וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי כהן: "הביקורת פגעה יותר בשלמה, חבל שמהקריירה שלי זוכרים רק את זה"

20.10.2020 / 16:30

לא מתרגש מדבריו של רוטנשטיינר על מרציאנו ("ביקורת עניינית ולא משתלחת, אופיר לא צריך לקחת קשה"), לא נוטר טינה לשלמה שרף ("גילה אותי ונתן לי צ'אנס"). השוער הלאומי לשעבר רפי כהן, שיודע דבר או שניים על ביקורת פומבית, בריאיון

מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר במסיבת עיתונאים לקראת משחק ליגת האומות מול צ'כיה/צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: אסף דרורי

רפי כהן שמע אתמול את דברי הביקורת של וילי רוטנשטיינר כלפי אופיר מרציאנו ולא נפל מהרגליים. היום כמאמן השוערים של מ.ס. אשדוד יש לו כנראה יותר אמפתיה והבנה גם לצד של אלה שעומדים על הקווים וסופגים בדרך כלל את כל האש מהתקשורת. "אני חושב שזו היתה ביקורת עניינית ולא משתלחת", אמר היום השוער הלאומי לשעבר. "נכון שמאמנים יכולים לבחור לא לדבר על שחקנים באופן אישי, אבל אני לא חושב שאופיר צריך לקחת את זה קשה כי וילי נתן בו אמון בחודש שעבר וגם במשחקים עכשיו ואפילו אחרי השער שהוא קיבל מטעות קשה נגד צ'כיה, הוא נתן לו לפתוח מול סלובקיה. סך הכל רוטנשטיינר נתן לאופיר גב יפה ואופיר בטוח מעריך את זה".

לרבים הזכירה הביקורת של רוטנשטיינר את אותן מלים של שלמה שרף על רפי כהן אחרי המשחק מול ספרד לפני יותר מעשרים שנה. "כולם הזדעזעו אז מהדברים, אבל אני לקחתי את זה יחסית קל. לפחות בהתחלה. אתם שוכחים ששלמה גילה אותי ונתן לי את הצ'אנס. הוא תמך בי וליווה את הקריירה ואני חייב לו הרבה. יתרה מכך, אנחנו גם היינו רגילים לשמוע את שלמה מדבר כך עלינו באימונים ולכן לא התרגשתי יותר מדי.

אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל. דני מרון
איך הוא יתמודד עם הביקורת? אופיר מרציאנו/דני מרון

"העניין הוא שהתקשורת חגגה על זה וזה תפס תאוצה ונהיה כזה עניין ואז זה גם חילחל למשפחה ופגע בי במכבי תל אביב שם שיחקתי באותה תקופה. מכבי גם לא היתה בתקופה טובה אז איבדתי את מקומי שם. מה שלא זוכרים, זה שאחרי זה עברתי להפועל פתח תקווה ותוך חודש תפסתי שוב את המקום שלי בהרכב הנבחרת אצל ריצ'רד נילסן שהחליף את שלמה.

"בזמן שאני המשכתי לשחק עוד הרבה שנים, דווקא שלמה סיים את קריירת האימון אחרי הנבחרת. אני חושב ששלמה נפגע יותר ממני מהדברים שהוא אמר. לצערי מקריירה כל כך עשירה ומכובדת שהיתה לי, זוכרים רק את המשחק ההוא נגד ספרד ואת הדברים ששלמה אמר עלי בסיום המשחק. בכל מקרה שלמה ואני נשארנו במערכת יחסים טובה ואני לעולם לא אשכח את מה שהוא עשה בשבילי. לא מזמן הוא גם הזמין אותי למשחק הידידות נגד ברזיל. אני באמת מעריך ומכבד את שלמה".

מה הרגשת כשראית את אופיר מרציאנו סופג את שני השערים באשמתו?

"ברור שלבי יצא אליו כי אני מבין היטב מה הוא מרגיש ומה זה להיות שוער כשאתה תחנה אחרונה ואף אחד לא יכול לחפות עליך. אבל אופיר צריך להרים את הראש. הוא בנבחרת בזכות ואני לא אתפלא אם גם יעמוד בסוף בשער בחודש הבא. יש לנו בעיה כי אריאל הרוש לא משחק בשום קבוצה ואיתמר ניצן הגיע לסגל כשבית"ר ירושלים כמעט לא שיחקה העונה. ראיתי את איתמר במשחק אימון נגדינו באשדוד והוא היה טוב מאוד. נראה לי שצריך לקחת אותו בחשבון לחודש הבא. בכל מקרה מרציאנו צריך לזכור ששוערים גדולים כמו דייויד סימן ופביאן בארטז טעו במעמדים גדולים, אז שום דבר לא קרה".

רפי כהן מאמן השוערים של הפועל פתח תקוה. ניב אהרונסון
"אני באמת מעריך ומכבד את שלמה". רפי כהן כמאמן שוערים/ניב אהרונסון

פעם היינו יודעים מי שוער הנבחרת. בוני גינצבורג, רפי כהן, ניר דוידוביץ', דודו אוואט. מה קורה לנו בעמדה הזו?

"אני חושב שגם היום יש שוערים טובים מאוד שצריכים לקבל יותר ביטחון ואמון מהמערכת. עמרי גלזר נכנס לשער של מכבי חיפה בגיל מאוד צעיר ואני יודע מה זה לחץ במועדון הזה. הוא צריך לקבל יותר אמון מהמערכת והוא יהיה שוער טוב. אני חושב שבאשדוד יש לנו את רועי משפתי ויואב ג'רפי שצריכים להילקח בחשבון לעתיד אחרי הדור של מרציאנו והרוש".

אז אין שום בעיה?

"ברור שאפשר לצפות שנגדל שוערים יותר טובים ובשביל זה אני מציע שני דברים. הראשון שכמו בסין, רק שוערים ישראלים יוכלו לעמוד בשער בליגת העל והשני ששוערי עבר יקבלו משכורות נורמליות ויבואו לעבוד במחלקות הנוער בגידול שוערים. שמעתי שגיורא אנטמן התחיל לעבוד במחלקת הנוער של הפועל רמת גן ומאוד שמחתי. זה צעד מבורך והלוואי שעוד רבים יבואו. רק תנו להם משכורות מכבדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully