וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ניצחה 73:82 את חולון, אילת הנחילה לגלבוע הפסד בכורה

22.11.2020 / 22:44

טיישון תומאס השאיר את קטש עם מאזן מושלם. 77:100 לבית הלחמי בגן נר, שיא קריירה לבריסקר ב-83:92 של מכבי חיפה על הפועל ת"א

תקציר: פרטיזן בלגרד - חובנטוד בדאלונה 75:78/ספורט 1

משחקי המחזור השישי בליגת העל, שאחריו תצא הליגה לפגרת הנבחרת, נמשכו הערב (ראשון). במוקד עמד הניצחון של הפועל ירושלים המושלמת על הפועל חולון נטולת הניצחונות. עוד קודם לכן הנחילה הפועל אילת הפסד בכורה לגלבוע/גליל ועלתה לפסגה, בעוד מכבי חיפה רשמה ניצחון ראשון על חשבון בפועל תל אביב.

טיישון תומאס, הפועל ירושלים. לירון מולדובן
דומיננטי. טיישון תומאס/לירון מולדובן
שחקני הפועל חולון כריס ג'ונסון, גיא פניני. לירון מולדובן
גם משחק שיא לא הספיק. כריס ג'ונסון/לירון מולדובן

הפועל ירושלים - הפועל חולון 73:82

למרות הסגל הקצר, הפועל ירושלים עדיין מושלמת בליגה עם ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים. אחרי ההצגה של כריס קרמר נגד מכבי חיפה, הערב הגיע תורו של טיישון תומאס שעשה ככל העולה על רוחו עם 23 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ודאג להשאיר את הניצחון בצד של עודד קטש למרות שקיבל פייט לא רע בכלל מכריס ג'ונסון, שסיים עם 28 נקודות ו-10 ריבאונדים בצד השני. הקבוצה של דדאס עדיין ללא ניצחון העונה, והלחץ הולך וגובר.

הפועל ירושלים פתחה את המשחק עם חגיגת שלשות בהובלת תמיר בלאט, שצלף שלוש כאלה בשלוש הדקות האחרונות. אבל הירושלמים גם לא ממש שמרו בצד השני, והרבע הראשון שהיה בסימן ההתקפות הסתיים ב-21:26 לזכות הביתיים. הרבע השני היה הגנתי יותר. שתי הקבוצות התקשו לצבור נקודות, כשטיישון תומאס עושה הכול מהכול ושומר על ירושלים ביתרון למרות התפוצצות התקפית של כריס ג'ונסון. בסופו של דבר המחצית הראשונה הסתיימה ב-38:41 לירושלים.

שתי הקבוצות המשיכו להתקשות לקלוע ברבע השלישי, אבל חולון הייתה קצת יותר טובה, מה שאיפשר לה להשלים את המהפך. דקה וחצי לסיום הרבע היא עלתה ליתרון שיא של שבע נקודות, אבל הוא נמחק כלא היה בעזרת שלוש שלשות רצופות של ירושלים, האחרונה של כריס קרמר שקבעה 59:59 עם הכניסה לרבע האחרון. הרבע האחרון היה שקול. טיישון תומאס המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, כשעדי כהן סבן מכניס אנרגיות ונותן לירושלים יתרון. שלשות של כהן סבן ואדם אריאל קבעו 66:72 לביתיים, שלוש דקות לסיום. חולון עוד צימקה למינוס ארבע, אבל שלשה של קרמר סגרה עניין. 73:82 לירושלים בסיום.

קלעו להפועל ירושלים: טיישון תומאס 23 נקודות (11 מ-14 מהשדה), 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, סולימאן בריימו 16 (5 מ-14 מהשדה), כריס קרמר 14, תמיר בלאט 12 ו-8 אסיסטים, עדי כהן סבן 7, אדם אריאל 6, עידן זלמנסון 4.

קלעו להפועל חולון: כריס ג'ונסון 28 נקודות (5 מ-7 לשלוש) ו-10 ריבאונדים, פרדריק בורדיון 13, סי ג'יי האריס 9, ווילי וורקמן 7 ו-10 ריבאונדים, אייזאה מיילס 7, יוגב אוחיון 5, טיירוס מקגי 4. גיא פניני (28:03 דקות), טל זך (00:07) ואוריאל טרוצקי (03:00) שותפו, אך לא קלעו.

יפתח זיו שחקן הפועל גלבוע/גליל. לילך וייס רוזנברג
ירד לקרקע. יפתח זיו/לילך וייס רוזנברג

הפועל גלבוע/גליל - הפועל אילת 100:77

הקרב על המקום הראשון לפני היציאה לפגרה הפך למשחק במעמד צד אחד, כשהאקס אריאל בית הלחמי מוריד את גלבוע/גליל המושלמת עד הערב לקרקע עם ניצחון מרשים מאוד. ארבעת הזרים המצוינים של אילת היו גדולים על הגלבוע, שסבלה מיום חלש של יפתח זיו.

הרבע הראשון התנהל בשליטה של האורחת. קייסי פראתר אמנם התקשה לצבור נקודות, אבל ג'ו רגלנד תפס פיקוד והוביל את אילת ליתרון 20:26 בסיומו של הרבע, כשמנגד, יפתח זיו עדיין לא עולה על הלוח. פראתר ומרקל בראון התחממו ברבע השני, כמנגד ג'הייבה פלויד שומר על אחוזים מושלמים מהשדה אבל לא שומר את גלבוע/גליל קרובה. למחצית ירדה אילת ביתרון 35:48.

אייזאה קאזינס וג'ו תומאסון חיממו את הידית עם פתיחת הרבע השלישי, וגלבוע/גליל קיבלה תקוות מחודשות. מנגד, ג'וש ניבו שמר את אילת על יתרון והוליך אותה ל-58:66 בסיום הרבע. הרבע האחרון היה כל כולו הפועל אילת, שהגדילה את היתרון עוד ועוד ושברה את המארחת המושלמת. 77:100 בסיום.

קלעו לאילת: קייסי פראתר 21, מרקל בראון 19, יהונתן שולדבראנד וג'ו רגלנד (7 אסיסטים) 16 כל אחד, ג'וש ניבו 14, רועי הובר 7, בן קרטר 4, צוף בן משה 3.

קלעו לגלבוע/גליל: אייזאה קאזינס 14, קרי בלקשיר וג'הייבה פלויד 13 כל אחד, ג'ו תומאסון 12, עמית גרשון ונתנאל ארצי 6 כל אחד, יפתח זיו (1 מ-6 מהשדה) ויותם חנוכי 6 כל אחד, גיל בני 3.

מייקל בריסקר, מכבי חיפה, חוגג. דני מרון
משחק שיא. מייקל בריסקר/דני מרון
אבי בן שימול, מכבי חיפה, מול ים מדר, הפועל תל אביב. דני מרון
רגעים טובים לצד החלטות פחות טובות. ים מדר מול בן שימול/דני מרון

הפועל תל אביב - מכבי חיפה 92:83

העיניים היו נשואות לים מדר שהגיע אחרי הבחירה בדראפט, אבל מי שגנב את ההצגה היה מייקל בריסקר, עם תצוגת שיא. הגארד הצעיר של מכבי חיפה קבע שיאי קריירה בנקודות (20), ריבאונדים (6) ומדד יעילות (31), והשיג לירוקים ניצחון בכורה מתוק. מנגד, יאניס קאסטריטיס והפועל תל אביב מעמיקים את המשבר.

מכבי חיפה נראתה נמרצת ומרוכזת יותר ברבע הראשון. מייקל בריסקר הגיע לשבע נקודות מהירות, אבי בן שימול צלף פעמיים מחוץ לקשת ובסיומו של הרבע עמד היתרון של הירוקים על 18:26. המגמה נמשכה גם ברבע השני. דבון ג'פרסון ודונטה סמית' הציגו רבע משופר, והיתרון החיפאי צמח בשיאו ל-15 נקודות. את המחצית הראשונה נעלה שלשה של ים מדר שקבעה 36:48 למכבי חיפה.

המחצית השנייה נפתחה במומנטום של הפועל תל אביב. ים מדר ובר טימור לאט לאט השתלטו על המשחק ונגסו ביתרון של הירוקים, ושלשה של הראשון נעלה את הרבע ב-60:61 מינימלי למכבי חיפה. המטוטלת נמשכה גם ברבע האחרון, כשמכבי חיפה שוב בורחת בראשון מייקל בריסקר הפנטסטי, עם עזרה מדונטה סמית' שלרגעים הזכיר נשכחות. ניסיון קאמבק אחרון של האדומים לא צלח, ובסופו של דבר זה הסתיים ב-83:92 למכבי חיפה.

קלעו למכבי חיפה: כריס דאו 23 (14 מ-14 מהעונשין, 6 אסיסטים), מייקל בריסקר 20 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), דבון ג'פרסון 19 (10 ריבאונדים), דונטה סמית' 13 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אבן שימול 9, רומן סורקין (1 מ-6 מהשדה) וארון ואלדז 4 כל אחד.

קלעו להפועל תל אביב: בר טימור 21 (7 אסיסטים), ג'יי פי טוקוטו 15, ים מדר (10 אסיסטים) ורג'י אפשואו 12 כל אחד, יונתן מור 7, דניאל קופרברג 6, וולטר למון ג'וניור ורז רדם 4 כל אחד, חואקין שוכמן 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully