וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבר חשבנו שיש התקדמות": מכבי תל אביב לא מאמינה שזה שוב קרה לה, ספרופולוס חרג מהרגלו

13.1.2021 / 8:30

הצהובים שוב הפסידו בבית, הפעם לאולימפיאקוס, ורשמו הפסד שמיני במשחק צמוד העונה. טיילר דורסי: "נתנו למשחק לברוח מהידיים". ספרופולוס שוחח ארוכות עם השחקנים, בקבוצה מצביעים על כך שיותר מדי שחקנים לא הופיעו, האנטר נשאר אופטימי: "נבנה את עצמנו עד הפלייאוף"

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
שיא איבודים, החטאות קריטיות, עוד הפסד מרגיז. ווילבקין/דני מרון

1. מכבי תל אביב פספסה אמש (שלישי) הזדמנות לעשות צעד משמעותי במאבקי הפלייאוף שלה כשהפסידה בביתה לאחר הארכה 89:87 לאולימפיאקוס. בעקבות ההפסד, שהיה החמישי בתשעה משחקי בית העונה של הצהובים, ירדה מכבי למאזן של שמונה ניצחונות מול 11 הפסדים, כשיריבתה מחזיקה עליה ביתרון של שני ניצחונות העונה, והיא במרחק שני משחקים נוספים.

מכבי דווקא החלה את המשחק טוב, שלטה במחצית הראשונה עם דקות טובות מאוד של סקוטי ווילבקין ואלייז'ה בריאנט וירדה ביתרון 7 למחצית. אלא שרבע שלישי נורא, בו קלעו הצהובים בסופו של דבר 15 נקודות, אך חלק משמעותי מהן בסיום הרבע, הפך את הקערה והחזיר את הקבוצה האורחת לתמונה. מכבי עדיין הייתה בעמדה טובה לקראת סיום הזמן החוקי, אלא שסקוטי ווילבקין וטיילר דורסי החטיאו מקו העונשין והמשחק נכנס להארכה בה שלטה אולימפיאקוס.,למרות ניסיון קאמבק הרואי בסיום, לא הצליחו הצהובים לצאת עם הניצחון, כששוב סקוטי ווילבקין מחטיא עונשין, ומסיים את המשחק עם 25 נקודות.

בניגוד להרגלו מהשנתיים וחודשיים כמאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס ניהל שיחה ארוכה עם השחקנים בחדר ההלבשה אחרי ההפסד, בעיקר כדי לנסות ולהעביר להם מסר ולהתקדם לעבר המשחק נגד באסקוניה ביום חמישי. שחקני הקבוצה נראו נדהמים ומתוסכלים בסיום, כשהתחושה ערב המשחק הייתה כי הקבוצה תוכל לעבור את אולימפיאקוס.

"אני מרגיש שעשינו מה שהיינו צריכים לעשות הגנתית במחצית הראשונה, ובמחצית השנייה היו להם יותר זריקות פנויות, החטאנו הרבה זריקות עונשין, כולל זריקות שלי, וזה דברים שאנחנו נותנים. זה הפסד קשה, אבל חייבים להתאושש לקראת יום חמישי", סיכם טיילר דורסי, "שיחקנו היום טוב בהגנה חוץ מאשר בהארכה ובריצה שלהם בסיום הזמן החוקי. זה היה משחק עם סקור נמוך, אנחנו צריכים לחשוב לפעמים איך להיכנס למשחק התקפית". ואילו אותלו האנטר הוסיף: "זה היה משחק קשה, שחקנים נלחמו, יכולנו לנצח. בכמה מהלכים זה פשוט לא הסתדר לנו".

אחד מאנשי הקבוצה אמר באכזבה בסיום: "זה כבר כמו תקליט שבור כל המשחקים האלה. כשאתה מפסיד שוב ושוב משחקים שאתה צריך לנצח, אתה לא תגיע לפלייאוף".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב עם אנג'לו קלויארו. דני מרון
שוב פישלו בסוף. הצהובים/דני מרון

2. המשחק אמש היה השמיני העונה שהצהובים מפסידים בפער של עד 5 נקודות, כשרוב המשחקים נגמרו בהפרש של סל. מנגד, מכבי הצליחה לרשום ארבעה ניצחונות במשחקים צמודים. הצהובים חשו כי בעיית ההפסדים הצמודים מאחוריהם, כשעבר כחודש מאז הפעם האחרונה בה איבדו משחק צמוד, נגד וילרבאן, אך מסתבר כי הבעיה עדיין שם ולא נפתרה.

"הפסדנו משחקים על טעויות קטנות בסיום, זריקות עונשין, טעות בהגנה, המשחק הזה היה בידיים שלנו ונתנו לו לברוח מהידיים", התייחס טיילר דורסי לבעיה של קבוצתו. מנגד, אותלו האנטר לא ידע מה הבעיה של קבוצתו אך עדיין נשאר אופטימי: "אנחנו מאבדים הרבה כדורים, אבל בסוף היום ננצח משחקים צמודים, הבעיה שאנחנו מפסידים את המשחקים שאנחנו צריכים לנצח, חייבים להיות הרבה יותר טובים".

במועדון לא האמינו בסיום המשחק ששוב הפסידו משחק צמוד: "ניצחנו לפני המשחק הזה חמישה משבעת המשחקים האחרונים שלנו, כולל משחקים גדולים בחוץ, כולל משחקים צמודים", אמר אחד מאנשי מכבי במהלך הלילה, "כולם ידעו מה השבוע הזה מסמל, ועדיין במחצית השנייה זה הרגיש בדיוק כמו כל הפסד אחר שלנו בבית. חשבנו שיש התקדמות, אבל זה הפסד שלוקח אותנו אחורה משמעותית".

שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט. דני מרון
כולם ידעו מה השבוע הזה מסמל, ועדיין במחצית השנייה זה הרגיש בדיוק כמו כל הפסד אחר שלנו בבית"/דני מרון

3. בקבוצה הצביעו על כמה בעיות שהובילו להפסד - הראשונה היא הקליעה מבחוץ. מכבי קלעה במחצית השנייה ובהארכה שלשה אחת בלבד מ-17 נסיונות. השנייה היא 21 איבודי כדור, כשסקוטי ווילבקין עם 8 איבודים רשם שיא איבודים בקבוצה למשחק אחד. נקודה נוספת הייתה הקליעה מקו העונשין, שכאמור הייתה קריטית בסיום, כשהצהובים השאירו 10 נקודות על הקו במהלך הערב.

טיילר דורסי היה אחד השחקנים שרשם משחק חלש עם 8 נקודות, כששוב הוא וסקוטי ווילבקין לא מצליחים לנפק משחק טוב של שניהם באותו הערב. "ככה החיים, אין יום טוב בכל משחק, באופן אישי, אני חייב לקלוע את הזריקות האלה, אני שם לחץ על עצמי. אני אהיה טוב יותר במשחק הבא, אני חייב לעבוד על היציבות שלי", סיכם דורסי.

דווקא שני שחקני הפנים של הצהובים רשמו משחק לא רע מבחינה אישית - אנטה ז'יז'יץ' קלע 12 נקודות והוסיף 5 ריבאונדים, הרבה יותר מחברו הקרואטי דראגן בנדר שרשם ערב נורא ללא נקודות ועם 4 עבירות ב-9 דקות משחק. אותלו האנטר, שהיה בספק גדול עד לאתמול, סיים עם 11 נקודות ו-10 ריבאונדים את המשחק. אלא שיורגוס ברצוקאס, מאמן אולימפיאקוס, סיפר כי קבוצתו הצליחה להתמודד עם שני הסגונונות של מכבי, עם האנטר, ובלעדיו, וגרם לתהיות האם זו אחת הבעיות המרכזיות של הצהובים.

"אני לא חושב שיש לנו שני סגנונות שונים, אנחנו צריכים לדעת איך לשחק ביחד. אנחנו מכבי, אנחנו לא משחקים בשתי קבוצות שונות, אנחנו צריכים להילחם כדי לנצח משחקים, אנחנו צריכים לבוא ולשחק כדורסל", הגיב האנטר.

שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי. דני מרון
משחק כן, משחק לא. דורסי/דני מרון

4. הצהובים יחזרו היום להתאמן לקראת המשחק נגד באסקוניה בחמישי (21:05, ספורט 5). היריבה הבאסקית תגיע לתל אביב אחרי שהובסה באיסטנבול מול פנרבחצ'ה, ובידיעה שהפסד נוסף והצהובים יעברו אותם בטבלה ויחזיקו ביתרון במאצ'אפ עד לסיום העונה.

למרות המצב הקשה, והתחושות הלא טובות, אותלו האנטר נשאר אופטימי, "בסוף היום לא אכפת לי מי מולנו, אנחנו יכולים לנצח מול כל קבוצה, אנחנו צריכים להמשיך לבנות את עצמנו כדי להגיע לפלייאוף, אין לנו ספק, אולי לכם יש, אבל לנו אין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully