וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס פך הסנטר: אותלו האנטר, האיש שמסרב להיגמר

11.12.2020 / 6:30

עד לפני שבועיים הוא נראה כמי שנמצא בדמדומי קריירת היורוליג שלו, אבל בגיל 34 הפך הסנטר ליעיל, חשוב וקריטי מתמיד. מתי לאחרונה ספגה מכבי תל אביב 63 נקודות במשחק חוץ? וכיצד הפכו היוונים לגיבורים האמיתיים של חנוכה?

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אחרי הניצחון על באסקוניה/באדיבות מכבי תל אביב

1. 13 נקודות מול צמד הקרואטיץ', 0 נקודות מול האנטר

6:36 הדקות הראשונות, אמש (חמישי) על הפרקט האפור בפרננדו בואסה ארנה, היו השתקפות של כל התחזיות המוקדמות. צמד הקרואטיץ' שוב פתח בחמישייה של מכבי תל אביב, אותלו האנטר שוב הביט על המתרחש בעיניים כלות מהספסל, ואפילו הצלחת הניסוי לשילובו של כריס ג'ונס כרכז ראשון בשבוע שעבר לא מנעה ממנו להתבטל ולהתקפל.

והתוצאה? 6:36 דקות, כאמור, הן שהעניקו ליריבת הצהובים את הפור הקבוע. יוסופה פאל ואכילה פולונארה חיברו 13 נקודות ללא החטאה, 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 2 חטיפות ולא פחות מ-25 נקודות מדד משתי עמדות הפנים; אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר הגיעו יחד ל-4 נקודות, 2 החטאות, ריבאונד ואסיסט. המדד שלהם? 0.

יאניס ספרופולוס הזעיק את פסק הזמן הראשון, וידע בדיוק כיצד יחזור ממנו. כמו בשבוע שעבר. אז הוא שיגר את האנטר בפיגור 16:9 מול הכוכב האדום בלגרד, והפעם זה קרה בפיגור 18:9 נגד באסקוניה. אתמול הוא צירף אליו את ג'ונס, האפקט היה זהה - מזהיר ומהיר.

האנטר קלע 8 נקודות ב-10 דקות, בעוד פאל ופולונארה קנו את הסל הבא שלהם רק ברבע השלישי; מכבי תל אביב, שנגעה כבר בפיגור דו ספרתי, טסה ל-15:28 עד הירידה להפסקת המחצית; ואותה קבוצה שפגעה ב-3 מ-8 לשתיים ברבע הראשון, דייקה ב-6 מ-9 בשני.

אינפו גבוהי ויטוריה. חשבון הטוויטר של באסקוניה, אתר רשמי
אינפו גבוהי ויטוריה/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של באסקוניה

2. למה בכל זאת לפתוח עם ז'יז'יץ'?

אפשר לבקר את ספרופולוס על ההתעקשות שלו לפתוח בלי האנטר ולהעניק הנחה ליריבותיו. הפור הזה, כפי שהוכח לא פעם, עלול להתוות את הדרך לערב כולו - ואמש, לאור ההבדל התהומי בין מכבי של האנטר למכבי נטולת האנטר, היווני כבר נמלך בדעתו והעלה את האמריקני הוותיק בחמישייה של המחצית השנייה. אבל לאור המצב השברירי בקו הקדמי של הצהובים, ייתכן שהקונספציה הנוכחית מוצדקת, בבחינת הרע במיעוטו.

ראשית, קשה לוותר על האיכות הטמונה בשחקן שמסוגל לעלות בצורה חיובית מהספסל. ארגין עתמאן יכול לספר על כך, לאחר שפתח אתמול בוולנסיה עם החמישייה החזקה והאיכותית ביותר שעומדת לרשותו, אבל אנאדולו אפס שלו קיבלה לאורך כל הערב 3 נקודות מדד מהמחליפים והפסידה.

שנית, האנטר נהנה מהעובדה שהוא בדרך כלל עולה מול הסט השני של מחליפי היריבה, או פוגש את הסנטר הפותח היריב כשהוא פחות רענן. שלישית, ניהול העומסים שלו - שבגיל 34 אמור לאתגר את המערכת בטווח הארוך - צריך לאפשר למאמן לשמור לו אוויר ולתזמן את הדקות שלו דווקא לרגעי ההכרעה.

שינויים אחרים יכולים אולי לשפר את המצב, ובוודאי שווים ניסיון: אם ז'יז'יץ', מכל הסיבות שנמנו לעיל, צריך להיות הסנטר הפותח - ייתכן שכדאי לצוות אליו באותו הרכב את ג'ונס כרכז, ולדאוג שייגע בכדור יותר מפעם אחת בחמש הדקות הראשונות; ואם כבר רוצים למקסם את המצב בקו הקדמי, לא מן הנמנע שוויתור על הפוזיציה הכמעט קבועה של בנדר בחמישייה הוא מתבקש וכמעט מובן מאליו. ומי יחליף אותו? אולי באמת הגיע הזמן להנחית לו מחליף.

כך או כך, עד לפני שבועיים נראה האנטר כמי שנמצא בדמדומי קריירת היורוליג שלו. נחזור למספרים שכבר הוצגו כאן: שבע נקודות (הכי מעט מאז עונת הרוקי שלו במונטפסקי סיינה), 45% מהשדה (הכי מעט. נקודה), 56.2% מהעונשין ו-8.2 נקודות מדד תורגמו בשלושת המשחקים האחרונים ל-13 נקודות, 69.5% מהשדה, 77.7% מהעונשין ו-19.6 נקודות מדד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן מכבי תל אביב בכדורסל טיילר דורסי מול שחקן באסקוניה אכילה פולונארה. באסקוניה, אתר רשמי
15 נקודות בארבעת המשחקים הקודמים, 15 נקודות אתמול. טיילר דורסי/אתר רשמי, באסקוניה

3. מבלגרד לבאסקוניה: תהליך ההבראה נמשך

בשבוע שעבר, בסיומו של ניצחון הבית הלא מרשים בעליל נגד הכוכב האדום, התמקדנו כאן בסימנים המעודדים והבריאים שהסתתרו מאחורי דקות הדרמה בסיום - ובראשם, העובדה שסקוטי ווילבקין הצטיין, אבל את מהלכי הקלאץ' סיפקו האנטר ואלייז'ה בריאנט.

אתמול הגיע סרט ההמשך. שוב משחק חוץ, שוב מכבי מגיעה לחמש הדקות האחרונות ביתרון מינימלי, והפעם - לשם שינוי - היא מנצחת. נוכחותו של ווילבקין הטרידה את ההגנה הבאסקית, ועזרה לו לעזור לאחרים. להלן השורה הסטטיסטית הלא טיפוסית שלו ברגעי ההכרעה: אסיסט, חטיפה, עבירה, סחיטת עבירה והחטאה אחת לשלוש. שמונה הנקודות האחרונות במשחק התחלקו בין דורסי, בריאנט והאנטר.

אלא שלא ההתקפה ניצחה במשחק הזה. מכבי תל אביב לא ספגה כל כך מעט במשחק חוץ מאז הגיע אליה ספרופולוס; הפעם האחרונה שבה עצרה את היריב בביתו על פחות מ-63 נקודות אירעה ב-19 בדצמבר 2013 באואקה. איך העונה ההיא נגמרה בסוף, כולם יודעים.

מברוקפאלידיס. GettyImages
תצוגת החוץ ההגנתית המרשימה מזה שבע שנים. ג'ייק כהן באואקה ב-2013/GettyImages

4. אשר חוללו היוונים

כמה מאוהדי מכבי תל אביב התבאסו לגלות שקבוצתם לא תפגוש יריבה יוונית במהלך חג החנוכה. פנאתינייקוס תגיע ליד אליהו חמישה ימים לאחר שהנר האחרון ייכבה, אבל זו העת להזכיר שדינו של המיתוס הזה להתנפץ, כי לא - המכבים והיוונים אינם "נפגשים בכל שנה בחנוכה". לאורך 64 שנות ההיסטוריה של הצהובים בגביעי אירופה, צירוף המקרים הזה התרחש ארבע פעמים בסך הכול.

מי שמחפש בכל זאת קשר סמלי אך קלוש בין תוצאות היורוליג לבין נס פך השמן, ימצא אותו בכיוון בלתי צפוי בעליל: ב-17 השנים האחרונות רשמה מכבי תל אביב חמישה ניצחונות חוץ במהלך החג, ולכולם הגיעה בזכות עזרה יוונית. לא פחות:

* סופוקליס שחורצאניטיס קלע 22, 6 ו-22 נקודות מול ז'לגיריס קובנה ב-2010, שרלרואה ב-2011 והכוכב האדום בלגרד ב-2013.

* ספרופולוס עמד על הקווים נגד דרושפאקה ב-2018.

* אתמול המאמן עשה זאת שוב בוויטוריה, בעזרת הקלע המוביל החדש שלו, טיילר דורסי מנבחרת יוון, שהרשית 15 נקודות - כפי שהיו לו בארבעת המשחקים הקודמים יחד.

"האירו, הדליקו
נרות חנוכה רבים
על הנסים ועל הנפלאות
אשר חוללו היוונים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully