מיליארד יורו עד יוני השנה.

השכר השנתי של מסי עומד על 138 מיליון יורו ברוטו ו-75 מיליון יורו נטו - הרבה מעל מה מה שדווח בעבר בנוגע לשכרו, והרבה מעל כל כדורגלן אחר בעולם (כריסטיאנו רונאלדו, לדוגמא, מרוויח ביובנטוס כ-30 מיליון יורו נטו בעונה). בשבוע, גורף מסי לא פחות מ-2.5 מיליון יורו.

בשעות הצהריים, פרסמה ברצלונה הודעה מטעמה בעקבות הפרסום, בו הכחישה את הפרטים שנחשפו בתחקיר. "המועדון מצר על הפרסום של מסמך פרטי וחסוי, שלא אמור להיות פומבי. ברצלונה מסירה כל אחריות מפרסום המסמך ותנקוט בצעדים משפטיים נגד "אל מונדו".

"ברצלונה תומכת באופן מוחלט בליאו מסי לאור הניסיון להשחיר את דמותו ותדמיתו, ולפגוע ביחסים שלו עם המועדון בו הפך לכדורגלן הטוב בעולם והגדול בהיסטוריה".

הפרסום עורר תגובות נזעמות בברצלונה ובספרד. ב"אל מונדו" המשיכו לשלוח חיצים הבוקר לעבר מסי, ובטור מערכת כתבו: "כמה טוב יכול היה להיות אם לצד היכולות המופלאות שלו ככדורגלן, ליאו מסי היה מגלה מעט הגינות. אין ספק שהוא שחקן ענק, אבל כנראה שהוא איש לא ישר".

חשיפת "אל מונדו": החוזה של ליאונל מסי בשורות ברצלונה. מתוך טוויטר, צילום מסך
התדמית נסדקה? הפרסום על מסי/צילום מסך, מתוך טוויטר

בחשבון הטוויטר של העיתון פרסמו ציטוטים של מסי מהעבר המוכיחים את הצביעות שלו, כביכול. "כסף מאפשר לחיות חיים טובים יותר, אבל זה לא מה שמניע אותי", אמר מסי בעבר. "אני נולדתי כדי לשחק כדורגל ולא כדי ליהנות מהכסף שאפשר להרוויח ממנו. בנוסף, אני משחק עבור חבריי לקבוצה ולא עבור המספרים שלי"

אבל לצד ביקורות על חמדנות מצד מסי, היה גם מי שהגן על מסי וניסה למנוע את העליהום. בספרד נזכרו בציטוטים שנאמרו בעבר על ידי סוכנו של מסי שטען ש"הוא יכול היה להרוויח פי 3 ופי 4 בקבוצות אחרות. קיבלנו הצעות משוגעות לאורך השנים, אבל ליאו שמר אמונים לברצלונה".

העיתונאי גיאם בלאגה (BBC), טוען ש"ברצלונה לא נמצאת על סף פשיטת רגל בגלל המשכורת של מסי, אלא בגלל שההנהלה שלה התנהלה בצורה מזעזעת לאורך השנים". ואכן, בארסה עשתה בשנים האחרונות רכישות יקרות ונוצצות בסכומים גבוהים, שחלק גדול מהן לא הצדיקו את עצמן. כך, למשל, שולמו 122 מיליון יורו על עוסמאן דמבלה, 120 מיליון על אנטואן גריזמן, 150 מיליון יורו על פיליפה קוטיניו ועוד שלל החתמות שלא ענו על הציפיות. בסך הכול, מאז שניימאר עזב "בזבזה" ברצלונה 767 מיליון יורו על רכש, מה שבהחלט העמיק את הבור התקציבי.

גם שחקן העבר של המועדון חריסטו סטויצ'קוב התייצב כדי לסנגר על מסי ואמר לתקשורת הקטלאנית: "אתם באמת חושבים שמסי משחק בשביל הכסף? הוא משחק כדי לזכות בתארים. הוא ווינר מולד. ברגע שהתוצאות לא מגיעות, הוא לא שמח. וכשהוא לא שמח, אני סובל. כל מה שליאו עשה למען ברצלונה, הוא עשה מתוך אהבה".

עוד בוואלה!

הסכומים המטורפים נחשפים: "החוזה של ליאו מסי חירב את ברצלונה"

לכתבה המלאה
שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
בברצלונה יש כבר מי שתוהה: אולי הוא בעצם רודף בצע? מסי/רויטרס

בספרד משוכנעים שמאחורי הדלפת הנתונים עומד אינטרס מובהק של המועדון. "הפרסום נועד להרתיח את מסי והמחנה שלו ולערער את היציבות של המועדון לקראת הבחירות במרץ", ציינו ב"ספורט" הקטלאני.

עוד מתברר שהחוזה חסר התקדים שניתן למסי בזמנו, היה בין היתר תגובת נגד לניסיון כביכול של היריבה המושבעת ריאל מדריד להחתים אותו ב-2013. לפי מסמכי "פוטבול ליקס", עורך הדין שייצג את מסי בזמנו, ערך שיחות בלתי רשמיות עם נציגים של ריאל מדריד ביוני 2013. במייל שנשלח לחורחה מסי, אביו של ליאו וסוכנו הרשמי, עורך הדין ציין שריאל רצתה לממש את סעיף היציאה של מסי מברצלונה תמורת 250 מיליון יורו, ולהעבירו לסנטיאגו ברנבאו.

הסכומים חסרי התקדים שבארסה הסכימה לשלם למסי בחוזה הבא שלו ב-2017, נבעו אם כן גם מחשש שיתפתה לעבור לריאל מדריד. החשש אף גרם לעיכוב קל בחתימה על החוזה המדובר, משום שברצלונה התעקשה להעמיד את סעיף השחרור של מסי על 700 מיליון יורו במקום הדרישה של מחנה למסי להסתפק ב-300 מיליון יורו "בלבד".

חלוץ בורוסיה דורטמונד ארלינג הולאנד. Alex Gottschalk/DeFodi Images, GettyImages
ברצלונה הייתה יכולה לרכוש אותו בקלות אם הייתה מפרישה קצת מהחוזה של מסי. ארלינג הולאנד/GettyImages, Alex Gottschalk/DeFodi Images

ב"מארקה" בדקו: ההרכב שברצלונה הייתה יכולה לרכוש באותו כסף

אחת השאלות שעולות מחשיפת החוזה של מסי היא האם ההשקעה השתלמה, והאם היה אפשר לעשות שימוש מושכל יותר בכסף. ב"מארקה" ניסו לענות על השאלה הזו, כשהרכיבו רשימה של 11 שחקנים בכל העמדות שברצלונה הייתה יכולה לרכוש בארבע השנים האחרונות, בסכום שהושקע בחוזה של הפרעוש. כדי לערוך את הבדיקה, השתמשו הספרדים בהערכת השוק של כל שחקן באתר Transfermarkt.

הרכב השחקנים שהיו יכולים להירכש על ידי ברצלונה בכסף שהושקע בחוזה של ליאונל מסי. מתוך "מארקה", צילום מסך
ההרכב המדובר, לפי "מארקה"/צילום מסך, מתוך "מארקה"

בין הקורות, העמידו ב"מארקה" את אדרסון (40 מיליון יורו). בהגנה הוצבו ז'ואאו קאנסלו (40 מיליון), לאונרדו בונוצ'י (35) ואשרף חכימי (40). בקישור נבחרו דוני ואן דה בייק (39), ברונו פרננדש (55) וקאי האברץ (80 מיליון). ההתקפה כללה את פראן טורס (23 מיליון), ז'ואאו פליקס (120 מיליון) ולקינוח, ארלינג הולאנד (שנרכש ב-20 מיליון יורו בלבד על ידי דורטמונד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully