וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון חזן: "הביקורת עלינו מאינטרס אישי. לא אתמודד על משרת המאמן אחרי רוטנשטיינר"

עוזר מאמן נבחרת ישראל פותח הכול: ההחמצה של זהבי ("פנדל לא קשור לאיכות של השחקן"), העימות עם דאבור ("לא חשבנו לרגע להחליף אותם"), הפה של ברקוביץ' ("אני לא ממליץ לו כלום") והפילוג בעם ("איך אפשר לקרוא למישהו מהעם שלנו נאצים? ירדתם מהפסים"). ריאיון מיוחד

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי אחרי השלושער שכבש מול סלובקיה/ההתאחדות לכדורגל

את הידיעה שערן זהבי נדבק בקורונה אלון חזן קיבל אתמול (שבת) בדרך מבית הכנסת הביתה. "הפלאפון היה סגור בשבת, אבל לפני כניסת השבת היתה לי שיחת טלפון עם ערן להולנד כדי לשמוע מה שלומו והוא סיפר לי שהוא בדרך לבדיקה. כשחזרתי מבית הכנסת אמר לי אחד השכנים שערן נדבק. כאב לי מאוד".

אתה כבר נבדקת?

"אנחנו ניבדק היום אבל לאורך כל התקופה בנבחרת עשינו הרבה בדיקות ואני הקפדתי גם לא להוריד את המסיכה. אני מקווה שיהיה בסדר".

הבנת את הביקורת שמתח ערן בפוסט שפירסם?

"אני משוכנע שהוא לא ביקר את מה שהיה בנבחרת ישראל כי הוא ראה עד כמה רופא הנבחרת אודי קאופמן התאמץ ופעל בימים שהיינו יחד".

אז למה הוא התכוון?

"כנראה לפרוצדורה שיש בכל הקפסולות של הנבחרות כי הקפסולות לא נשארות אטומות ועובדה שכמה שחקנים שלנו חזרו חיוביים".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל אם אלי דסה. דני מרון
"אני משוכנע שהוא לא ביקר את מה שהיה בנבחרת". ערן זהבי/דני מרון

עם אילו תחושות חזרת משבוע הנבחרת?

"תחושות מעורבות. אני חושב שהגיע לנו לעלות שלב מול סקוטלנד. כמי שהיה שם על הדשא, הרגשתי שהשחקנים הסקוטים חיפשו בדקות רבות את הפנדלים יותר מהשחקנים שלנו".

דווקא ערן זהבי החמיץ את הפנדל.

"ושמעתי את הבולשיט הזה. פנדל לא קשור לאיכות של שחקן. יכול היה לבוא אוהד של הנבחרת מאיזה מפעל ולהבקיע. זה הרבה מזל".

היו כאלה שטענו שהנאום שלו לפני המשחק עשה נזק.

"איזו שטות להגיד זאת. אני שמעתי שחקנים אומרים איזו מוטיבציה נתן להם הנאום שלו. שחקנים שמתקשים לבטא רגש, דיברו על מה שעשה להם ערן ואיזה רגש הכניס בהם. שמעתי גם שאומרים שערן הלחיץ את עצמו. אתה יודע כמה זמן עבר מהרגע שהוא אמר את הדברים עד הפנדלים? אתה באמת חושב שכאשר הוא בא לבעוט את הפנדל, ישב לו בראש הנאום בחדר ההלבשה?".

כמה דו קרב פנדלים הפסדת בחיים?

"היו פעמים שהפסדתי בפנדלים. לשמחתי לא החמצתי פנדל. היה לי את המזל אפילו להבקיע פנדל לזכות ווטפורד שהעלה אותנו לגמר בוומבלי".

עוד בוואלה!

ערן זהבי חיובי לקורונה: "הרגשה של כיסוי תחת אחד גדול"

לכתבה המלאה
אלון חזן עוזר מאמן נבחרת ישראל. דני מרון
"פנדל זה הרבה מזל". אלון חזן/דני מרון

אחרי סקוטלנד באתם למשחק נגד צ'כיה ובשלושים הדקות הראשונות זה היה נראה נוער נגד בוגרים.

"הצ'כים עשו עלינו לחץ מטורף ולא הצלחנו להביא את הכדור בכלל לחלק המגרש שלהם. זה היה נראה לא טוב, אבל אחרי השער שספגנו חזרנו למשחק ובמחצית השנייה הגענו להרבה מצבים. הצ'כים אולי לא שם כזה גדול בכדורגל האירופי, אבל הם נבחרת חזקה מאוד".

כל כך הרבה פעמים השחקנים החזירו את הכדור למרציאנו. היה ברור שמשהו רע יקרה.

"אני לא חששתי מאופיר כי אופיר הגיע לנבחרת בתקופה טובה מאוד. הוא היה יציב מאוד. הופתעתי שזה קרה לו".

אבל משחק הרגל הוא לא הצד הכי חזק שלו.

"תסכים איתי שהשער הזה לא הגיע בגלל בעיה במשחק רגל במיוחד כשאופיר שיפר מאוד את משחק הרגל שלו. היה כאן חוסר ריכוז, אבל אני מסכים שהחזרנו יותר מדי כדורים ואופיר נאלץ לגעת יותר מדי פעמים בכדור. הלחץ שהצ'כים עשו שיבש לנו את המשחק".

אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל עם איתן טיבי. דני מרון
"הוא היה יציב מאוד, הופתעתי שזה קרה לו". אופיר מרציאנו/דני מרון

ואז החלה אחרי סקוטלנד וצ'כיה ביקורת נוקבת על וילי רוטנשטיינר. מה הרגשת כעוזר ושותף?

"אני חייב לומר לך שלאורך כל השבוע עם הנבחרת התנתקתי לגמרי מהתקשורת".

ומה אתה אומר עכשיו?

"הרבה מהביקורת מונעת מאינטרס אישי. אם היה מישהו שצמוד אלינו ורואה את העבודה שלנו עם השחקנים ואת הדגשים, אז ניחא והייתי מקבל ביקורת מקצועית. הרבה מהביקורת מגיעה ממקום אישי ומאינטרס אישי. אנחנו לא עושים שום דבר בנבחרת ממקום של להגיב למה שאומרים עלינו".

וילי רוטנשטיינר מאמן טוב?

"עזוב אותי כי אני חלק ממנו. אני שומע אנשים שמדברים על נבחרת מסודרת, נבחרת שיודעת מה היא רוצה, נבחרת שלא נשברת. יצאנו למשחק מול סלובקיה וגילינו עליונות בדקות רבות. יש עוד מה לעבוד, אבל וילי עושה הכל כדי להביא את הנבחרת מוכנה לכל משחק ולכל תרחיש. אל תשכחו שבתוך השבוע הזה של שלושת המשחקים היו לנו בסך הכל חמישה אימונים. אז באמת? אנחנו עושים את המקסימום כדי להחדיר לשחקנים שהם שווים ושיש לנו דרישות מהם ואיך אנחנו משלבים שחקנים צעירים. אי אפשר למדוד בן אדם לפי עשרה ימים. יש כאן תהליך ווילי עושה עבודה טובה. אנחנו רוצים שהנבחרת תהיה תלויה בעצמה ולא ביריבות".

וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל עם אלון חזן. דני מרון
"אנחנו לא עושים שום דבר בנבחרת ממקום של להגיב למה שאומרים עלינו". חזן עם רוטנשטיינר/דני מרון

עם יד על הלב אתם ראויים להמשיך?

"אני לא הכתובת לשאלה הזו. כל מה שיוחלט לגבינו יהיה לגיטימי. יש מקבלי החלטות בהתאחדות לכדורגל וכל מה שהם יפסקו, יהיה מקובל".

אם יוחלט שרוטנשטיינר לא ממשיך, תעמיד את עצמך לבחירה כמאמן הלאומי?

"לא. לא אעמיד את עצמי לבחירה למאמן הלאומי. אני איתו היום ואני לא אקפוץ ראש למים במקומו. לא אגיד שאני צריך להיות במקומו. אני בטוח שימצאו לי נישה אחרת בהתאחדות לכדורגל וגם אם לא, אז זה גם בסדר. אם יגיע הזמן שלי להיות מאמן לאומי, הוא יגיע בהמשך ולא אחרי וילי רוטנשטיינר".

יש משהו בו השתפרנו אצל רוטנשטיינר מאז שהיית העוזר של אנדי הרצוג?

"אני חושב שיש המשך ישיר לתקופה של אנדי. תהליך ההתקדמות נבנה מהימים של אנדי. אנחנו לא יכולים לגמד את מה שהיה אצל אנדי. אני חושב שרואים מהנבחרת קבוצה שלא חוששת ממשחק התקפה. כולם מדברים על ערן, אבל תראה כמה שחקנים בנבחרת מגיעים להתקפה וגם תראה לכמה מצבים הגענו במשחקים".

מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג עם עוזרו אלון חזן. לילך וייס, עיבוד תמונה
"המשך ישיר". אלון חזן עם אנדי הרצוג/עיבוד תמונה, לילך וייס

את האירוע בין ערן למונאס, ראית על כר הדשא או שכבר היית בחדר ההלבשה?

"ראיתי את האירוע על הדשא ולכן חיכיתי ודאגתי להפריד ביחד עם אריאל הרוש. לשמחתי הם לא המשיכו בכעס בחדר ההלבשה אלא נכנסו לחדר צדדי וליבנו הכל ביניהם במשך שמונה דקות. הם דיברו וזה היה מאוד בוגר אחרי שהויכוח על כר הדשא לא היה בוגר. לא חשבנו לרגע להחליף אותם. כששני שחקנים פותרים את העניין מייד וערן התנצל, אז לא היה מקום לסדרת חינוך שלנו ".

אם ערן היה איתכם בשנים היפות של הנבחרת בשנות ה-90, הייתם מגיעים לטורניר גדול?

"אני שונא את ההשוואות האלה בין תקופות. ברור שערן סקורר ענק והיה לו מקום בכל תקופה ובכל דור, אבל היו גם אז חלוצים מעולים שאי אפשר לבטל אותם כמו אלי אוחנה, רוני רוזנטל, אלוו מזרחי ורונן חרזי".

התחושה היא שמונאס מתוסכל שהוא לא כובש בנבחרת כמו בקבוצות.

"מונאס בחור מדהים ושחקן יוצא מן הכלל. ברור שחלוץ ירגיש טוב רק כשהוא כובש. המשחק בסלובקיה היה אחד הטובים של מונאס בנבחרת. ברור שגם הוא רצה להשתתף בשערים. אלה דברים לגיטימיים. אני לא מוטרד שמונאס לא מוצא את הרשת. הוא יעשה את זה הרבה בעתיד בשביל נבחרת ישראל".

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל מתעמת עם ערן זהבי. רויטרס
"הם דיברו וזה היה מאוד בוגר אחרי שהויכוח על כר הדשא לא היה בוגר". דאבור מתעמת עם זהבי/רויטרס

האמנת ששרן ייני עוד מעט בן 34 יפתח בשלושת המשחקים תוך שישה ימים?

"שרן ייני שחקן מאוד חשוב בנבחרת. ראיתי כבר שהחליטו שהוא לא יהיה חלק מהנבחרת בחודש הבא. שרן ראוי למלוא ההערכה. הוא אחד שיודע מה המידות שלו ותמיד ינסה להביא יותר. הוא בא למשחק בסלובקיה קצת עייף והיה לו קשה אבל לא היה לנו את ניר ביטון, חאתם ולואי טהא ולכן הוא עלה והיה טוב מאוד. שרן מביא את המקסימום מעצמו. אתה אף פעם לא מרגיש ששרן משאיר בצד משהו. קל להגיד לאנשים שצריך כבר לזרוק את שרן. אני יודע מה הוא תורם לשחקנים הצעירים בנבחרת. השחקנים הצעירים למדו הרבה משרן ייני".

אייל גולסה העלה את המניות שלו אצל וילי רוטנשטיינר.

"גולסה לא תלוי בנו כמאמנים. הוא הציג יכולת מדהימה והוא היום אופציה לשחקן הרכב קבוע בנבחרת ישראל. הוא היה בכל מקום במגרש נגד סלובקיה ובישל פעמיים לערן. וזה כשהוא לא היה בשיא כושרו כי הוא לא עשה הכנה לעונה הזו כמו שצריך".

יש חילוקי דעות מקצועיים בינך לבין רוטנשטיינר?

"ברור. אוי ואבוי אם הייתי חושב בכל דבר כמו וילי. בהרבה מקרים הוא קיבל את דעתי וזה היופי שבדבר".

לגבי ביברס נאתכו, אתם חושבים אותו דבר? התחושה אצל אנשים שהנבחרת תשחק יותר טוב כשיהיה שחקן אחר בתפקיד של נאתכו.

"ביברס משחק בכדורגל האירופי בקצב גבוה בכל שבוע. ומעבר לזה ביברס מאוד חשוב למרקם הנבחרת. יחד עם זה יש כאן תהליך של חילופי משמרות וכמו שרן ייני, גם ביברס בונה את הדור הבא של הנבחרת. ביברס זה האיש הכי נטול אגו שהכרתי והוא יהיה מוכן לעזור לנבחרת גם כשיכנס לרבע שעה".

איל ברקוביץ', ביברס נאתכו. ברני ארדוב, רויטרס, עיבוד תמונה
"אחד הדברים שאנחנו לוקים בתקופה המחורבנת הזו, הוא שאנשים רוצים שכולם יחשבו כמו שהם חושבים". איל ברקוביץ'/עיבוד תמונה, ברני ארדוב, רויטרס

שניים מהחברים הקרובים שלך איל ברקוביץ' וטל בנין נכנסו לריב אישי עם ביברס. אולי הם בחרו את האדם הלא נכון לריב איתו?

"זכותם של איל וטל להגיד מה שהם רוצים. התפקיד שלי לא להגיד להם אם הם טועים. התפקיד שלנו הוא ליהנות ממה שיש לביברס לתת לנבחרת ישראל".

איל ברקוביץ' לא טעה כשנכנס לעניין של ביברס וההמנון? זה הרי פוגע בסיכוייו לאמן את נבחרת ישראל.

"איל בחור בוגר ואני לא צריך להגיד לו מה לומר. אני לא ממליץ לאיל דבר. דעות הן לפה או לשם. זכותו של איל לחשוב מה שהוא רוצה. אחד הדברים שאנחנו לוקים בתקופה המחורבנת הזו, הוא שאנשים רוצים שכולם יחשבו כמו שהם חושבים. אני לא אשכנע מישהו לחשוב אחרת ממני".

זה גם מחבר אותי למה שכתבת בפייסבוק היום. מאוד הכעיס וקומם אותך שאנשים משתמשים במילה נאצי כלפי חיילים ושוטרים.

"זה מכעיס אותי מאוד. זה הזוי. זה בא גם מקיצונים דתיים שצועקים נאצים על שוטרים וגם ממפגינים שאומרים על שוטרים וחיילים נאצים כי הם שומרים על הסדר וממלאים הוראות. חברים, איבדתם את הכיוון. שכחתם כבר מה משמעות המילה נאצי? איך אתם מעזים להשוות חיילים ושוטרים לנאצים בצורה כל כך קלילה? זה פשוט מטורף. אנשים איבדו כאן את הכיוון. זכותו של כל אדם לחשוב מה שהוא רוצה. מחנה אחד אומר על השני בוגד. מחנה אחר אומר על השני בבונים וחסרי שכל כי הם מצביעים לביבי והשיא זה השימוש במילה נאצים. אני לא רוצה שפעם בשנה ביום השואה אנשים יהיו רגישים ואחרי זה ישכחו או שיבקשו סליחה ביום כיפור ואחרי זה ישכחו איך צריך להתנהג. איך אפשר לקרוא למישהו מהעם שלנו נאצים? ירדתם מהפסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully