וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול במכבי תל אביב: "מסוג המשחקים שמוציאים את כל האוויר"

30.10.2020 / 6:45

הצהובים ספרו הפסד יורוליג רביעי. דראגן בנדר טוען כי הליגה הישראלית חסרה לקבוצה: "חשוב שנשחק פעמיים בשבוע", ואילו אלייז'ה בריאנט מרגיע: "לא צריכים להמציא דברים מחדש". וגם: לאן נעלם עוז בלייזר, למה אין כרגע חיזוק והחודש הקריטי ביורוליג

תקציר ההפסד של ברצלונה 77:73 למורסיה/ספורט 1

1.

פתיחת העונה הלא טובה של מכבי תל אביב המשיכה גם אמש (חמישי) ביד אליהו כשהצהובים הפסידו 75:65 לפנרבחצ'ה וירדו למאזן של שני ניצחונות וארבעה הפסדים. הקבוצה של יאניס ספרופולוס הגיעה למשחק אחרי הניצחון החשוב על חימקי מוסקבה, אך רשמה הפסד ביתי שני ברציפות, אחרי שאשתקד הפסידה פעם אחת בבית במשך כל העונה.

מכבי דווקא פתחה את המשחק טוב, שלטה ברבע הראשון והוליכה ביתרון מבטיח כשסקוטי ווילבקין ואלייז'ה בריאנט עושים עבודה טובה, אלא שעלי מוחמד ומליח מחמוטוגלו הובילו את הטורקים בחזרה למשחק ברבע השני ומכבי סיימה את המחצית ביתרון 3 בלבד. המהפך הושלם ברבע השלישי, כשפנרבחצ'ה מקבלת גם את ג'רל אדי הנהדר ביחד עם מוחמד ובפתיחת הרבע הרביעי ברחה ליתרון דו ספרתי אותו מכבי לא הצליחה לסגור.

ווילבקין היה היחיד שסחב את מכבי התקפית עם 23 נקודות, אך עם אסיסט אחד בלבד, כשחוץ ממנו עוד שלושה שחקנים תרמו בהתקפה - אנטה ז'יז'יץ' עם דאבל דאבל של 11 נקודות ו-10 ריבאונדים, כריס ג'ונס עם 10 נקודות ב-16 דקות ואלייז'ה בריאנט עם 9 נקודות. בצד השלילי טיילר דורסי סיים עם נקודה אחת למרות 7 נסיונות מחוץ לקשת, ואותלו האנטר קלע 3 נקודות, עם 1 מ-10 מהשדה.

"כדורסל זה משחק של ריצות, אני לא חושב ששום דבר לא עבד, הם קלעו זריקות ואנחנו קצת נתקענו, נחזור ללוח התכנונים ונבוא טוב יותר למשחק הבא", סיכם אלייז'ה בריאנט, "ברור שיכולנו לשחק הגנה טובה יותר, אבל זה משחק קבוצתי, היינו צריכים להיות יותר בפוקוס בצד הזה". דראגן בנדר אמר מצידו כי: "יצאנו מתוכנית המשחק שבאנו איתה, במחצית הראשונה שיחקנו יותר חכם התקפית, מצאנו את סקוטי ואלייז'ה מול שומרים לא טובים. במחצית השנייה יצאנו מזה וניסינו לשחק אחד על אחד מול הגנת החילופים שלהם, ונשארנו מול וסלי, ובסוף המשחק החטאנו כמה זריקות חשובות".

על הפרקט ניסה סקוטי ווילבקין לעודד את דורסי שנראה כי לקח את ההפסד והיכולת החלשה בצורה לא קלה, ואחד מאנשי מכבי סיפר ביציאה מהאולם בתסכול: "זה מסוג המשחקים שמוציא את כל האוויר. חשבנו שאחרי חימקי שעשינו צעד קדימה, איך שנראינו במחצית השנייה זו סטירה לפרצוף".

אנטה ז'יז'יץ' מכבי תל אביב מאוכזב. דני מרון
ארבעה הפסדים בשישה מחזורים. ז'יז'יץ' וקלויארו מאוכזבים/דני מרון

2.

עוד משחק עבר, ושוב הקרדיט לדראגן בנדר מצד הצוות המקצועי ממשיך. הפורוורד הקרואטי שבא אחרי משחק טוב נגד הפועל חיפה, פתח בחמישייה, ואף קלע את השלשה הראשונה של הצהובים, אך מאז לא תרם נקודה, ולמרות כמה דקות טובות בהגנה סיים עם מדד מאכזב של 2 בכמעט 23 דקות של משחק. מנגד, עוז בלייזר, שהיה נראה טוב מאוד גם כן בתחילת השבוע, זכה לפחות מ-8 דקות, בהם תרם התקפית בדיוק כמו בנדר, אך הוא נשכח על הספסל לתהיית האנשים בצהוב.

"אני חושב שהשינוי במשחק קצת מקשה, המשחק ששיחקתי בארבע השנים האחרונות שונה מהמשחק באירופה, זו גישה שונה, וגם לוח הזמנים שונה", ניסה בנדר להסביר בסיום המשחק מה בדיוק עובר עליו, "יש פה הרבה מאוד אימונים ואנחנו לא משחקים מספיק משחקים, אנחנו מרימים עכשיו את הקצב עם גביע ווינר, וזה יכניס את השחקנים יותר לעניינים ונתחבר, בשבילנו לשחק פעמיים בשבוע זה חשוב שנוכל להתחבר".

אם בנדר זוכה להרבה קרדיט, אנטה ז'יז'יץ' לא מקבל הזדמנות בסיום המשחק, בעיקר לאור היכולת ההגנתית הבעייתית שלו שצוינה בעבר מספר פעמים. אמש בחר ספרופולוס ללכת שוב עם אותלו האנטר בתחילת הרבע הרביעי, למרות משחק חלש מאוד של הסנטר בן ה-35, והחזיר את הקרואטי רק 4 דקות לסיום בפיגור 11. הוא הסביר זאת בכך שז'יז'יץ' לא מתאים להגנת החילופים והוא חשש מהמאצ'אפ שלו מול נאנדו דה קולו, שאכן קלע עליו שני סלים בדקות ההכרעה.

"אותלו שומר טוב יותר מאנטה, זה ברור", הסכים אחד מאנשי מכבי, "אבל יש ימים שצריך לחפש פתרונות יצירתיים, כי לשחקן בן 35 יכול להיות יום לא טוב. אנטה היה יכול לתרום גם בתחילת הרבע והיה אפשר לחשוב איך אפשר להחביא אותו בהגנה בדקות הללו".

שחקן מכבי תל אביב דרגאן בנדר. דני מרון
מקבל קרדיט מוגזם? דראגן בנדר/דני מרון

3.

למרות ההפסד הרביעי בשישה משחקים, במכבי תל אביב נחושים בשלב הזה שלא לבצע שינויים בסגל, גם בשל התקציב שירד והאפשרויות המצומצמות שיש כרגע בשוק השחקנים לאור חוסר הבהירות בכל הנוגע לפתיחת העונה ב-NBA. על פי גורמים המעורבים בשוק השחקנים, שחקני החיזוק שיכולים לבוא בחשבון עבור מכבי עדיין נחושים להגיע למחנות ב-NBA, וייתכן שאם ליגות מסוימות באירופה ייעצרו בשל הקורונה, משם תבוא אפשרות לחיזוק, אך כל זאת לא בתקופה הקרובה.

בקבוצה רוצים להביא פתרונות מתוך הקבוצה הקיימת, אלא שהשחקנים הפצועים עדיין רחוקים מלחזור לשחק, וצפויים לעשות זאת רק לקראת סוף החודש על פי אנשי הקבוצה. "אני לא חושב שאנחנו צריכים להמציא משהו מחדש, זה עדיין כדורסל, אנחנו צריכים לשחק כדורסל קבוצתי יותר ולתת למשחק להגיע אלינו", ניסה אלייז'ה בריאנט להסביר מה מכבי צריכה לעשות אחרת.

הבשורה שקיבלה מכבי מישיבת מנהלת הליגה בצהרי המשחק אמש, עודדה את הצוות המקצועי. כל שמונת הזרים של הקבוצה צפויים להרשם למשחקי הליגה, והקבוצה תוכל עדיין לבצע שני שינויים בשלבים מאוחרים יותר למקרים של פציעה או החלפה של שחקן כזה או אחר. אם ההחלטה לא הייתה נופלת, מכבי הייתה צפויה לא לרשום שחקן אחד או אפילו שניים מבין הזרים למשחקי הליגה.

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב מעל לורנצו בראון פנרבחצ'ה. דני מרון
לא קיבל מספיק עזרה מול פנרבחצ'ה. ווילבקין/דני מרון

4.

במכבי תל אביב רצו להכנס לחודש נובמבר ברגל ימין, כשלוח המשחקים ביורוליג לא נעשה יותר נוח, ובקבוצה חוששים כי הבור שהצליחו להמנע ממנו עם הניצחון במוסקבה על חימקי, עלול להיפתח מחדש כבר בשבוע הבא. הצהובים ייצאו בחמישי למשחק חוץ נגד אנאדולו אפס, יחזרו למשחק ביתי נגד ז'לגיריס קובנה לפני שלושה משחקים קשים מאוד - ריאל מדריד וולנסיה בחוץ באותו שבוע ומשחק ביתי נגד מילאנו בסוף נובמבר.

"אנחנו יודעים שבסוף נובמבר הטבלה כבר אמורה פחות או יותר להתיישר", סיפרו במועדון אתמול, "אחרי שליש מהמשחקים כבר אפשר לראות מגמות. יש לנו בחמישה משחקים הללו כמה משחקים קשים מאוד, ואנחנו נצטרך לדעת לנצח במקומות שאנשים לא חושבים שיש לנו סיכוי אם אנחנו לא רוצים להיות רחוקים מאוד משמונה הראשונות".

יאניס ספרופולוס מכבי תל אביב. דני מרון
צריך לעשות סוויץ' ולהתכונן לראשון לציון. ספרופולוס/דני מרון

5.

בינתיים ביום ראשון ינסה יאניס ספרופולוס לעשות צעד נוסף לעבר תואר בישראל, שכזכור המאמן היווני זכה עד כה בשתי אליפויות, אך הפסיד פעמיים בשלבים מוקדמים בגביע המדינה ואף לא הצליח לזכות בגביע ווינר. בראשון הוא יפגוש את מכבי ראשון לציון, סגנית האלופה, בחצי גמר גביע ווינר, כשתאריך הגמר לא ידוע בשלב הזה.

לאור מצבת הפצועים של הקבוצה, ספרופולוס יצטרך שוב להשתמש בשחקנים הצעירים של המועדון - דורי סהר ועידן אלבר, כשגם סנדי כהן שלא שותף כלל אמש בפעם הראשונה העונה, יקבל דקות משחק רבות. על אף שמדובר בטורניר הכנה לעונה, במכבי לא רוצים ליצור לחץ עם הפסד לא צפוי, וצפויים בסוף השבוע ללמוד את ראשון לציון מהמשחקים בליגה הבלקנית כדי לנסות ולהעפיל לגמר הטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully