וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים חושבים שמסי שקט ומופנם, אבל בברצלונה מפחדים ממנו"

העיתונאי סיימון קופר, שמלווה את בארסה לצורך כתיבת ספר, טוען: "הוציאו שם יותר ממיליארד יורו על רכש ונתקעו עם סגל מבוגר"

אוהדי ברצלונה מוחים נגד ההנהלה בשל כוונת ליאונל מסי לעזוב/מתוך טוויטר

עיתונאי הספורט הוותיק סיימון קופר מלווה את ברצלונה לצורך כתיבת ספר וכותב בטור שפרסם כי הכול התפוצץ בימים האחרונים. "מי שמוגדר ככדורגלן הכי טוב בכל הזמנים חי כמעט כל חייו בעיירה קאסטיידפלס, שנמצאת מחוץ לברצלונה", כותב קופר, "אני כותב ספר על ברצלונה וכשנהג מקומי הסיע אותי מחוץ לבית של מסי באחד הימים תהיתי כמה משעממת בטח השגרה של הכדורגל המבריק הזה.

"אשתו אנטונלה עוזרת לו להתרחק מהכדורגל ברגע שהעבודה נגמרת. הוא אומר שהוא מותש כי הוא צריך לגדל גם שלושה ילדים והולך לישון מוקדם בכל יום. בימים של משחקים הוא נוסע 25 דקות הביתה ובדרך כלל חולק רכב עם חברו ושכנו לואיס סוארס. מאז שהובסו 8:2 על ידי באיירן מינכן ב-14 באוגוסט המועדון קרס. זה נראה כמו סוף עידן בו ברצלונה הפכה לפ.צ. מסי. הטרנד בכדורגל העולמי ב-25 השנים האחרונות הוא של כדורגלנים מולטי מיליונרים, כמעט בלתי ניתנים להחלפה שדורשים כוח. הם לא מקבלים מאמנים אוטוריטרים יותר.

"אבל אין מועדון שנתן כוח לשחקן שלו כמו ברצלונה. זה כי במשך שנים לא היו למועדון שחקנים טובים יותר. למסי היה לצידו דור יוצא מן הכלל של שחקנים ספרדים שזכו ביחד בתואר אחד לפחות בכל עונה בין 2019-2009. לפני מסי, ברצלונה חיה בעיקר בעידן בו המשחק הבא הוא גם המשבר הבא. הארגנטינאי הפך למטריה של הארגון הזה. הוא הפך את ברצלונה קלה לניהול. ביום שאחרי ניצחון מול ריאל מדריד כל עובד הגיע למועדון רגוע ומחויך.

ציור של ליאונל מסי בברצלונה. AP
ציור קיר של מסי בברצלונה, היום/AP

"מסי חי לפי ההנחה שהשחקן הכי טוב אחראי לתוצאות. כשברצלונה לא שיחקה טוב, הוא הרגיש שהוא אחראי לשנות את המשחק. אם הוא נתן הנחיות טקטיות לחבר לקבוצה או דיבר עם השחקנים בחדר ההלבשה לפני המשחק, אז המילה שלו הייתה קדושה אפילו למאמן, רובם שמות בפרופיל נמוך יחסית למסי מאז 2012. אנשים שלא מעורבים בעניינים לפעמים טועים לחשוב שהוא דמות שקטה וצנועה. בתוך בארסה הרבה אנשים מפחדים ממנו. נשיא לשעבר אמר לי: 'הוא לא צריך לדבר. שפת הגוף שלו היא הדבר הכי חזק שראיתי בחיי. ראיתי אותו עם מבט כזה בחדר ההלבשה שכולם מבינים אם הוא מסכים עם משהו או לא. וזהו. הוא הרבה יותר חכם ממה שאנשים חושבים או ממה שהוא משדר".

קופר ממשיך וכותב: "הנשיא אמר לי שהוא רוצה כדורגל, כלומר שברצלונה תשחק בדיוק בצורה שהוא רוצה שהיא תשחק. מסי לא אהב במיוחד את כל הכוח הזה. הוא היה מעדיף שהמנהלים והמאמנים ידאגו להכול, כל עוד הם עשו מה שהוא רוצה. הוא תמיד הכחיש שהוא קשור להעברות ולמינויי מאמנים וזה נכון שלא היה לו וטו בנושא. יחד עם זאת, בארסה התחשבה בו בכל החלטה גדולה. בקיץ שעבר הוא קרא להחזיר את ניימאר. לראשי המועדון לא הייתה כוונה לשלם 200 מיליון יורו עבור שחקן פציע בן 27, אבל הם עשו כאילו הם מתעניינים במשך חודשיים כדי שיוכלו להגיד למסי שהם ניסו ולא הצליחו.

"זה לא הרשים את מסי. הוא מאשים את ההנהלה בחוסר הצלחה לגייס כישרונות. ברצלונה הוציאה למעלה ממיליארד יורו על העברות מאז קיץ 2014, יותר מכל מועדון אחר ועדיין סיימה עם סגל מבוגר שרוב שחקניו אפילו לא שווים יותר מדי כסף במכירה. זה נובע גם מהמשכורות השמנות של שחקני ברצלונה, שלא עזבו בזמן ונשארו כדי להרוויח הרבה כסף. בסופו של דבר הם הורידו קצב באימונים, לחצו פחות במשחקים ועדיין הצליחו לנצח את רוב היריבות.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
"ברצלונה הוציאה למעלה ממיליארד יורו על העברות מאז קיץ 2014, יותר מכל מועדון אחר ועדיין סיימה עם סגל מבוגר שרוב שחקניו אפילו לא שווים יותר מדי כסף במכירה". מסי/AP

"ברצלונה הגיעה למשחק מול באיירן עם שישה שחקני שדה בני 31 ומעלה. מסי הזהיר במשך חודשים שהקבוצה הזו לא מספיק טובה כדי לזכות בתארים. ברצלונה נראית כרגע חסרת יכולת לבנות קבוצה מנצחת מחדש. נראה שהם רוצים להיפטר מכל השחקנים המבוגרים - סוארס בן ה-33 כבר התבקש לעזוב - אבל הם לא יכולים להרשות לעצמם כוכבים צעירים. האקדמיה שלהם, שפעם נחשבה לטובה בעולם, ייצרה רק כישרון יוצא דופן אחד בעשור האחרון: טיאגו אלקנטרה, שהיה שותף ל-2:8 של באיירן מולה. נישואים בני 20 שנה בין השחקן והמועדון נראים בדרך לסיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully