וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

190 מיליון דולר לחמש שנים: החוזה החדש של אנתוני דייויס בלייקרס

האלופה דאגה להשאיר גם את שחקן הפנים המצוין. לברון ג'יימס יעקוף העונה את קווין גארנט ויהפוך למשתכר הגדול בתולדות ה-NBA

דני אבדיה מדבר לקראת פתיחת העונה של וושינגטון/עריכה: ניר חן

לברון ג'יימס האריך אמש את חוזהו בלוס אנג'לס לייקרס והיום (חמישי) הגיע תורו של הכוכב הנוסף אנתוני דייויס לעשות זאת. שחקן הפנים המצוין סגר על חוזה חדש של 5 שנים, במהלכן ירוויח 190 מיליון דולר, כך על פי אדריאן ווג'נראוסקי מ-ESPN. לפני העונה החמישית (2024/25) יוכלו הצדדים לצאת מהעסקה אם יחפצו בכך. החוזה אמור להיחתם באופן רשמי בשעות הקרובות.

דייויס (27, 2.08 מ'), שיכול היה להפוך שחקן חופשי אם היה חפץ בכך, הגיע ללייקרס בקיץ שעבר אחרי טרייד ענק ששלח לניו אורלינס את לונזו בול, ברנדון אינגרם, ג'וש הארט ושלוש בחירות סיבוב ראשון עתידיות. המחיר אמנם היה גבוה, אך גם התמורה: שחקן הפנים הנהדר סיפק 27.7 נקודות, 9.7 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים למשחק במהלך הפלייאוף וסייע למועדון לזכות באליפות ה-17 בתולדותיו.

"אנחנו לא מסתכלים על כל זה כעל חלון של שנה או שנתיים", אמר לאחרונה הנשיא לענייני כדורסל של האלופה רוב פלינקה. "אנחנו רוצים להיות תחרותיים לעוד הרבה זמן ולקבל החלטות שלא רק יאפשרו לנו להגן על התואר למשך עונה אחת. אנחנו רוצים להתחרות על האליפות בכל עונה".

אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס, מטביע. GettyImages
חוזה מקסימום חדש. דייויס/GettyImages

ג'יימס, מצידו, סגר אמש לשנתיים נוספות תמורת 85 מיליון דולר - החוזה הגבוה בהיסטוריה לתקופת הזמן הזו. זה יבטיח שכוכב ה-NBA יהפוך לשחקן הראשון בתולדות הליגה שיחצה את רף 400 מיליון הדולרים שהרוויח לאורך הקריירה, כשכבר בסיום העונה הקרובה יעקוף קינג ג'יימס את קווין גארנט.

הפורוורד שזכה באליפות עם בוסטון הרוויח 334.3 מיליון דולר לאורך הקריירה הענפה שלו, בעוד לברון עומד לפני פתיחת העונה על הכנסות של 306 מיליון דולר מהחוזים השונים עליהם חתם. בעונת 2020/21 ירוויח ג'יימס 39.2 מיליון דולר (נכון לחוזה הקודם עליו חתם), ב-2021/22 ירוויח 41.2 מיליון דולר וב-2022/23 יקבל מהלייקרס 44.5 מיליון דולר.

כשיסיים את החוזה בלייקרס יהיה לברון בן 38. לפי הערכות בארצות הברית, את הארכת החוזה הנוכחית עשה עם מבט לעתיד - בקיץ 2023, כשיהפוך שחקן חופשי, יוכל להצטרף לליגה בנו הבכור ברוני, אז יסיים את בית הספר התיכון. אדם סילבר כבר הודיע שבעתיד הקרוב שחקני תיכונים לא יהיו מחויבים לעבור בקולג' לפני שייבחרו בדראפט, ועל כן לא מן הנמנע שלברון מתכנן את עתידו כך שיוכל לשחק עוד עונה אחת לפחות לצד בנו המוכשר. אם יפרוש בסיום החוזה שלו, יסיים לברון את הקריירה עם רווחים של כ-435 מיליון דולר במשכורות, לצד מאות מיליוני הדולרים שהרוויח בחוזי פרסום שונים.

עוד בוואלה!

בארה"ב מנתחים: וושינגטון ניצחה את הטרייד, דני אבדיה כנראה הפסיד

לכתבה המלאה

המשתכרים הגדולים ביותר בתולדות ה-NBA

1. קווין גארנט - 334 מיליון דולר
2. קובי בריאנט - 323 מיליון דולר
3. לברון ג'יימס - 306 מיליון דולר
4. שאקיל אוניל - 286 מיליון דולר
5. כריס פול - 260 מיליון דולר
6. דירק נוביצקי - 251 מיליון דולר
7. כרמלו אנתוני - 248 מיליון דולר
8. טים דאנקן - 242 מיליון דולר
9. דווייט הווארד - 240 מיליון דולר
10. כריס בוש - 239 מיליון דולר

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
מעל כולם, ביותר ממובן אחד. לברון/GettyImages

"הם קיבלו הנחה", אמר מאט בארנס על החוזה של לברון. "אי אפשר לכמת במספרים את מה שהוא עושה ומה שעשה עבור הלייקרס בזמן הקצר שלו בלוס אנג'לס. זה דומה לחוזה שהם נתנו לקובי בריאנט בסוף דרכו. ללברון מגיע להפוך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמקבל 50 מיליון דולר לעונה, אבל אני בטוח שגם 85 לשנתיים עובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully