וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "רוצה להראות לכל הישראלים שאין גבול למה שאפשר להשיג"

עודכן לאחרונה: 3.12.2020 / 12:33

הישראלי שנבחר במקום ה-9 בדראפט משתתף ביום הפתוח לתקשורת של הוויזארדס: "רוצה לגרום לחברים שלי ולמשפחה להיות גאים"

דני אבדיה מדבר לקראת פתיחת העונה של וושינגטון/עריכה: ניר חן

דני אבדיה משתתף הערב (רביעי) ביום הפתוח לתקשורת של וושינגטון וויזארדס ומדבר על עצמו, הציפיות ממנו וכמובן הציפיות שלו מעצמו וההתרגשות מההתחלה החדשה. אתמול חתם הישראלי שנבחר במקום ה-9 בדראפט באופן רשמי על חוזהו בקבוצתו הטרייה, ולאחר שערך את אימון הבכורה שלו עם חבריו החדשים התפנה לענות על שאלות העיתונאים.

"קודם כל העיר יפהפייה האנשים נחמדים מאוד", פתח דני אבדיה את דבריו וענה לעיתונאים בזום. "אני פה כדי לשחק כדורסל ואני נרגש. אני מתכוון לנסות לעזור לקבוצה בכך שאני אראה את המהלך ואגיב בהתאם, אני אקרא את ההלכים ואמסור או אזרוק בהתאם לצורך".

על ההבדל לדעתו בין הכדורסל האמריקאי לאירופאי: "אני חושב שההבדל העיקרי הוא בעיקר באורך המשחק. ביורוליג שורקים פחות על מגע, אבל בסופו של דבר ה-NBA היא עם השחקנים הכי טובים בעולם והרמה הגבוהה ביותר". על אנתוני גיל שהחמיא לו וצפוי לשתף איתו פעולה: "הוא שחקן נהדר ועשה דברים גדולים בחימקי ואני מתרגש מכך שאני הולך לשתף איתו פעולה".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. מתוך האינסטגרם של דני אבדיה, אתר רשמי
מתחיל דרך חדשה. דני אבדיה/אתר רשמי, מתוך האינסטגרם של דני אבדיה

דני אבדיה מתרגל למספרו החדש

על חבריו החדשים לקבוצה: "עדיין לא הכרתי לעומק את השחקנים, אבל שמתי לב שמדובר באנשים נהדרים וחברים טובים לקבוצה, כך שאני לא יכול לחכות לשתף איתם פעולה ולהכיר אותם יותר".

על ההתרגשות לקראת פתיחת העונה: "אני לא מנסה לעשות משהו שהוא לא אני, אבל אני יכול להגיד לך שאני אוהב כדורסל. אני רוצה לנצח, אני תחרותי - זה כל מה שאני עושה. הניסיון שלי להביא את הכישרון שלי לליגת הכי טובה בעולם, ולנסות לעזור לקבוצה שלי לנצח זה מרגש ומדהים עבורי".

"קודם כל אני מכבד את כל השחקנים, אני רק רוצה לעבוד קשה ולהיות הדני אבדיה הכי טוב שאני יכול להיות. אם זה יגרום לי להיות שחקן חמישייה, זה מדהים. אבל מה שחשוב לי זה שהקבוצה תנצח. זה לא משנה עבורי כל עוד אני אהיה הכי טוב שאני יכול להיות".

על התמיכה שהוא צפוי לקבל מהקהילה היהודית והישראלית בארצות הברית: "זה נהדר. האוהדים הישראלים הם הכי טובים. כולם תומכים בי. יש גם הרבה ישראלים פה בארצות הברית. אני אנסה לייצג הכי טוב שאני יכול. בטוח שיהיו עליות וירידות, אבל אני מאמין שהקהל הישראלי יהיה שם מאחוריי ויתמוך. אני אעשה את הטוב ביותר שאני יכול כדי לייצג בכבוד".

על אביו זופר: "אבא שלי לימד אותי על המשחק מידי פעם, ועל כל מיני טריקים קטנים אבל הוא בעיקר לימד אותי להיות בנאדם. הוא לא ממש אימן אותי בכדורסל, הוא עודד אותי להיות תחרותי אבל לא ממש עבדנו ביחד על המגרש. אני מתרגש מאוד לפגוש את השחקנים הסרבים שמשחקים בליגה ולהחליף איתם חוויות כי חלקם הגיעו ממקומות שאני מכיר. אני רק רוצה לגרום לחברים שלי ולמשפחה להיות גאים ולהראות לכל הישראלים שאין גבול למה שאתה יכול להשיג".

אבדיה נשאל על הקושי במעבר לארצות הברית: "אני בנאדם, אני לא אשקר לך - התרגשתי מאוד. ברגע שהמטוס המריא פתאום הבנתי שאני מתחיל קריירה חדשה. בשבילי זה היה קשה, אבל אני ילד קשוח. עברתי הרבה, ועכשיו אני מוכן להכול".

אבדיה נשאל מה הוא רוצה להשיג ב-NBA: "אני סבלני, אני עובד קשה. גם אם הדברים לא יצליחו בהתחלה כמו שאני רוצה אני אמשיך לעבוד קשה ועשות הכי טוב שאני יכול. אני רוצה להתפתח כל שנה בליגה, עד שאפרוש. גם כשאהיה בגיל 39 ארצה להיות יותר טוב".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. צילום מסך, צילום מסך
"אני סבלני". אבדיה/צילום מסך, צילום מסך

אבדיה עצמו כבר התרגל למספרו החדש ולמדים של הוויזארדס. העיתונאי ניל דלל צייץ כי הג'נרל מנג'ר של הוויזארדס טומי שפרד מעוניין לבנות את סגל הקבוצה בשנים הקרובות סביב "שחקנים עם אופי שמוכנים לשים את הצלחת הקבוצה לפני נתוניהם האישיים". לפי הדיווח אנתוני גיל הוא הדוגמא הראשית לכך, כשבנוסף בונה שפרד על אייזק בונגה, תומאס בריאנט - וגם דני אבדיה.

פורוורד הוויזארדס אנתוני גיל, שכבר שיחק כיריב מול דני אבדיה כששיחק בחימקי בעוד הישראלי שיחק במכבי תל אביב, התייחס לחברו הישראלי: "הוא סופר כישרוני ואני לא יכול לחכות כבר לעלות למגרש ולשתף איתו פעולה. הוא מעולם לא ראה זריקה שהוא לא אוהב, והוא גם קולע אותן. בוערת בו אש והיא תצא החוצה בכל משחק".

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס. הטוויטר של וושינגטון וויזארדס, אתר רשמי
אבדיה בזמן החתימה על החוזה/אתר רשמי, הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

דני אבדיה: "אני מתחיל קריירה חדשה במקום חדש, זה קשה בשבילי, אבל אני ילד קשוח, עברתי הרבה עד עכשיו. אני מוכן להכול. אני יודע שהמאמן תמיד שם כדי לעזור לי אם אצטרך, עזבתי משפחה שאני אוהב, אבל אני יודע שכולם גאים בי ורוצים בהצלחה שלי. לוקה דונצ'יץ' מראה שלא משנה מאיפה אתה, אתה תמיד יכול להצליח. יש לי סבלנות, אולי זה לא יילך לי כמו שצריך מההתחלה, אבל אני חיובי לגביי, אני יודע מה אני יכול לתת, אני מקווה שאוכל לבנות את הדרך שלי.

"אני רוצה להתפתח בכל יום עד סוף הקריירה שלי, לעזור לקבוצה לנצח, בתקווה להיכנס לפלייאוף, לשפר את המשחק שלי, ולהיות בן אדם יותר טוב גם. לא פגשתי את ברטאנס עדיין, אבל אני בטוח שהוא ידבר איתי על החוויה שלו בסרביה. הייתי בסרביה הרבה פעמים כי חצי מהמשפחה שלי שם, אבא שלי קנה לי את החפתים האלה ביום של הדראפט. זה חשוב לו מאוד כי הוא גדל בסרביה, צריך לתת קרדיט גם למדינה שלו. זה שילדים ילבשו את הגופיה שלי זה יחמם לי את הלב, הם רואים בי מישהו שהם אוהבים, מה אפשר לבקש יותר כשחקן כדורסל? לא חלמתי על זה אף פעם, אני מקווה שהם יקלעו יותר עם הגופיה שלי עליהם.

"אני חושב שאני שחקן נהדר במשחק מעבר, יש לי מהירות מצוינת לגובה שלי. אני אצטרך לעשות התאמות. אין לי שחקנים שאני מעריץ ב-NBA, אני אוהב הרבה שחקנים ב-NBA וצופה בהם, אבל אף אחד מהם הוא לא שחקן שאני מעריץ. אני מתרגש לשחק מול השחקנים הגדולים, שחקנים ששיחקתי איתם במשחקי וידאו. אי אפשר להשוות את מזג האוויר בוושינגטון לתל אביב, לא מזיעים כל הזמן, ואני אוהב את זה. הייתי בסרביה חצי מהילדות שלי, ואני יודע איך להסתדר עם קור. מכבי זה מועדון שהוא מדהים, הוא עשה בשבילי המון, וכשאתה נכנס ל-NBA ובמועדון אחר, אתה מבין כמה הם היו טובים אליך ועזרו לך, יש הבדלים בתנאים וגם ברמה, אבל מבחינתי אני מעריך את מכבי על כל מה שהם עשו בשבילי. וושינגטון זה מקום מדהים, יש מכשורים שלא בהכרח למכבי יש. אני מקווה שהאנשים בישאלי ישלימו שעות שינה אחרי המשחקים שלי, הנה זה קורה עוד מעט, יודע שכולכם מאחוריי, יש לכם תמיד מקום בלב שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully