וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה: עוסמאן דמבלה נפצע וצפוי להיעדר מספר שבועות

עודכן לאחרונה: 6.12.2020 / 17:22

הצרפתי מתח את שריר הירך וצפוי לעבור בדיקות. הקטאלנים אוספים את השברים אחרי ההפסד בקאדיס. קומאן המאוכזב: "עשינו צעד ענק אחורה. הפיגור גדול". הפרשנים יודעים: "מסי לא מרים את הראש". וגם: השיא השלילי המביך של הארגנטינאי

תקציר: באיירן מינכן - ר.ב. לייפציג 3:3/ספורט 1

העונה הקשה שעוברת על ברצלונה ממשיכה להכות בקטלאנים. עוסמאן דמבלה מתח את השריר בירכו הימני במהלך ההפסד 2:1 אמש (שבת) לקאדיס והצטרף לרשימת הפצועים של הקבוצה. החלוץ הצרפתי צפוי לעבור בדיקות ועדיין לא ידוע כמה זמן ייעדר מהמגרשים. כשההערכה היא כי דמבלה יוכל לחזור למגרשים ולעזור לקבוצתו רק בעוד מספר שבועות.

"עשינו היום צעד ענק אחורה במסגרת המאבק על האליפות. אני מאוד מאוכזב. אנחנו מפגרים בהרבה מאוד נקודות אחרי אתלטיקו מדריד שמובילה את הטבלה. אם לא נשפר את הגישה שלנו במשחקי חוץ, לא יהיה עוד הרבה מה לומר". כך, בכמה משפטים קצרים, מיצה רונאלד קומאן את מצבה של ברצלונה אמש.

הפסד רביעי ב-10 מחזורים, 4 נקודות מתוך 15 במשחקי חוץ ומקום שביעי בליגה, שלוש נקודות בלבד מעל הקו האדום. זו המציאות בתחילת דצמבר של עונת 2020/21 של ברצלונה. אתמול הבלאוגרנה שילמו ביוקר על טעויות בחלק האחורי והפסידו 2:1 לעולה החדשה קאדיס, שכבר עשתה את זה מוקדם יותר העונה לריאל מדריד. משמעות ההפסד היא שברצלונה רושמת את פתיחת העונה הכי רעה שלה ב-33 השנים האחרונות.

מאמן ברצלונה רונאלד קומאן. Soccrates Images, GettyImages
היה שם גם בפעם האחרונה שברצלונה הפסידה לקאדיס. קומאן/GettyImages, Soccrates Images

"הקבוצה נראית אחרת בליגת האלופות", אמר הקשר הוותיק סרג'יו בוסקטס שהזכיר שבארסה עם 15 מ-15 בצ'מפיונס, "אם הייתה לנו תשובה מה קורה לנו בליגה בזמן האחרון, כנראה שזה לא היה קורה יותר. הגבנו טוב לספיגה הראשונה, אבל הפיגור בפעם השנייה כבר עלה לנו ביוקר".

ההפסד הקודם של ברצלונה לקאדיס היה ב-11 במאי 1991, 4:0 מהדהד. רונאלד קומאן פתח אז בהרכב של יוהאן קרויף ולמרות ההפסד, בסיומה של אותה עונה ברצלונה סיימה כאלופה. עכשיו תסריט דומה נראה רחוק מאוד ובסקרים שצצו מיד אחרי שריקת הסיום אתמול, אחוז העונים שהשיבו ש"ברצלונה עדיין יכולה לזכות באליפות העונה" נע סביב 20. כ-80 אחוזים משוכנעים שהסיכוי אבד, ואנחנו רק בדצמבר.

"יש לנו יותר מדי עליות וירידות", אמר קומאן, "הגישה שלנו טובה, אבל יש רגעים במשחק, כאלו בהם הכדור לא ברגליים שלנו, שבהם אנחנו מבצעים הרבה טעויות. חסר לנו אגרסיביות. אסור לנו לספוג שער כמו השני, זה נובע מחוסר ריכוז".

אנטואן גריזמן ברצלונה מול קאדיס. רויטרס
חזר לסורו. גריזמן/רויטרס

ב"ספורט" הקטאלני כמובן שלא חסכו בביקורת מברצלונה, ובידיעת ציונים השבועית, לא פחות מארבעה שחקנים קיבלו את הציון 4: מארק אנדרה טר סטגן, קוטיניו, אוסקר מינגסה וקלמנט לנגלה. "גריזמן שוב חזר לסורו ולא הזכיר את השחקן שאנחנו מכירים", הוסיפו בקטלוניה. "קוטיניו היה נוראי, לפחות פדרי ודמבלה שנכנסו ניסו להציל קצת את המצב. האם ברצלונה איבדה סיכוי לזכות באליפות העונה? יכול מאוד שכן, אבל זה מאוד מוקדם. בכל זאת נראה שהדינמיקה בין השחקנים לא באה לידי ביטוי, ולא מזכירה את זו של שחקני אתלטיקו מדריד שנמצאת בפסגה".

ב"מארקה" המדרידאי ניתחו את היכולת של מסי: "ליאו מסי לא טוב, זאת עובדה. הוא לא כמו בעונות קודמות. הוא לא השחקן שהיה מנצח לבד משחקים. הוא לא זה שסוחב לבד את הקבוצה על הגב. העונה נראה שהוא הפך להיות עוד כדורגלן מהשורה. העובדה היא שליאו מסי לא מצליח להרים את הראש. מול קאדיס הוא איבד יותר מאשר בכל העונה. הוא כבש שבעה שערים ב-13 משחקים - חמישה מהם בפנדלים. השניים האחרים היו במשחקים שבהם הקבוצה כבר הובילה (בטיס ואוסאסונה)... מסי לא מצליח להתעלות על האווירה בקבוצה, ולא על השמועות עליו, כולל חבר ההנהלה שאמר שברצלונה הייתה צריכה למכור אותו. אפשר להבין למה הוא מאוכזב מהמצב. הוא נראה חסר חשק, וכמו שהוא עצמו אמר לאחרונה - נמאס לו שכל הבעיות של הקבוצה הזאת הן תמיד בגללו".

עוד בוואלה!

ליאו מסי לפ.ס.ז'? לאונרדו: "זה לא הזמן לדבר". אמבפה? "השיחות איתו מתקדמות טוב"

לכתבה המלאה
ליאונל מסי שחקן ברצלונה. Soccrates Images, GettyImages
מפוזר. מסי/GettyImages, Soccrates Images

הנתונים המביכים של ליאונל מסי בברצלונה העונה

מסי רשם 29 איבודים מול קאדיס - אחרי שהיו לו 27 מול אלאבס, 26 מול ריאל מדריד ו-23 מול אתלטיקו מדריד. ב-9 מ-13 המשחקים שלו העונה הוא השחקן שרשם הכי הרבה איבודים במגרש.

כמה איבודים העונה היו למסי בכל משחק? (בסוגריים - השחקן שרשם הכי הרבה איבודים באותו משחק)
מול ויאריאל -15 (אלבה, 19)
מול סלטה ויגו - 19 (מסי)
מול סביליה - 17 (מסי)
מול חטאפה - 17 (דסט, 23)
מול פרנצווארוש - 17 (מסי)
מול ריאל מדריד - 26 (מסי)
מול יובנטוס - 17 (דמבלה 18)
מול אלאבס - 27 (מסי)
מול דינמו קייב - 22 (מסי)
מול בטיס - 15 (מסי)
מול בילבאו - 23 (מסי)
מול אוסאסונה - 14 (אלבה, 24)
מול קאדיס - 29 (מסי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully