וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצו שהוא יחליף את מיכה ואצילי ביחד": הקשיים של דן ביטון במכבי תל אביב

28.12.2020 / 14:30

הפתיחה המושלמת, ההידבקות שבלמה את התנופה, ההליכה לאיבוד תחת דוניס והפנדל שכולם היו בטוחים שיחמיץ. דן ביטון, השמן במנוע של מכבי תל אביב, כמעט קרס תחת הלחץ והמעמסה הנפשית, האם ואן לוון יחזיר אותו לעצמו דווקא בדרבי (20:45, ספורט 5)?

אוהדי מכבי תל אביב באימון לפני הדרבי/אודי ציטיאט

לא היה קשה לנחש שדן ביטון ייצא מההרכב של מכבי תל אביב במשחק האחרון מול עירוני קרית שמונה ביום חמישי שעבר. גאורגיוס דוניס החליט זאת לפני שקיבל הודעה כי הוא מפוטר וגם פטריק ואן לוון שכבר קבע את ההרכב במשחקו הראשון כמאמן מכבי תל אביב, יישר קו. די היה לראות את הפנים של ביטון במשחק מול בית"ר ירושלים לפני שבוע, כדי להבין שהוא צריך מנוחה לגוף, אבל בעיקר לראש ולנפש.

בתקופה רעה של קבוצת כדורגל, כל שחקן מעדיף קצת להיעלם, לרדת מתחת לרדאר, אבל אצל ביטון זה היה ממש בולט. "לקחו שחקן אחד ורצו שהוא יהיה המחליף של דור מיכה ועומר אצילי ביחד", מנתח גורם בסביבת מכבי תל אביב. "מכבי תל אביב שיחררה שני קשרים שהיו מהטובים שהיו לה ובמקומם הביאה רק אחד, דן ביטון, שהיה צריך לקחת על עצמו את כל הצד היצירתי בהתקפה. מעבר למעמסה הרגשית של כניסה לנעליים גדולות של שחקנים כמו מיכה ואצילי, יש כאן קטע מקצועי. אי אפשר שהכל יפול רק על שחקן אחד".

דן ביטון, שחקן מכבי תל אביב. ., אריאל שלום
"היה צריך לקחת על עצמו את כל הצד היצירתי בהתקפה". דן ביטון/אריאל שלום, .

דן ביטון נכנס לפנקס של ולדאן איביץ' באמצע עונת האליפות הראשונה שלו במכבי תל אביב. הסרבי היה בטוח שהוא לא צריך אף אחד אחרי ששתה את הליגה בלי מתחרים ובכל זאת החליט שביטון יכול לחזק לו את הסגל. אלא שענייני הפייר פליי במכבי תל אביב, שלחו את ג'קי בן זקן לעשות עסקה עם לודוגורץ. ביטון עבר לבולגריה, אבל אחרי כמה חודשים כבר רצה להמשיך לתחנה אחרת. בקיץ הצליחו במכבי תל אביב לעשות את העסקה שרצו, השאלה בחינם עם אופציית רכישה ב 1.2 מיליון יורו. ביטון שהשתכר בלודוגורץ 220 אלף יורו לא כולל בונוסים, חתם על חוזה דומה במכבי תל אביב ופתח ברגל ימין.

הוא היה מעורב בהצלחה לעבור שלבים בסיבובי מוקדמות ליגת האלופות והשיא היה בשער הנפלא בבלומפילד בפלייאוף מול רד בול זלצבורג. הכל היה נראה ורוד, האוהדים התחילו לשכוח ממיכה ואצילי, וגם וילי רוטנשטיינר הכין לו את חולצת הנבחרת. אלא שאז הוא חלה בקורונה כמו רבים משחקני מכבי תל אביב וגרף העליה נעצר. כשחזר הוא כבר לא היה אותו שחקן וכשהחלו גם התוצאות השליליות בליגה ודוניס המשיך לבנות עליו בכל מחיר, הוא הלך לאיבוד. ביטון כבר שידר אותות של מצוקה. ביום שני שעבר היה נראה שהוא כבר ממש מתקשה לספק את הסחורה. כל החלק הקדמי של מכבי תל אביב נראה רע מאוד, אבל הוא שצריך להיות השמן במנוע, נראה חסר אונים.

עוד בוואלה!

הערב: הדרבי התל אביבי (20:45, ספורט 5)

לכתבה המלאה
דן ביטון שחקן מכבי תל אביב עם איתי שכטר. ., אריאל שלום
כולם היו יכולים להישבע שהוא יחמיץ דן ביטון אחרי הפנדל/אריאל שלום, .

ביום חמישי האחרון כבר ישב ביציע. מבין כל שחקני ההרכב הקבועים, רק הוא יצא מה-11 ואילון אלמוג פתח במקומו. אלא שמכבי תל אביב התקשתה מאוד גם בלעדיו ולא מצאה פיתרון לאיבוד הביטחון של כל שחקניה. ביטון נכנס כמחליף וכשיונתן כהן לא על הדשא כיוון שהוחלף כמה דקות קודם, נפסק לזכות מכבי תל אביב הפנדל השגוי בתוספת הזמן. מעט מאוד אנשים היו ביציע בבלומפילד, אבל כמעט כולם היו מוכנים להישבע באותו רגע שביטון יחמיץ. המעמסה הנפשית, הלחץ, התקופה הרעה, העובדה שכולם ציפו שיעניק שלוש נקודות כה יקרות, גרמו לרבים לפקפק ביכולת של הקשר להדביק את הכדור לרשת.

אבל ביטון ניגש לכדור ובעט ללא דופי. פנדל חזק, כמעט מושלם, לפינה של ברטקוס, והחיבוקים שקיבל לא היו רק כי כל שחקני מכבי תל אביב הבינו שזה היה הניצחון הכי חשוב של העונה בליגת העל, הם היו בעיקר כדי לתת לביטון להרגיש כמה השחקנים רוצים שהוא יביא מעצמו רק את הטוב וכמה הם רוצים שהוא יצליח. "הוא ילד כזה טוב", אומר עליו שחקן במכבי תל אביב. "אתה לא שומע אותו ולא מרגיש. בחור כל כך חיובי שכולם רוצים שהוא יצליח אבל זה לא פשוט שרוב המעמסה והתלות שהיתה במיכה ואצילי נופלת עליו".

פטריק ואן לוון, מאמן זמני מכבי תל אביב. ., אריאל שלום
"היכולת שלו להגיע לנפש של ביטון תשליך על כל הקבוצה". פטריק ואן לוון/אריאל שלום, .

פטריק ואן לוון שבר בימים האחרונים את הראש איך לפתוח בהתקפה הערב בדרבי התל אביבי. האם ללכת עם הוותיקים איתי שכטר וטל בן חיים שנכנסו מצוין במשחק האחרון, האם לספסל את אלכסנדר פשיץ' ויונתן כהן שהוחלפו והתעמתו ומה בעצם להחליט לגבי דן ביטון. להחזיר אותו להרכב או ששוב לתת לו את הזמן להיכנס רק כמחליף.

"לכל שחקן יש את מבנה האישיות שלו וגדולה של מאמן היא לדעת להוציא מכל שחקן את הכי טוב בדרך שלו", אומרים בסביבת מכבי תל אביב. "היכולת של ואן לוון להגיע לנפש של דן ביטון, תשליך על כל מכבי תל אביב, אבל צריך שכולם יהיו שם יחד כקבוצה".

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully