וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו מסי הודיע לברצלונה: לא אופיע לפתיחת האימונים ביום ראשון

הלחץ גובר בברצלונה אחרי ההודעה מהפרעוש להנהלה. מסי מתעקש לעזוב ומנסה להיפרד "בצורה חברית", בברצלונה מסבירים למה הקבוצה מסרבת לבקשתו

אוהדי ברצלונה פורצים לתחומי הקאמפ נואו בהפגנה נגד עזיבת ליאונל מסי/טוויטר

גם היום (שבת) עוסקים בספרד בשאלה אחת בלבד: האם ליאונל מסי יעזוב את ברצלונה - ולאן. הערב, אחרי ימים ארוכים של ספקולציות וסימני שאלה, ברצלונה קיבלה בשורה מדאיגה, כאשר מסי פנה להנהלה והודיע לה שהוא לא יופיע לפתיחת האימונים מחר (ראשון) ולמבדקים לקראת פתיחת העונה. בספרד טוענים שמדובר בהחלטה משותפת של מסי ועורכי דינו, שמתעקשים שהוא רשאי להשתחרר מחוזהו בקבוצה בחינם. "מסי מתעקש לעזוב", נכתב ב"מונדו דפורטיבו" המקומי.

כידוע, מסי טוען שהסעיף שאיפשר לו להודיע על עזיבה ולהשתחרר בחינם עד ה-10 ביוני הוא לא תאריך שרירותי אלא מייצג מועד של 10 ימים אחרי תום העונה, ולכן הוא הודיע על רצונו לעזוב בזמן לגיטימי מבחינתו. מנגד בארסה מתעקשת שמאחר שלא הודיע כלום - חוזהו הוארך אוטומטית ב-10 ביוני לשנה נוספת, ודורשת לקבל את הסכום שבסעיף השחרור שלו, 700 מיליון יורו. יש לציין כי היום ברצלונה החליטה לפטר את משרד עורכי הדין שעמה עבד המועדון, לאחר שהוא העניק ייעוץ למסי במסגרת כוונתו לעזוב.

מסי צפוי לספוג קנס אם לא יגיע ליום הבדיקות הראשון של ברצלונה, ואם לא יגיע גם לימים השני והשלישי הוא עשוי אף לספוג קנס כבד - אבל מבחינת מסי מדובר בהצהרה: הוא לא מגיע לאימונים מאחר שמבחינתו החוזה שלו בברצלונה כבר לא בתוקף, והוא לא שחקן הקבוצה.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מגיע על מנת לעבור בדיקת קורונה. רויטרס
הדרמה נמשכת. מסי/רויטרס

הבוקר פורסם ב"מארקה" שהפרעוש החליט "לשנות כיוון" ולנסות לסכם על עזיבה "בצורה חברית", מחוץ לבתי המשפט אליהם הוא וקבוצתו ככל הנראה יגיעו. "מסי יעזוב, ברצלונה תקבל כסף ושחקנים", נכתב ב"מארקה". "הבסיס לעזיבה הזאת יתחיל להיכתב בפגישה בין עורכי הדין של מסי ועורכי הדין של ברצלונה, אולי היום. בכל מקרה, מסי לא ייפגש עם ברתומאו". הנשיא, נטען, לא מוכן להגיע לשום פשרה שהיא. לפי תחנת רדיו בקטלוניה, הוא "לא מוכן להיזכר בהיסטוריה כנשיא שמכר את מסי".

ב"ספורט" וב"מונדו דפורטיבו" נטען כי הכוכב הגדול ניסה להיפגש עם ראשי המועדון ולנהל מגעים על עזיבתו. משלא הצליח, נאלץ לפנות לאפיקים משפטיים. המועמד לנשיאות אמילי רוסאוד אמר: "עדיין לא ברור לי לגמרי שמסי רוצה לעזוב. אם כן, צריך לנהל משא ומתן. ברתומאו צריך לשאול אותו למה הוא זקוק כדי להישאר. השנים האחרונות היו פשוט משוגעות".

מנצ'סטר סיטי ממשיכה להיות המועמדת המובילה לקלוט את הפרעוש, אבל גם היא תהיה תלויה בהתפתחויות של הימים הקרובים, ובהסכמה של הקטלאנים למכור את הכוכב בסכום נמוך מסעיף השחרור שלו (700 מיליון יורו). כך או כך, לפי דיווחים בספרד, פפ גווארדיולה כבר הגיע לברצלונה ועשוי לנסות להיפגש עם נציגיו של הארגנטינאי כדי לקדם את העסקה.

"סיטי מאמינה שסכום הוגן יהיה 100 מיליון יורו ומספר שחקנים", נכתב ב"מארקה". "ככה, מסי יימכר באותו סכום שכריסטיאנו רונאלדו נמכר ליובנטוס, ובהתחשב בשחקנים שייכללו בעסקה, השווי הכולל עשוי לעבור את 222 מיליון היורו של ניימאר לפריז סן ז'רמן". לפי "טיימס" הבריטי, גבריאל ז'סוס, ברנארדו סילבה וריאד מחרז לא יהיו חלק מהעסקה, בניגוד לדיווחים הקודמים.

אם שואלים את עורך הדין ג'וזפ מריה מינגלה, אחד האנשים שהביאו את מסי לברצלונה בשעתו, הכוח נמצא כרגע בידיים של סגנית אלופת ספרד: "עורכי הדין של מסי קפצו למים מוקדם מדי. הם לא רואים באופן בהיר את המצב. מישהו אמר להם שעיכוב העונה אומר שהסעיפים בחוזה ישתנו. להערכתי, יש 90 אחוז סיכוי שמסי יישאר בברצלונה".

עוד בוואלה!

"ליאונל מסי כבר לא הטוב בעולם, להחתים אותו זה סיכון עצום"

לכתבה המלאה
ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
דאגה בקטאלוניה. מסי/רויטרס

ב"מונדו דפורטיבו", אחד מגופי התקשורת שמזוהים עם הנהלת ברצלונה, מנסים להסביר את "הסיבות שבגללן בארסה מסרבת למכור את מסי". הסיבה הראשונה היא כמובן מקצועית ותדמיתית, כשבארסה ומאמנה החדש רונלד קומאן לא רוצים לאבד שחקן איכותי שכזה, וכמובן הנשיא ברתומאו לא רוצה שזה יקרה במשמרת שלו. בבארסה מאמינים שהצדק עמם, ושמסי לא רשאי לעזוב בחינם, ולכן דורשים את הסכום המלא עליו. ב"מונדו" טוענים שלברצלונה אין שום רצון בשחקנים שמנצ'סטר סיטי מציעה בטרייד אפשרי מאחר שבבארסה מאמינים שיש להם את הכסף לצרף איזה שחקן שהם רוצים ולא צריכים "שאריות" של קבוצה אחרת. הגישה של בארסה היא אחרת: להשאיר את מסי, ולחזק אותה תחת ניהולו של קומאן וכך לשקם אותה.

בנוסף, בברצלונה נלחמים בתדמית ה"חלשה" שלה בשוק ההעברות העולמי בשנים האחרונות, אחרי שהפסידה במספר עסקאות ואיבדה שחקנים שרצתה (בין השאר ניימאר בקיץ שעבר, או שחקנים כמו וראטי ודי מריה שהעדיפו את פריס סן ז'רמן). כמו כן, מזכירים ב"מונדו" איך בעבר קבוצות כמו באיירן (עם דויד אלאבה) וליברפול (עם קוטיניו, לפחות בניסיון הראשון) סירבו לברצלונה, וכעת לבארסה יש אפשרות לפעול בצורה דומה ולסרב בנחישות לשחרר שחקן חשוב - ולאבד את הנכס הכי גדול שלה.

כמו כן, ברור שמסי עולה הרבה, אבל גם מייצר הרבה כסף ומכניס המון - ולא רק בגלל הניצחונות וההישגים, אלא גם במכירת חולצות ומרצ'נדייז, סיורים במוזיאון ותדמית בינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully