וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומסי תנועה: עושים סדר בלו"ז המטורף של עונת ה-NBA

שוק הטריידים עוד רגע נפתח, הדראפט לפנינו ואחריו ייצא לדרך שוק שחקנים חופשיים בהשתתפות כ-100 מתמודדים - אבל זה ממש לא הכל. בניגוד לשנים עברו, עונת 2020/21 הצטמצמה באופן משמעותי ולקבוצות בקושי נותר זמן להתאמן ולהיערך. מדריך מקוצר לעונה מקוצרת

אוהדי הלייקרס חוגגים אליפות ברחובות לוס אנג'לס/טוויטר

עונת 2019/20 ב-NBA היתה, בלי ספק, המוזרה ביותר שידעה הליגה. היא החלה באוקטובר 2019, הופסקה לארבעה חודשים וחצי בשל התפשטות הקורונה, חזרה בבועה ייחודית באורלנדו והגיע לסיומה רק ב-11 באוקטובר.

גם העונה הבאה, למי שתהה, הולכת להיות ייחודית למדי. בניגוד לשנים עברו, הפעם לוח הזמנים הצטמצם באופן משמעותי ולכן יזכו השחקנים שהגיעו רחוק בפלייאוף למנוחה מינימלית - מחנות האימונים יתחילו כבר ב-1 בדצמבר, העונה המקוצרת (72 משחקים) תחל ב-22 בדצמבר, ובהתאם, כל לוח הזמנים השתנה. מבולבלים? אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

16 בנובמבר: פתיחת חלון הטריידים

באופן מסורתי, לקבוצות מותר לערוך טריידים מעט לפני הדראפט. אשתקד זה קרה ב-20 ביוני, והפעם יקרה חמישה חודשים לאחר מכן. דראפט 2020 נחשב מעט פחות נוצץ מהרגיל, ואם מוסיפים לכך מספר קבוצות בטופ 10 שלאו דווקא מעוניינות בשחקנים צעירים אלא להתחרות על אליפות (גולדן סטייט) או על פלייאוף (מינסוטה, אטלנטה, פיניקס), צפויות לא מעט עסקאות מפתיעות לפני שאדם סילבר יכריז על הבחירה הראשונה.

תקרת השכר לא השתנתה בהשוואה לשנה שעברה ותעמוד על 109.14 מיליון דולר. בעונה הבאה היא אמורה לטפס ב-3 או 10 אחוז.

18 בנובמבר, 2:30 שעון ישראל: הדראפט

שייערך הפעם במתחם של ESPN ולא בברקלייס סנטר בברוקלין, בשל הקורונה. במקור אמור היה דראפט 2020 להיערך ביוני, כמו תמיד, אך נדחה פעמיים והפך לדראפט המאוחר בתולדות הליגה. מדינה שלמה תמתין לראות היכן דני אבדיה ייבחר, כשההערכות מדברות על מקומות 2-7. אנתוני אדוארדס, לאמלו בול וג'יימס ווייסמן מתחרים על בחירה במקום הראשון.

הקבוצות שיבחרו בטופ 10:

1. מינסוטה
2. גולדן סטייט
3. שארלוט
4. שיקגו
5. קליבלנד
6. אטלנטה
7. דטרויט
8. ניו יורק
9. וושינגטון
10. פיניקס

עוד בוואלה!

יאניס אנטטוקומפו: "לא רואה למה שלא אהיה במילווקי למשך כמה שנים"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול שחקן הפועל גלבוע/גליל טים קולמן. דני מרון
הוא ומדינה שלמה יחכו בסבלנות. אבדיה/דני מרון

20 בנובמבר, 07:01 שעון ישראל - פתיחת שוק השחקנים החופשיים

תחילה, הקבוצות יורשו רק לדבר ולנהל משא ומתן עם השחקנים החופשיים - מה שלמעשה כבר קורה, חרף נהלי הליגה. "השוק כבר נפתח", אמר פרשן ESPN בריאן ווינדהורסט לפני מספר ימים. "יש שיחות רבות ברחבי הליגה. שמעתי גם על שחקנים שכבר הודיעו לאן הם רוצים להעביר, או כמה כסף הם ידרשו. החוזים עפים באוויר".

22 בנובמבר, 03:00 שעון ישראל - החתמות שחקנים החופשיים

יומיים לאחר שהקבוצות יורשו לדבר עם שחקנים, הן יורשו גם להחתים אותם - זאת בניגוד לשנים עברו, אז היתה קיימת תקופת שיחות של כשבוע. יש כ-100 שחקנים חופשיים ברחבי הליגה, אם מוסיפים למשוואה גם כאלה שיוכלו לנצל סעיף בחוזים כדי להפוך חופשיים. ברשימת השחקנים החופשיים המוגבלים (כלומר, שקבוצותיהם יוכלו להשוות כל הצעה שיקבלו) ניתן למצוא בעיקר את אנתוני דייויס ובוגדן בוגדנוביץ', כשהראשון ככל הנראה ימשיך בלוס אנג'לס לייקרס מן הסתם.

ברשימת השחקנים החופשיים הבלתי מוגבלים, שיהיו רשאים לחתום בכל קבוצה שרק יחפצו, מככבים פרד ואנווליט, ברנדון אינגרם, גורדון הייוורד, דמאר דרוזן, אנדרה דראמונד, מייק קונלי, אוון פורנייה, דנילו גלינארי, דאוויס ברטאנס, מונטרז הארל, ג'רמי גרנט, ג'ו האריס, גוראן דראגיץ', סרג' איבקה ואחרים. מדובר במחזור מעט חלש יותר מבדרך כלל, והקבוצות עשויות לשמור על הכסף שלהם לקיץ 2021 - אז השחקנים הבאים עשויים להפוך חופשיים: יאניס אנטטוקומפו, לברון ג'יימס, קוואי לאונרד, פול ג'ורג', רודי גובר, ויקטור אולדיפו, ג'רו הולידיי וקייל לאורי.

שחקן טורונטו ראפטורס פרד ואנווליט. GettyImages
מהשמות הבולטים בשוק. ואנווליט/GettyImages

1 בדצמבר - פתיחת מחנות האימונים

עבור שחקני הלייקרס ומיאמי, מדובר בפגרה של חודש וחצי בלבד מאז סיום הגמר ועד פתיחת מחנות האימונים. עבור הקבוצות שלא שיחקו בבועה, לעומת זאת - אטלנטה, שיקגו, קליבלנד, שארלוט, גולדן סטייט, מינסוטה, ניו יורק ודטרויט - מדובר בסיומה של פגרה בלתי נגמרת, שהחלה אי שם ב-11 במרץ.

22 בדצמבר - פתיחת העונה

זו הפשרה אליה הגיעו ראשי הליגה עם ראשי ארגון השחקנים, בניסיון לחסוך כסף ולהימנע מהתנגשות בלו"ז של קיץ 2021, אז אמורה להיערך אולימפיאדת טוקיו. על כן, הוחלט לקצר את העונה הסדירה ל-72 משחקים, כשסדרת הגמר תיפתח פעם נוספת ביוני.

  • עוד באותו נושא:
  • NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully