וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של דורסי וג'ונס "המקופחים" מעודד את מכבי תל אביב: "הגיבו בצורה מדהימה"

8.1.2021 / 6:45

שני הגארדים שלא התלבשו לאחרונה במשחקים המכריעים בישראל, הובילו את הצהובים לניצחון חשוב בגרמניה וסחטו מחמאות. כספי סימן עוד וי בקאמבק, בקבוצה מצפים מבנדר ליציבות וכבר חושבים על השבוע הקריטי, במהלכו יקבלו ככל הנראה את אותלו האנטר בחזרה

מכבי תל אביב עשתה אמש (חמישי) צעד משמעותי לעבר הפלייאוף ביורוליג כשגברה על אלבה ברלין 73:85 בחוץ. בכך עלו הצהובים למאזן של שמונה ניצחונות מול עשרה הפסדים, כשם משפרים את מזן החוץ שלהם לארבעה ניצחונות בארבעה משחקים.

הרבע הראשון של המשחק התנהל בצורה צמודה, אלא שמכבי תל אביב לחצה על הגז במצב של 17:18 לטובתה ורצה 0:16 כדי לפתוח פער. הצהובים ראו את היריבה מצליחה לצמק לתשע הפרש בתחילת המחצית השנייה, אבל ניצחון לא הוטל בספק בכלל.

כמו בניצחון החוץ בבאסקוניה, גם הפעם שחקני הספסל של הצהובים קלעו יותר מהחמישייה עם 45 נקודות לעומת 40. טיילר דורסי עלה לוהט מהספסל וסיים עם 25 נקודות, אנג'לו קלויארו הוסיף 16 ודראגן בנדר תרם 13.

הצהובים שמחו מאוד בסיום על הניצחון המשכנע במגרש חוץ לא פשוט בכלל. "אני מרגיש ששיחקנו חזק כקבוצה, ביצענו את תוכנית המשחק טוב מאוד הגנתית והתקפית", סיכם כריס ג'ונס. "היינו הקבוצה האגרסיבית יותר, ניצלנו את איבודי הכדור שלהם, שמרנו טוב מאוד על הכדור, עשינו מעט טעויות שהאטו אותנו אבל המשכנו לשחק יחד והשגנו את הניצחון".

אנג'לו קלויארו הוסיף כי: "זה היה ניצחון חשוב, כי התחלנו את הסיבוב השני בצורה טובה. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לנצח כל משחק כדי להיכנס לטופ 8. התקשורת בינינו היא המפתח, שיחקנו קצת יותר את הגנת החילופים אז היינו צריכים את זה יותר מהרגיל".

אחד מאנשי הקבוצה הוסיף ואמר כי: "זו הפעם השלישית העונה בסך הכל שהשגנו ניצחון שלא היו לנו דפיקות לב, הפעמיים הקודמות היו בבית נגד אלבה וז'לגיריס. זה חשוב מאוד להתחיל ככה את הסיבוב השני ולצבור ביטחון לקראת המשך המאבקים".

שחקן מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
הפעם לא היו דפיקות לב מיותרות. קלויארו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עיקרי הדברים

  • הקאמבק של טיילר דורסי וכריס ג'ונס "המקופחים" מעודד את מכבי תל אביב
  • בקבוצה לא מתרגשים מהתרומה הדלה יחסית של עומרי כספי: "גם זה יבוא"
  • דראגן בנדר ממשיך במגמת השיפור, במכבי תל אביב רוצים לקבל ממנו יציבות
  • הפנים של ספרופולוס כבר לשבוע החשוב ביורוליג. אותלו האנטר כנראה יחזור

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 73:85 בחוץ את אלבה ברלין

לכתבה המלאה

מי שקיבלו את מירב המחמאות מהמאמן יאניס ספרופולוס בסיום היו כריס ג'ונס וטיילר דורסי. במהלך התקופה האחרונה ראו השניים כיצד שאר השחקנים האמריקאים משחקים במשחקי המפתח בישראל, גם בגמר גביע ווינר, גם בליגה נגד הפועל ירושלים וגם ברבע גמר גביע המדינה נגד הפועל תל אביב, בעוד שניהם יושבים בחוץ ולא מתלבשים. ספרופולוס הסביר את ההחלטה לא להלבישם אחרי הדרבי ברצון שלא לפגוע בכימיה הקבוצתית בשבוע כה חשוב, והשניים הפנימו והציגו יכולת טובה מאוד.

"הגנתית היינו מאוד מרוכזים במחצית הראשונה ובמחצית השנייה נשארנו עם הטקטיקה שלנו", אמר דורסי בסיום המשחק, "אנחנו במחשבה שכל משחק הוא משחק שאנחנו חייבים לנצח, אנחנו מנסים לטפס בחזרה אל הפלייאוף. קולעים כמה קליעות והסל הופך להיות גדול יותר ויותר, אני נותן הרבה מאוד קרדיט לחברים שלי לקבוצה שמצאו אותי לזריקות הטובות. זה היה כמו לקחת זריקות באימון, אחרי כמה זמן אתה נכנס לקצב".

אחד מאנשי מכבי סיפר על התגובה המצוינת של השניים בסיטואציה הלא פשוטה: "מאוד קל לשחקנים לבוא ולהרגיש מקופחים ולהרגיש בצד. כריס וטיילר הגיבו בצורה מדהימה, הם היו השניים שביחד עם דראגן הצליחו להריץ את הקבוצה בסוף הרבע הראשון ותחילת הרבע השני. לקבל תגובה כזאת משני שחקנים שהיו בצד בתקופה האחרונה, זה דבר מאוד מעודד לקראת ההמשך".

כריס ג'ונס עם טיילר דורסי שחקני מכבי תל אביב. לירון מולדובן
לא מרגישים מקופחים. דורסי וג'ונס/לירון מולדובן

ספרופולוס בחר לפתוח אמש בחמישייה עם עומרי כספי לראשונה העונה, במה שהפך לעוד נקודת ציון בסיפור הקאמבק של הפורוורד הישראלי. כספי אמנם פתח במשחק הליגה נגד עירוני נהריה בחודש שעבר, אך ההבדל באינטנסיביות ובחשיבות של המשחקים הוא גדול. את הערב הוא סיים עם 3 נקודות בלבד, ביחד עם 2 ריבאונדים ו-2 אסיסטים.

במהלך המחצית השנייה, אחרי שביצע כמה מהלכים שלא הסתדרו לו, הוא הוחלף וספרופולוס ניהל עמו שיחה קצרה כשניסה לתקן חלק מהטעויות שהיו במשחק שלו. "צריך להבין, עומרי לא עושה טעויות של הבנה של משחק, אלא בעיקר טעויות של דברים שעדיין לא מסתדרים לו כמו שהיו מסתדרים לפני כן", סינגרו במכבי על כספי שחוזר אט אט לכיוון כושרו הטוב מאשתקד, "ראינו אותו בליגה ובגביע מציג יכולת הרבה יותר טובה, הדברים באים לו שם יותר בקלות, אבל כשהרמה עולה הוא עדיין צריך להרים את עצמו. גם זה יבוא".

מי שהמשיך במגמת השיפור הוא דראגן בנדר. עד לפני חודש וחצי היה נראה כי התקופה של הקרואטי במכבי תל אביב תסתיים ללא הארכת האופציה שלו עד לסיום העונה, אבל ההפך קרה ואמש הקרואטי המשיך להוכיח שההחלטה של הצהובים להמשיך איתו עד לסיום העונה היא החלטה טובה. הוא רשם 13 נקודות והוסיף 5 ריבאונדים, ועשה עבודה טובה מאוד כמחליפו של אנטה ז'יז'יץ' בעמדת הסנטר.

לבנדר היו כמה משחקים לא טובים לאחרונה. הוא לא קלע נגד הכוכב האדום וזניט ביד אליהו והוסיף רק שתי נקודות נגד באסקוניה, אבל מבט כולל ליכולת שלו החל מהמחזור השמיני מלמדת על השינוי שלו. עד אותו מחזור רשם הקרואטי 2.6 נקודות ו-2.7 ריבאונדים למשחק. מאז? 7.5 נקודות ו-4.6 ריבאונדים לערב, כשכאמור בשלושה משחקים הוא לא מגיע לממוצע של נקודה למשחק.

"המבחן עבור דראגן הוא לשמור על יכולת יציבה בכל משחק ושלא יהיו לו המשחקים האלה שבהם הוא לא מופיע בכלל", סיפרו במכבי, "הוא בעמדה יותר מדי חשובה ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שיהיו לו נפילות כמו שהיו נגד זניט. דראגן של אתמול הוא דראגן האמיתי".

דראגן בנדר, מכבי תל אביב. דני מרון
דרושה יציבות. בנדר/דני מרון

הקבוצה נחתה לפנות בוקר בישראל ועברה מהסגר בברלין לסגר בתל אביב. ביטול משחק הליגה נגד מכבי חיפה שהיה אמור להיערך במוצאי שבת, יקנה יום חופש לשחקנים של יאניס ספרופולוס שאמורים לשוב ולהתאמן במוצאי שבת לקראת השבוע העמוס ביורוליג, בו ישחקו ביד אליהו נגד אולימפיאקוס ובאסקוניה בשלישי ובחמישי.

בקבוצה יודעים שאם יצליחו לשמור על הבית, דבר שעשו העונה רק בחצי מהמשחקים, הם יגיעו למשחק נגד ריאל מדריד בשבוע לאחר מכן במאזן שוויוני לראשונה מאז המחזור השלישי של העונה.

השאלה היחידה שנותרת פתוחה היא שאלת הכשירות של אותלו האנטר. במכבי העריכו לפני היציאה לברלין כי האנטר יוכל לשחק במהלך השבוע הקרוב, אך החלטה סופית תתקבל בתחילת השבוע הבא בבדיקה שתעריך את מצב הפציעה שלו מתחת לעינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully