וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע נגד לברקוזן, ניס וסלביה פראג בליגה האירופית

עודכן לאחרונה: 2.10.2020 / 15:40

הגרלה קשה למחזיקת הגביע, שתשחק בבית ג'. הגרמנים והצרפתים פייבוריטים לעלות לשלב הנוק אאוט, אבוקסיס והצ'כים ינסו להפתיע. הכירו את היריבות

תקציר: הפועל באר שבע - ויקטוריה פלזן 0:1/ספורט 1

הפועל באר שבע תשחק נגד באייר לברקוזן, ניס וסלביה פראג בשלב הבתים של הליגה האירופית. מחזיקת הגביע הוגרלה היום (שישי) לבית ג' של הליגה האירופית, שם היא תתחיל את דרכה בדיוק בעוד 20 יום. מחזיקת הגביע עברה בזו אחר זו את דינמו באטומי (גאורגיה), לאצ'י (אלבניה), מאת'רוול (סקוטלנד) ו-ויקטוריה פלזן (צ'כיה) וזו ההופעה השלישית שלה בשלב הזה והראשונה מאז 2017/18.

משחקי שלב הבתים ייערכו כמדי שנה בימי חמישי. הם ייצאו לדרך ב-22 באוקטובר ויסתיימו ב-10 בדצמבר. אם מחזיקת הגביע תצליח לסיים באחד משני המקומות הראשונים, היא תעלה לשלב הנוק אאוט שיתקיים רק בפברואר.

22.10: מחזור ראשון
29.10: מחזור שני
5.11: מחזור שלישי
26.11: מחזור רביעי
3.12: מחזור חמישי
10.12: מחזור שישי

מאמן הפועל באר שבע יוסי אבוקסיס עם אלטון אקולטסה, מרואן קבהא. ברני ארדוב
רצף ההצלחות יימשך? אבוקסיס/ברני ארדוב

הכירו את היריבות בבית ג'

באייר לברקוזן

המאמן:

פטר בוס חוזר לישראל. המאמן ההולנדי שלא הפסיד משחק בליגת העל ובכל זאת איבד את האליפות להפועל באר שבע ב-2016, ישוב לישראל כמאמן באייר לברקוזן, בה הוא עובד מאז דצמבר 2018 ורשם 42 ניצחונות ב-75 משחקים. את הכרטיס לליגת האלופות הוא לא השיג, ובליגה האירופית ירצה ללכת כמה שיותר רחוק.

הכוכב:

קאי האברץ עבר לצ'לסי במכירת השיא של המועדון, ואת מקומו קשה למלא. פטריק שיק הצ'כי הגיע כדי להוביל את ההתקפה יחד עם שמות כמו קרם דמירבאי, קארים בלארבי, מוסא דיאבי וילד הפלא פלוריאן וירץ בן ה-17. ללברקוזן סגל מגוון, הכולל גם את האחים סוון ולארס בנדר בחלק האחורי.

פעילות בחלון ההעברות:

כאמור, מכירת האברץ הייתה העיסוק העיקרי של לברקוזן ופרט אליו נפרדה הקבוצה גם מהחלוץ המוביל קווין פולנד. שיק הגיע וגם המגן הקולומביאני סנטיאגו אריאס צורף כמושאל מאתלטיקו מדריד.

פתיחת העונה:

אחרי שביעייה קלילה בגביע מול קבוצת חובבים, לברקוזן גילתה שהליגה היא סיפור אחר ולא הצליחה לנצח בשני מחזורי הפתיחה (0:0 מול וולפסבורג בחוץ, 1:1 מול ר.ב. לייפציג בבית) ובשבת תנסה להשיג ניצחון ראשון במשחק חוץ מול שטוטגרט.

הקשר הישראלי:

בוס כמובן, אבל יש גם מפגשי עבר. לברקוזן ניצחה את מכבי חיפה פעמיים בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2002/03, עם אותה החמצת פנדל של אבישי ז'אנו בהפסד 2:1 בביי ארנה ועוד 2:0 ב-GSP בניקוסיה.

מאמן באייר לברקוזן פטר בוס. רויטרס
התגעגע לישראל? פטר בוס/רויטרס

סלביה פראג

המאמן:

יינדריך טרפישובסקי הצ'כי בן ה-44 מוביל את סלביה בשלוש שנים האחרונות להצלחות גדולות, עם 66 אחוזי הצלחה ב-125 משחקים (82 ניצחונות) ושתי אליפויות מרשימות. הנפילה היחידה הייתה בפלייאוף ליגת האלופות השבוע, עם התבוסה הכואבת 4:1 מול מיטיולנד.

הכוכב:

ניקולאה סטנצ'ו הרומני, ששיחק ביריבה ספרטה פראג, נמכר לאל אהלי וחזר לצ'כיה כשחקן סלביה, הוא השם הבולט בסגל של הקבוצה. הקשר בן ה-27 מניע את המשחק של סלביה יחד עם פיטר אולאינקה הניגרי וסטניסלב טצל המקומי.

פעילות בחלון ההעברות:

הקבוצה מכרה היום את המגן הימני ולדימיר צופאל לווסטהאם ותצטרך למצוא פתרון, אחרי עוד כמה עזיבות משמעותיות בשנה האחרונה, כולל של הכוכב הגדול תומאס סוצ'ק. בין המצטרפים היו דויד זימה מסיגמה אולומואוץ, עליו שילמה סלביה 1.3 מיליון יורו, ועוד שלושה שחקנים הגיעו יחד מסלובן ליברץ.

פתיחת העונה:

סלביה התחילה עם 13 נקודות מתוך 15 את העונה בליגה הצ'כית ולמעשה לא הפסידה עוד מהעונה שעברה, מאז חודש מרץ. ההפסד היחיד, כאמור, היה בדנמרק בליגת האלופות.

הקשר הישראלי:

הצ'כים פגשו את מכבי תל אביב בשלב הבתים לפני שלוש שנים וניצחו פעמיים (0:2 בבלומפילד ו-0:1 בפראג).

שחקני סלביה פראג חוגגים מול דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כבר ניצחו כאן. שחקני סלביה פראג/ברני ארדוב

ניס

המאמן:

פטריק ויירה האגדי יגיע לישראל. אלוף העולם הצרפתי וכוכב ארסנל בעבר, מאמן את ניס זו העונה השלישית ורשם הצלחה יפה עם השגת המקום החמישי לפני פגרת הקורונה והבטחת הכרטיס לאירופה. לפני כן אימן ויירה בן ה-44 את ניו יורק סיטי מליגת ה-MLS.

הכוכב:

דאנטה הברזילאי הוא השם הכי מוכר, יוסף עטאל הכי מבוקש וקספר דולברג אחד משחקני הרכש היקרים, אבל הכוכב של ניס כרגע הוא החלוץ הצעיר אמין גואירי, שלא מצא את מקומו בליון ופורח בתחילת העונה בניס. בכלל, בקבוצה צעירים מוכשרים רבים, כחלק ממדיניות הרכש של קבוצת אינאוס והמיליארדר הבריטי ג'ים רטקליף.

פעילות בחלון ההעברות:

ניס שילמה 7 מיליון על גואירי, רכשה את רובסון במבו הברזילאי המבטיח וגם את המגן ז'ורדן לוטומבה, כשמי שהגיע כדי להוסיף ניסיון הוא הקשר מורגן שניידרלין ששיחק שנים רבות בפרמיירליג. רוני לופס הפורטוגלי הצטרף כמושאל מסביליה ויקווה להזכיר את היכולת מימיו היפים במונאקו.

פתיחת העונה:

אחרי פתיחה מוצלחת של שני ניצחונות, ניס נעצרה עם הפסד 3:1 במונפלייה ואחריו ספגה שלישייה גם מפריז סן ז'רמן האלופה. במחזור האחרון סיימה ב-0:0 עם ניס והיא במקום ה-10 לפני המשחק הביתי מול נאנט מחר.

הקשר הישראלי:

ניס, למי ששכח הייתה פעם "קבוצת אם-בת של רומא", כדברי אלון מזרחי. האווירון שיחק בריביירה בתחילת עונת 1999/00 וכבש במדיה ארבעה שערים בליגה הצרפתית השנייה. שלב הבתים הזה סידר לה ביקור ראשון בישראל והזדמנות להעלות זיכרונות עם האווירון.

עוד בוואלה!

הסר דאגה: הבריטי העשיר בעולם קנה את ניס ומאיים על פ.ס.ז'

לכתבה המלאה
יוסף עטאל שחקן ניס. GettyImages
השם הכי מבוקש בסגל של ניס. יוסף עטאל/GettyImages

לוח הזמנים של הליגה האירופית

שלב הבתים: 22 באוקטובר - 10 בדצמבר

שלב 32 האחרונות: 18/25 בפברואר

שלב שמינית הגמר: 11/18 במרץ

שלב רבע הגמר: 8/15 באפריל

שלב חצי הגמר: 29 באפריל / 6 במאי

גמר הליגה האירופית: 26 במאי. גדאנסק, פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully