וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכומים המטורפים נחשפים: "החוזה של ליאו מסי חירב את ברצלונה"

138 מיליון יורו בשנה, 2.5 מיליון בשבוע, מענקים דמיוניים. הרבה מעל רונאלדו, הרבה מעל ניימאר. חשיפה מטלטלת בספרד: מסי קיבל ב-2017 את החוזה הגדול בתולדות הספורט, גבוה במאות אחוזים ממה שדווח, ו"קירב את ברצלונה לפשיטת רגל"

תקציר מגביע המלך: ברצלונה חוזרת מפיגור ומנצחת 1:2 את ראיו וייקאנו/ספורט 1

חשיפה מטלטלת בספרד: "אל מונדו" מפרסם הבוקר (ראשון) את החוזה האחרון של ליאונל מסי בברצלונה, שמגלה פרטים מרעישים. החוזה שעותק ממנו הודלף לעיתון, נחתם בנובמבר 2017 ויהיה בתוקף עד ה-30 ביוני השנה. המספרים לא פחות ממדהימים: במסגרת החוזה, שכרו הכולל של מסי יכול להגיע ל-555 מיליון יורו - מה שהפך אותו לחוזה הגדול בתולדות הספורט המקצועני, בכל הענפים.

במסגרת החוזה, מרוויח מסי שכר שנתי של לא פחות מ-138 מיליון יורו ברוטו. בנטו, מדובר ב-75 מיליון יורו - הרבה מעל מה שדווח בנוגע לשכרו בעבר, והרבה מעל כל כדורגלן אחר בעולם (כריסטיאנו רונאלדו, לדוגמא, מרוויח ביובנטוס כ-30 מיליון יורו נטו בעונה). שכרו השבועי של מסי עומד על 2.5 מיליון יורו.

מדהימים לא פחות הם הבונוסים השמנים להם זכה כשחתם על החוזה עם הנשיא המושמץ ז'וספ מריה ברתומאו. כך, למשל, קיבל מסי מענק חתימה בגובה 115 מיליון יורו (!), וגרף לחשבונו 78 מיליון יורו נוספים בשל סעיף "נאמנות". החוזה אף כלל מספר בונוסים גבוהים במיוחד על זכייה בליגת האלופות, מה שלא קרה במהלך שנות החוזה. ובכל זאת, מסי כבר הבטיח הכנסה של 511 מיליון יורו, כ-92 אחוז מהסכום שהובטח לו בחוזה.

חשיפת "אל מונדו": החוזה של ליאונל מסי בשורות ברצלונה. מתוך טוויטר, צילום מסך
שער "אל מונדו", הבוקר: "החוזה של מסי מחרב את בארסה"/צילום מסך, מתוך טוויטר

לפי הפרסום של "אל מונדו", שפרסם חלקים מהחוזה שנפרש על פני 30 עמודים, חוזה העתק של מסי "מחרב את ברצלונה", ו"מקרב אותה לפשיטת רגל". כזכור, בשבועות האחרונים דווח על החובות העצומים של ברצלונה, שנאמדים בלמעלה ממיליארד יורו ומשאירים את עתיד המועדון מעורפל.

הפרסום עורר תגובות נזעמות בברצלונה ובספרד. לצד ביקורות על "חמדנות" מצד מסי, היה גם מי שהפנה אצבע מאשימה כלפי הנשיא דאז ברתומאו, שהחוזה שנתן לכוכבו הגדול הכניס את המועדון לצרות צרורות.

יחד עם זאת, העיתונאי גיאם בלאגה (BBC), טוען ש"ברצלונה לא נמצאת על סף פשיטת רגל בגלל המשכורת של מסי, אלא בגלל שההנהלה שלה התנהלה בצורה מזעזעת לאורך השנים". ואכן, בארסה עשתה בשנים האחרונות רכישות יקרות ונוצצות בסכומים גבוהים, שחלק גדול מהן לא הצדיקו את עצמן. כך, למשל, שולמו 122 מיליון יורו על עוסמאן דמבלה, 120 מיליון על אנטואן גריזמן, 150 מיליון יורו על פיליפה קוטיניו ועוד שלל החתמות שלא ענו על הציפיות. בסך הכול, מאז שניימאר עזב "בזבזה" ברצלונה 767 מיליון יורו על רכש, מה שבהחלט העמיק את הבור התקציבי.

עוד בוואלה!

די מריה: "אם מסי מגיע לפ.ס.ז', אישאר גם על תקן האיש שמכין לו ברביקיו"

לכתבה המלאה
חשיפת "אל מונדו": החוזה של ליאונל מסי בשורות ברצלונה. מתוך טוויטר, צילום מסך
המספרים של החוזה, כולל הבונוסים הדמיוניים/צילום מסך, מתוך טוויטר

גם ויקטור פונט, המועמד לנשיאות ברצלונה, הגיב לפרסום וצייץ בשעת לילה מאוחרת: "ליאו מסי הרוויח ביושר כל יורו שבארסה שילמה לו. הוא לא חירב אותנו, ההפך הוא הנכון - הוא השחקן הטוב בהיסטוריה, ואנחנו רוצים שיישאר איתנו לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully