וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותלו האנטר: "חזרנו לשחק את הכדורסל של מכבי". מחמאות לדורסי

11.12.2020 / 7:28

מכבי תל אביב חגגה את הניצחון בויטוריה, הסנטר מרוצה מההגנה וההקרבה, הגארד שחוזר לעצמו "הופך למפתח". גם ג'ונס, זוסמן וכספי קיבלו שבחים

צפו בשיחה בין דני אבדיה לבראדלי ביל באימון/מתוך חשבון הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

1. "הכדורסל של מכבי תל אביב חזר"

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את ניצחון היורוליג הגדול ביותר שלה עד כה העונה כשגברה בחוץ 63:67 על באסקוניה. בזכות הניצחון, שהיה השני ברציפות של הצהובים במפעל, שיפרה הקבוצה את מאזנה לחמישה ניצחונות מול שמונה הפסדים ועלתה למקום ה-13 בטבלה.

מאמן הקבוצה יאניס ספרופולוס קיבל את השחקנים בכניסה לחדר ההלבשה ובירך אותם על הערב שאותו הגדיר כ"משחק ההגנתי הטוב ביותר של הקבוצה העונה", למרות שנגד ז'לגיריס קובנה ספגה מכבי רק 57 נקודות. שלושה שחקנים בלבד קלעו עבור הצהובים בספרות כפולות - טיילר דורסי הצטיין עם 15 נקודות, אותלו האנטר הוסיף 12 נקודות וכריס ג'ונס תרם 10 משלו.

הכוכבים של הקבוצה בתקופה האחרונה, סקוטי ווילבקין ואלייז'ה בריאנט, נעצרו על 5 נקודות כל אחד, כשגם אנטה ז'יז'יץ' קולע 4 נקודות בלבד. הצהובים קיבלו 20 נקודות בלבד מהחמישייה, לעומת 47 נקודות מרשימות במיוחד מהספסל - כשמעל כולם בולטת ההגנה והמנהיגות של האנטר.

"עשינו הגנה טובה וחזרנו לשחק את הכדורסל של מכבי", אמר הסנטר האמריקאי בסיום, "כולם נלחמו עבור הניצחון וזה מה שחשוב. הפסדנו הרבה משחקים עד עכשיו, ולכן כולם ידעו שאנחנו מגיעים לכאן כדי להילחם. יש לנו קבוצה מצוינת, אז פשוט עשינו מה שהיינו צריכים לעשות".

טיילר דורסי הוסיף: "אני חושב שהעצירות שהשגנו בהגנה היו המפתח עבורנו. הייתה לנו תוכנית משחק ברורה, ורצינו לעצור את התקפות המעבר שלהם. ידענו שצריך לעצור גם את יוסופה פאל, האיש הגדול שלהם. הוא קלע לא מעט הערב, אבל היינו בשליטה על כל שאר השחקנים שלהם, וזה מה שהביא את הניצחון".

בקבוצה סיפרו כי חיכו לניצחון על יריבה חזקה כבר לא מעט זמן כדי לכפר על חלק מההפסדים הלא צפויים מתחילת העונה. "רואים בכל היורוליג תוצאות מפתיעות, ורק אנחנו בינתיים היינו בצד המופתע. הגיע הזמן לקחת משחקים קשים, ועשינו את זה בצורה נהדרת".

פריאיי הנרי באסקוניה ויטוריה מול אותלו האנטר. באסקוניה ויטוריה, אתר רשמי
זה מתחיל להזכיר את העונה שעברה. האנטר בפעולה בהגנה/אתר רשמי, באסקוניה ויטוריה
  • במכבי תל אביב חוגגים את הניצחון בויטוריה, האנטר: "הכדורסל של מכבי חזר"
  • טיילר דורסי שוכח מה-NBA ומסיר חלודה: "אם רוצים להפוך את העונה, הוא קריטי"
  • כריס ג'ונס, יובל זוסמן ועומרי כספי מעמיקים את הרוטציה: "הפלייאוף לא בגדר חלום"
  • בקבוצה מבינים: למרות השבוע המאתגר ביורוליג, אסור להקל ראש במשחק הגביע

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 63:67 את באסקוניה ויטוריה בספרד

לכתבה המלאה

2. דורסי שוכח מה-NBA ומסיר חלודה: "אם רוצים להפוך את העונה, הוא קריטי"

חודש עבר בין הניצחון על ז'לגיריס לבין החגיגות אמש בויטוריה, ובמהלכו עבר טיילר דורסי רגעים פחות טובים. הוא קלע 6 נקודות באחוזים רעים נגד ריאל מדריד, נקודה אחת נגד ולנסיה, 4 נגד מילאנו והכוכב האדום, ורשם בכל המשחקים הללו שלשה אחת בלבד מ-12 ניסיונות.

בליגה רשם דורסי משחק לא רע נגד הפועל חיפה, אבל עדיין הייתה תחושה שמשהו לא התחבר. ואז הגיע המשחק נגד נס ציונה השבוע, והדברים נעו בכיוון הנכון עם 16 נקודות ומשחק סולידי. אמש הוא כבר קלע 15 נקודות, 8 מתוכן ברבע השני המצוין של הצהובים, והיה חתום על 4 הנקודות האחרונות של הקבוצה שהבטיחו את הניצחון.

"אנחנו אומרים את זה כבר הרבה מאוד זמן - יש לנו שני שחקנים שיודעים לייצר ברמה גבוהה ולקלוע, סקוטי (ווילבקין) וטיילר (דורסי)", סיפרו אמש בקבוצה, "סקוטי היה קצת מחוץ למשחק ולא הצליח להשתלט עליו אתמול, אבל טיילר סוף סוף היה שם כדי לחפות עליו. אנחנו חייבים אותו דרוך. אם נרצה להפוך את העונה הזאת, הוא קריטי".

במהלך התקופה הפחות טובה של דורסי היו גורמים בסביבת מכבי תל אביב שטענו שחלק מהיכולת החלשה של השחקן נובעת מהעובדה שהוא היה נחוש לעזוב ל-NBA בקיץ, וכעת עם התחלת מחנות האימונים של קבוצות בליגה הטובה בעולם, המוטיבציה שלו ירדה עוד קצת. "היה שינוי באנרגיות אצל טיילר, אין ספק", מודים במכבי, "אבל אנחנו מקווים שהוא המשיך הלאה ממה שהיה ויחזור להראות איזה שחקן מוכשר וחשוב הוא בשבילנו".

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל טיילר דורסי מול שחקן באסקוניה אכילה פולונארה. באסקוניה, אתר רשמי
הראש כבר לא ב-NBA? דורסי/אתר רשמי, באסקוניה

3. הסימן המעודד: הספסל מתחיל להיות עמוק ואיכותי

זה היה המשחק של שחקני המשנה של מכבי תל אביב. כריס ג'ונס קלע 10 נקודות ומסר 4 אסיסטים, אנג'לו קלויארו בכמה מהלכים גדולים קלע 7 נקודות והוסיף 3 ריבאונדים משלו, ובקבוצה היו מרוצים גם מהיכולת של יובל זוסמן ועומרי כספי שעלו מהספסל ושינו את המשחק. זוסמן קלע 5 נקודות בפחות מ-10 דקות, וכספי אמנם לא קלע אבל היה חלק מהריצה של הצהובים ברבע השני וניפק חסימה מהדהדת ליוסופה פאל הענק.

"היום היה ניצחון קבוצתי מצוין", סיכם ג'ונס, "דיברנו על כך בינינו לבין עצמנו, שהגיע הזמן לשנות מומנטום. שאנחנו צריכים להילחם ולהיות מרוכזים בפרטים הקטנים. שמרנו אותם על 63 נקודות ו-9 נקודות ברבע האחרון שזה מעולה ומראה עד כמה היינו מרוכזים בסיום. שיחקנו יחד, הזזנו את הכדור והמטרה עכשיו היא להמשיך להיבנות מזה ולנוע קדימה".

"כריס התעלה ובאמת נתן כמה מהלכים גדולים בזמן שהמשחק לא הלך בכיוון שלנו", סיפרו בקבוצה, ואמרו לגבי הישראלים: "עומרי אמנם לא קלע אבל היה הרבה יותר במשחק ממשחקים קודמים. זוסמן הראה במעט דקות מה הוא יודע לעשות - גם לקלוע מבחוץ, גם לשמור. התרומה שלהם מעודדת מאוד".

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
הצליח לתרום במינימום דקות. יובל זוסמן/דני מרון

4. "הפלייאוף כבר לא בגדר חלום"

אחרי הניצחון אמש מכבי תל אביב אמנם עדיין לא נכנסת לשמונה הראשונות ביורוליג, אך הפער בינה לבין הכניסה למקום שמוביל לפלייאוף עומד על שני משחקים בלבד, פער סביר ביותר לאור פתיחת העונה החלשה של הקבוצה. בשבוע הבא יתארחו הצהובים אצל וילרבאן המפתיעה לאחרונה, ולאחר מכן יפגשו את מוליכת הטבלה ברצלונה. הסיבוב יינעל עם משחקי בית מול פנאתינייקוס וזניט סנט פטרסבורג.

"עד לפני קצת יותר משבוע זה היה נראה כמעט דמיוני לחשוב על כניסה לפלייאוף, אבל עכשיו זה כבר לא בגדר חלום. אנחנו בעניינים ומרגישים שיש שינוי מומנטום", הודו במכבי, "נצטרך לבוא בשבוע הבא ולדעת להמשיך לנצח בחוץ, לחזור ולעשות את העבודה בבית כך שנסיים את הסיבוב הראשון כמה שיותר חזק. אחר כך נבוא מוכנים לסיבוב השני ששם לוח המשחקים שלנו נחשב ליותר נוח".

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן הפועל חיפה עמית שמחון. קובי אליהו
במפגש הקודם זה לא הלך בקלות. ז'יז'יץ' מול הפועל חיפה/קובי אליהו

5. המוקש של הצהובים בגביע המדינה: "יאניס לא שוכח"

עוד לפני המשחקים מול וילרבאן וברצלונה תצא ביום ראשון (21:15, ספורט 5) מכבי תל אביב למשחק חוץ במסגרת שמינית גמר גביע המדינה נגד הפועל חיפה. הצהובים לא ליקקו דבש מול אותה יריבה בליגה לפני כמה שבועות, וינסו לנטרל את המוקש כדי להגיע בראש נקי להמשך השבוע המאתגר ביורוליג.

אמנם נראה כי גביע המדינה בשלב הזה הוא לא הדבר הכי חשוב עבור מכבי תל אביב, אבל העובדה כי בשנתיים האחרונות נעצרה הקבוצה כבר ברבע הגמר, הופכת את הזכייה לאתגר משותף. "יאניס זוכר קבוצות שניצחו אותו ביורוליג מלפני כמה שנים, אז הוא בטוח לא שכח את מה שקרה לו בשנתיים הקודמות בגביע. השחקנים יזכרו את זה גם כן", אמרו בקבוצה השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully