וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמיצים פנים: עלייה בכמות החמצות הפנדלים בליגת העל העונה

בצל סערות השיפוט, הסיבוב הראשון בליגת העל עמד גם בסימן החמצות הפנדלים וירידה משמעותית באחוזי הדיוק. בין ג'וש כהן ודני עמוס למתיאה ליואיץ', ואיך אנחנו בהשוואה לליגות הבכירות באירופה?

תקציר ה-0:2 של הפועל באר שבע על בני יהודה/ספורט 1

רק שני פנדלים מתוך 10 האחרונים שנבעטו בליגת העל, מצאו את הרשת. 2 מ-10. 20 אחוזי הצלחה בלבד. צ'ארון שרי ודן ביטון הם השניים שדייקו ומנעו כישלון מוחלט.

רבות דובר לאחרונה על החלטות השיפוט השנויות במחלוקת וחוסר התיאום או ההבנה בין השופטים הראשיים לשופטי המסך בעידן ה-VAR, שאפשר כבר להודות שלא ממש נטמע בליגת העל. החמצות השופטים הותירו בצל את החטאות השחקנים. אז הגיע הזמן להפנות זרקור גם לכיוונם.

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה חוגג עצירת פנדל בדקה ה-98. טל לוי
עצר את שני הפנדלים שנבעטו לעברו. ג'וש כהן/טל לוי

לפני כשבועיים וחצי, צייץ איתמר ניצן כי "החוקים הפכו את עצירת הפנדל מפעולה קשה לכמעט בלתי אפשרית". מאז אותו הסבר מפורט של שוער בית"ר ירושלים, נראה שדווקא לבועטים קשה הרבה יותר.

סך הכול נפסקו 35 פנדלים (שניר לוי הוא השופט המוביל עם חמש שריקות) בסיבוב הראשון של ליגת העל, בו שוחקו 90 משחקים (המפגש בין בני סכנין לבית"ר ירושלים נדחה). ממוצע של 0.39 פנדלים למשחק. 23 מתוכם נכנסו ו-12 לא. מדובר ב-65.7 אחוזי דיוק בלבד.

לשם השוואה, בכל העונה שעברה (כולל הפלייאוף) היו 18 החמצות. 70 פנדלים נבעטו, ואחוזי הדיוק עמדו על 74.2. האחוזים ירדו, כמות הבעיטות צפויה לעלות.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מחמיץ פנדל מול ג'אומה דומנק שוער ולנסיה. רויטרס
80 אחוזי דיוק בלה ליגה העונה. ליאונל מסי מחמיץ פנדל/רויטרס

ומה קורה בליגות הבכירות באירופה?

גרמניה

כמות: 49 פנדלים ב-117 משחקים
ממוצע: 0.42 פנדלים למשחק
אחוזי דיוק: 87.8

איטליה

כמות: 52 פנדלים ב-138 משחקים
ממוצע: 0.38 פנדלים למשחק
אחוזי דיוק: 84.6

צרפת

כמות: 80 פנדלים ב-168 משחקים
ממוצע: 0.48 פנדלים למשחק
אחוזי דיוק: 83.8

אנגליה

כמות: 63 פנדלים ב-149 משחקים
ממוצע: 0.42 פנדלים למשחק
אחוזי דיוק: 81

ספרד

כמות: 60 פנדלים ב-145 משחקים
ממוצע: 0.41 פנדלים למשחק
אחוזי דיוק: 80

*** נתונים נכונים ל-28.12

גל אראל שחקן הפועל חיפה בועט פנדל. אריאל שלום, אריאל שלום
משפר את האחוזים בליגה. גל אראל/אריאל שלום, אריאל שלום

בחזרה אלינו. מכבי חיפה, מוליכת ליגת העל, מובילה גם בקטגוריה הזו עם 10 פנדלים שנשרקו במשחקיה - שבעה לזכותה (ארבעה בפנים) ושלושה נגדה (אחד בפנים, מול עומרי גלזר). ניקיטה רוקאביציה החמיץ פעמיים ומנגד ג'וש כהן עצר שני פנדלים.

פרט לשוער הירוק, גם דני עמוס רשם שתי עצירות ואוהד לויטה עצר פעמיים באותה דקה את בועטי חדרה (אם כי הניסיון של אונוריודה אודה נפסל) וגם מתיאה ליואיץ' החמיץ מולו. קשר בני יהודה חתום על רצף נדיר של שלוש החטאות מהנקודה הלבנה בשלושת משחקיו האחרונים.

ובכל זאת, 12 מ-14 הקבוצות כבשו העונה לפחות פנדל אחד. שתי היחידות שלא עשו את זה הן מ.ס. אשדוד שלא קיבלה אפילו הזדמנות אחת לבעוט מ-11 מטרים, ובית"ר ירושלים שהחמיצה את הפנדל היחיד שלה (אלירן עטר מול הפועל חדרה).

מי שדואג לשיפור האחוזים בליגה הוא גל אראל, שדייק בשני פנדלים העונה ומציג רצף היסטורי של 13 מ-13 בליגת העל. הפועל חיפה בכלל עם מאזן מרשים של 18 פנדלים מוצלחים מאז ההחטאה האחרונה בדצמבר 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully