וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: נאומי אוסקה ממשיכה להרשים, על המגרש ומחוצה לו, בדרך לחצי הגמר

אוסקה הביסה גם את רוג'רס ועלתה לחצי הגמר מול ג'ניפר בריידי, כשהיפנית ממשיכה במחאה וזוכה למחווה מרגשת. גם סשה זברב העפיל לחצי הגמר, יפגוש את קארניו בוסטה

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

אחרי הדרמה הענקית בשמינית הגמר, אתמול (שלישי) נפתח שלב רבע הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה, שהושלם הבוקר.

חצאי גמר גברים
סשה זברב - פאבלו קארניו בוסטה
רובלב/מדבדב - תים/דה מינאור

חצאי גמר נשים
ג'ניפר בריידי - נאומי אוסקה
פירונקובה/סרינה - אזרנקה/מרטנס

הטניסאי הגרמני סשה זברב. רויטרס
בדרך לתואר? זברב/רויטרס

גברים

סשה זברב (5, גרמניה) - בורנה צ'וריץ' (27, קרואטיה) 6:1, 6:7 (5), 6:7 (1), 3:6

שניים מהצעירים המובילים של הענף התחרו על מקום בשלב הבא ולבסוף היה זה הגרמני שעמד בלחץ, חזר ממערכה ראשונה איומה והעפיל לחצי גמר גרנד סלאם בפעם השנייה בקריירה. המדורג חמישי הפך לגרמני הראשון מאז 1995 שמגיע לחצי גמר אליפות ארצות הברית, ובסיום הוא נשמע נרגש ונחוש: "כמובן שזה הישג גדול, אבל אני לא רוצה לעצור כאן".

דניס שפובאלוב (12, קנדה) - פאבלו קרניו בוסטה (20, ספרד) 3:6, 7:6 (5), 7:6 (4), 0:6, 6:3

הספרדי, שהיה המרוויח הגדול של אירוע הפסילה חסר התקדים של נובאק דג'וקוביץ', העפיל לחצי הגמר בארה"ב בפעם השנייה בקריירה. הספרדי בן ה-29 נראה מפורק במערכה הרביעית שבה הובס 6:0, אבל התעשת היטב בטרם גבר על שפובאלוב הבכיר ממנו בדירוג. הקנדי, המדורג 12, רשם אומנם 26 אייסים, אבל גם 11 שגיאות כפולות ו-76 טעויות לא מחויבות. הספרדי הצליח להשלים את הניצחון אחרי 4 שעות ו-8 דקות, במשחק שבו לקח 152 נקודות מול ה-160 של יריבו.

שפובאלוב הודה אחרי המשחק בפרט מעניין: "זה סלאם פתוח, שכל אחד יכול לזכות בו. זה מאוד מרגש עבור הטניס. וזה ללא ספק מייצר הרבה עצבנות. ראיתי את המשחק של בורנה נגד סשה, וגם שם היה הרבה לחץ. לדעתי נראה עוד הרבה כאלה".

הטניסאי הספרדי פאבלו קרניו בוסטה. AP
רגע מאושר. קארניו בוסטה/AP
הטניסאי הספרדי פאבלו קרניו בוסטה נפרד מיריבו דניס שפובאלוב. AP
אכזבה במערכה המכרעת. שפובאלוב/AP
הטניסאית האמריקאית ג'ניפר בריידי. רויטרס
לא עוצרת. ג'ניפר בריידי/רויטרס

נשים

ג'ניפר בריידי (28, ארה"ב) - יוליה פוטינצבה (23, קזחסטן) 3:6, 2:6

האמריקנית המשתפרת ממשיכה את הריצה הנהדרת שלה בטורניר הביתי, אחרי שהדיחה את האלופה לשעבר אנג'ליק קרבר. כעת היא יכולה לסמן וי על חצי גמר ראשון בקריירה בטורנירי גרנד סלאם, והיא תגיע אליו בלי שהפסידה ולו מערכה אחת. על הדרך, הצליחה להכניעה את הקזחית לראשונה, אחרי שני הפסדים.

נאומי אוסקה (4, יפן) - שלבי רוג'רס (ארה"ב) 3:6, 4:6

הכוכבת היפנית ממשיכה גם בכושר הנהדר שלה, וגם במחאה החברתית שלה. אוסקה כבר הצהירה שהביאה לאליפות שבע מסיכות פנים שונות שעל כל אחת מהן כתוב שם אחר של קורבן שחור לאלימות משטרתית, ובינתיים היא ממשיכה במסעה בטורניר, בתקווה לעלול עוד שלב ועוד שלב, כדי לחשוף את כולן. הלילה היא ניצחה 3:6, 4:6 את יריבתה האמריקאית (שדווקא הגיעה עם מאזן מושלם של 0:3 מול היפנית) ועלתה לחצי הגמר, ובסיום המשחק זכתה למחווה יפה מ-ESPN כשההורים של שני קורבנות קודמים שהציגה אוסקה על המסיכות (קרייבון מרטין ואחמאוד ארברי ) הודו לה באופן אישי.

אוסקה, שרוצה לשחזר את הזכייה באליפות ארה"ב מלפני שנתיים ולחגוג תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה, עלתה היום עם מסיכה של ג'ורג' פלויד, האיש שמותו הצית את המהומות והמחאה, אבל מבחינתה מה שלא פחות משמעותי זה הכושר המצוין שבו היא נמצאת. אחרי שרשמה הלילה רק 2 שגיאות לא מחויבות וכמה מכות עוצמתיות מול יריבה שמעולם לא ניצחה. בסיום אמרה: "למען האמת, ב-2019 אחרי שזכיתי באוסטרליה שמתי על עצמי יותר מדי לחץ והפסקתי ליהנות. כשהפסדתי השנה לקוקו גוף באוסטרליה, הייתי פשוט לחוצה מדי. אז אמרתי לעצמי שאנצל את הבידוד כדי להירגע, וידעתי מה לעשות. בילי ג'ין קינג אמרה ש'לחץ הוא הוא זכות', וזה נכון מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully