וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן פ.ס.וו איינדהובן אישר: "ערן זהבי עבר בדיקות רפואיות"

עודכן לאחרונה: 20.9.2020 / 0:07

החלוץ נמצא בהולנד כדי להתחיל את הפרק הבא בקריירה. ההחלטה לחתום בפ.ס.וו התקבלה בין היתר בשל ההיכרות עם המאמן (שכבר החמיא לו), הסגנון הנוח והאתגר האירופי. הבונוסים אמנם לא יהיו שמנים כמו בסין, אבל גם בהולנד יהפוך זהבי לשחקן בעל המשכורת הגבוהה ביותר בקבוצה

תקציר: פ.ס.וו - אמן 1:2/ספורט 1

שבועות ארוכים של פנטזיה מצד אוהדי מכבי תל אביב לראות אותו חוזר לקבוצה, הסתיימו הבוקר (שבת) כשערן זהבי המריא להולנד כדי לחתום בפ. ס. וו אינדהובן. רבים במכבי תל אביב קיוו כי אחרי פרק של ארבע שנים בסין, יחזור זהבי לקרית שלום כשהוא בן 33, אבל הסקורר הישראלי החליט לחפש אתגר אחר ולנסות להטביע חותם משמעותי בקריירה שלו על עוד קבוצה ולא פחות חשוב מבחינתו: לסמן וי על אתגר אירופי, דבר שחסר לזהבי ברזומה אחרי התקופה בפאלרמו בתחילת הקריירה. הערב הוא עבר בדיקות רפואיות בקבוצת הפאר ההולנדית, כפי שאישר מאמנו רוג'ר שמידט לפני המשחק מול אמן (1:2 דרמטי לפ.ס.וו, מקסי רומרו הכריע בתוספת הזמן אחרי שער עצמי מגוחך של השוער איבון אמבוגו), והחתימה צפויה להיות מחר או מחרתיים.

ערן זהבי עם סוכנו רונן קצב. מתוך האינסטגרם של ערן זהבי, אתר רשמי
זה מתקרב. זהבי ממריא להולנד, הבוקר/אתר רשמי, מתוך האינסטגרם של ערן זהבי

זהבי בחר בהצעה מאיינדהובן מכמה סיבות: ראשית, מדובר במועדון אירופאי נחשב עם היסטוריה ענפה וחלוצי ענק ששיחקו בו בעבר, כגון רונאלדו ורומאריו. שנית, מאמן הקבוצה רוג'ר שמידט מעריך אותו ורצה מאוד שהוא ישחק אצלו. "זהבי שחקן טוב, אני מכיר אותו מסין", אמר אמש שמידט. "יש שם הרבה חלוצים זרים, אבל זהבי היה אחד הזרים הטובים בסין".

הסיבה השלישית היא הליגה ההולנדית שנחשבת למקום נוח לחלוצים, בגלל כמות השערים הנכבשת. כמו כן, פ.ס.וו נמצאת כעת במאבק על מקום בליגה האירופית ומדובר ביעד נוסף אותו רוצה זהבי לכבוש. כבר ביום חמישי הקרוב הוא אמור ליטול חלק במשחק של הקבוצה בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, מול מורה הסלובנית. הופעת הבכורה שלו בליגה ההולנדית עשויה להיעשות ביום ראשון, ה-27 בספטמבר, כשאיינדהובן תתארח אצל הראקלס במסגרת המחזור השלישי.

זהבי, שיטוס הבוקר במטוס פרטי בלווית סוכנו רונן קצב, אמור לצפות הערב במשחק של קבוצתו החדשה נגד אמן במסגרת המחזור השני בהולנד, באיצטדיון פיליפס אותו הוא צפוי להכיר היטב. באיינדהובן הישראלי כמובן לא ירוויח כמו בגוואנגז'ו, אך עדיין יזכה לחוזה הגבוה ביותר במועדון שיכול להגיע לסכום של 3 מיליון יורו נטו לעונה עם בונוסים על ניצחונות, הישגים בהולנד ובאירופה וכן גם עם מענקים על כיבוש שערים כפי שהיה לו בסין - אם כי בסכומים נמוכים יותר מאותם 20 אלף דולר שקיבל על כל שער בגוואנגז'ו.

עוד בוואלה!

פטר בוס: "הטכניקה של ערן זהבי משוגעת, הוא מזכיר לי את קלאס יאן הונטלאר"

לכתבה המלאה
מאמן פ.ס.וו איינדהובן רוג'ר שמידט. GettyImages
מכיר ומעריך. רוג'ר שמידט/GettyImages

את איינדהובן, שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי בטבלה, מאמן כאמור הגרמני רוג'ר שמידט, לשעבר מאמן לברקוזן ורד בול זלצבורג, שעד הגעתו להולנד באפריל האחרון בילה שלוש שנים בסין כמאמן בייג'ין גואן, כך שהוא מכיר היטב את יכולותיו של זהבי. איינדהובן זכתה ב-24 אליפויות הולנד, האחרונה שבהן ב-2018, בתשעה גביעים מקומיים ובשני תארים אירופיים - גביע אירופה לאלופות ב-1988 וגביע אופ"א ב-1978.

זהבי (33) עזב את R&F אחרי ארבע שנים נפלאות, במהלכן הפך לאחד השחקנים הבולטים בליגה הסינית משופעת הכוכבים וכנראה לגדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים. חוזהו של החלוץ היה אמור להסתיים בסוף שנת 2020, אבל הצדדים החליטו על פרידה כבר עכשיו, כך שהוא יוכל להתחיל את העונה באירופה עם קבוצה חדשה ולא יצטרך להגיע באמצע העונה.

זהבי נרכש על ידי גוואנגז'ו R&F ממכבי תל אביב בקיץ 2016 תמורת 7.2 מיליון יורו ומיד פרע שטרות. בחצי העונה הראשונה שלו בסין כבש 11 שערים ב-15 משחקי ליגה ובעונה שלאחר מכן, העונה המלאה הראשונה שלו בליגה המקומית, מצא את הרשת 27 פעמים. בעונת 2019 זהבי הגיע לשיאו עם 29 כיבושים, שיא כל הזמנים לשערים בעונה אחת בליגה הסינית.

החלוץ הוותיק סיים כמלך שערי הליגה ב-2017 וב-2019 ולמרות שלא הצליח להצעיד את קבוצתו למאבק על תואר, הוא נבחר בשתי העונות הללו לנבחרת העונה בליגה הסינית. בסך הכול זהבי כבש 91 שערים ב-106 הופעות בליגה הסינית, כשבכל המסגרות המספרים שלו ב-R&F עומדים על 103 הבקעות ב-117 הופעות. כמובן שהוא עוזב את המועדון כמלך השערים שלו בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully