וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארגנטינה פרסמו הקלטה בה מסי טוען שהעזיבה סופית. בספרד טוענים: זה זיוף

עודכן לאחרונה: 26.8.2020 / 22:56

הכוכב אמר כביכול: "זה פוגע בנשמה שלי, אבל הסיפור נגמר". העיתונאי גיאם בלאגה טען: "האדם שהוקלט בשיחה הוא לא מסי". צפו באוהדי ברצלונה שמחו נגד ברתומאו פורצים לתחומי הקאמפ נואו

אוהדי ברצלונה פורצים לתחומי הקאמפ נואו בהפגנה נגד עזיבת ליאונל מסי/טוויטר

בברצלונה מתקשים לעכל את המציאות החדשה - זו בה ליאונל מסי עלול לעזוב את המועדון. כוכב הכדורגל הגדול בתבל הודיע לקבוצת נעוריו על רצונו לעזוב, וכעת כל שנותר לו הוא לסכם את תנאי העזיבה. הפרעוש רוצה לעזוב בחינם, ברצלונה דורשת את מלוא סעיף השחרור (700 מיליון יורו), אבל תסתפק גם בסכום נמוך מזה, בעיקר בהתחשב בעובדה שאם לא תמכור אותו כעת, תאבד אותו בחינם בקיץ הבא.בספרד בכלל ובקטלוניה בפרט, הרוחות סוערות ונראה שאנחנו נמצאים בתחילתה של מערכה ארוכה.

אוהדי ברצלונה מפגינים מחוץ לקאמפ נואו. AP
זועמים על הנשיא. אוהדי ברצלונה/AP
אוהדי ברצלונה מוחים מחוץ לקאמפ נואו. AP
פרצו לתחומי האיצטדיון, כשכוחות האבטחה לא מצליחים לעצור אותם. אוהדי ברצלונה/AP

22:39: באתר La Nacion הארגנטינאי עלתה הקלטה עם קולו של מסי, בה נשמע הפרעוש אומר שהוא ואשתו קיבלו את ההחלטה לעזוב את ברצלונה "למרות שזה שורף בנשמתי". בנוסף נשמע מסי אומר כי פפ גווארדיולה יעזור לו לסגור את כל סיפור המעבר למנצ'סטר סיטי. האתר footballespana
טען לעומת זאת כי העיתונאי גיאם בלאגה חשף שמדובר בקובץ אודיו מזויף.

21:46: אוהדי ברצלונה שהפגינו מחוץ לתחומי הקאמפ נואו הערב, פרצו לתחומי האיצטדיון כשכוחות האבטחה לא מצליחים לעצור בעדם. על פי הדיווח אוהדי הקבוצה הזועמים נכנסו פנימה במטרה להגיע אל נשיא הקבוצה ז'וספ מריה ברתומאו, שהיה באחד המשרדים.

18:18: ב"בילד" טוענים שאין סיכוי שבאיירן מינכן תצרף את ליאונל מסי למרות שב"אדידס", שמחזיקה במניות במועדון היו שמחים מאוד לראות את הספורטאי המוביל שלהם מגיע לשם. האפשרות לא עומדת על הפרק כיוון שמבחינת באיירן הרוח הקבוצתית חשובה יותר מסופרסטארים, המאמן האנזי פליק סומך על תומאס מולר, לא יתבצעו העברות גדולות בשל הקורונה ובגלל מבנה השכר במועדון.

15:21: על פי ESPN, מספר מקורות במנצ'סטר סיטי טוענים שהקבוצה תנסה לפתות את מסי להצטרף אליה עם חוזה ייחודי לשלוש שנים במדיה הסיטיזנס, ועונה נוספת במדי ניו יורק סיטי FC, קבוצת ה-MLS שנמצאים בבעלות משותפת של ראשי סיטי. בדיווח נטען שההצעה תכלול גם את האפשרות שמסי יוגדר לאחר פרישתו כשגריר של קונצרן סיטי גרופ.

13:20: מסיבת העיתונאים של ברצלונה להצגתו של שחקן הרכש הצעיר טרינקאו החלה עם היעדרות משמעותית: ז'וספ מריה ברתומאו בחר שלא להגיע, מכיוון שרצה להימנע משאלות העיתונאים ומחשש מתגובת האוהדים כלפיו.

13:01: העיתונאי גיאם בלאגה מבהיר מה הסטטוס הנוכחי של מסי: "הוא לא רק רוצה לעזוב את ברצלונה, אלא כבר מתחיל לחשוב לאן יעבור. הוא לא רואה את עצמו משחק בברצלונה יותר. זהו זה. הוא מעולם לא היה נחוש יותר. זה לא מאבק כוח ולא ניסיון למשא ומתן על שום דבר.

"הוא והמשפחה שלו בשלים לנסות מועדון חדש, משהו שעד עכשיו, למרות שהיו פה ושם שיחות על זה, הם מעולם לא שקלו ברצינות. מה שבטוח הוא שמלבד השיחה שהיתה בין פפ גווארדיולה למסי, שום דבר לא באמת השתנה. כל מה שנאמר לגבי העתיד של מסי הוא עדיין בגדר ספקולציה. כן, מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה הכי אטרקטיבית עבור מסי. גם עבור פפ זה יכול להיות תסריט חלומי, כי מסי הוא בדיוק מה שחסר לסיטי כדי לעלות מדרגה באירופה. יחד עם זאת, שום דבר עדיין לא סוכם. כן, סיטי יכולה להיות הקבוצה הבאה שלו. אבל עדיין מוקדם מדי לומר משהו החלטי. פ.ס.ז' יושבת על הגדר בשלב הזה, וגם ה'לא' שלה איננו סופי. כנ"ל גם לגבי אינטר. אני משוכנע שמסי יסכים להפחית בשכר שלו כדי להתחיל באתגר חדש במקום שהוא רוצה.

"ברצלונה עדיין נמצאת בשלב של לומר לו "אנחנו רוצים שתישאר", אבל בפעם הבאה שהם ישמעו שהוא רוצה לעזוב, הם יהיו בשלב של "אוקיי, אז אנחנו רוצים למכור אותך בכמה שיותר כסף".

13:01: העיתונאים מרסלו בצ'לר, שחשף את העזיבה של מסי, טוען: "הפרידה בין מסי לברצלונה בלתי הפיכה. אין שום סיכוי שההחלטה תשתנה".

עוד בוואלה!

"יום אבל" הוכרז בברצלונה, המועמד לנשיאות תקף: "מסי חסר כבוד"

לכתבה המלאה

שחקן העבר לואיס גרסיה מתקשה להאמין

11:03: ב-ESPN טוענים: רגע לפני שהעביר לברצלונה את טופס הבקשה לעזיבה, פנה מסי לניימאר וביקש ממנו להצטרף אליו למנצ'סטר סיטי. במקביל, באנגליה טוענים ש"סיטי עדיין מנסה לפענח אם יש ברשותה את המשאבים הנדרשים כדי להשלים את העסקה מבלי להפר את חוקי הפייר פליי הפיננסי".

10:37: ג'ורדי פארה, עוד אחד מהמועמדים לנשיאות ברצלונה, העביר הבוקר רשמית בקשה להצבעת אי אמון בברתומאו ושאר חברי הועדה המנהלת של ברצלונה. "הם לא יכולים להישאר עם המושכות אפילו עוד דקה אחת. זה הזמן לעובדות ולא למילים", צייץ.

08:02: ז'וספ מינגלה, סוכנו של מסי בתחילת דרכו בברצלונה משוכנע שמסי כבר יודע לאן הוא עובר: "מבחינתי למסי יש כבר קבוצה - אינטר", אמר לתקשורת הקטלאנית. "באיטליה המיסוי הרבה יותר נמוך, זו גם הסיבה שכריסטיאנו רונאלדו עבר לשם. קשה לי לראות אותו עובר לאנגליה, לא חשוב כמה הוא קשור לפפ גווארדיולה או סרחיו אגוארו".

בנוסף, תקף מינגלה את הנהלת ברצלונה: "הניהול של המועדון כושל בצורה יוצאת דופן. אם אחד כמו ליאו מסי, שנאמנות חשובה לו יותר מכל, שרצה מאוד להמשיך בברצלונה כל הקריירה - אם הוא רוצה לעזוב - זה סימן רע מאוד. ברתומאו כל הזמן אומר ששחקנים צריכים לעזוב את ברצלונה בצורה מכובדת, אבל עכשיו הוא מפטר אנשים בטלפון".

ב"אס" עוקצים: "מסי אמר שלום בפקס"

06:05: ב"ספורט" הקטלאני טוענים: ברצלונה מוכנה ל"פשרה" שעשויה למנוע מהצדדים להגיע לבית המשפט. על פי הערכות, בארסה תהיה מוכנה למכור את מסי בסכום גבוה במעט מ-222 מיליון יורו - הסכום בו ניימאר נמכר לפריז סן ז'רמן בהעברה היקרה בהיסטוריה. כזכור, סעיף השחרור המקורי של מסי מברצלונה עומד על 700 מיליון יורו.

06:00: ב"רדיו קטלוניה" חושפים את ממדי הקרע בין מסי לברתומאו: לפי הערכות, הפרעוש הוביל בחודש האחרון מלחמה של ממש נגד הנשיא, והודיע לו בתקיפות שהשחקנים מסרבים לקצץ פעם נוספת בשכרם בעקבות דרישות חדשות של המועדון. "הוא אמר שברתומאו בגד בהם כל כך הרבה פעמים, שכבר אין מקום לדיונים או למשא ומתן", נכתב.

05:55: שחקני ברצלונה מאמינים שההחלטה של מסי לעזוב היא סופית, ושאין דרך חזרה - אפילו אם ברתומאו יתפטר. על פי תוכנית הטלוויזיה "אל צ'ירינגיטו", "שחקני בארסה בטוחים שעזיבת מסי היא רק ההתחלה לפני כאוס גדול יותר". פאולו סוארס, אחיו של לואיס סוארס, אף רמז על כך כשצייץ: "זה טוב, אבל עומד להיות עוד יותר טוב".

05:50: ברדיו קטלוניה טוענים שברתומאו ושחקנים בכירים בברצלונה עודכנו לגבי ההחלטה של מסי כבר לפני כמה ימים. הנשיא אף התכתב עם הפרעוש בהודעות טקסט בימים האחרונים וניסה לגרום לו לחזור בו, אך ללא הצלחה.

05:40: ז'וספ מריה ברתומאו מבהיר: אין לי שום כוונה להתפטר. הנשיא טוען שהוא ידבק בתוכניתו להמשיך בתפקיד עד הבחירות, למרות שחלק מחברי ההנהלה שוקלים הצבעת אי אמון נגדו.

05:35: העיתונאי מרסלו בצ'לר, מי שחתום על הסקופ של עזיבת ניימאר לפ.ס.ז' ומי שפרסם ראשון על רצונו של מסי לעזוב את ברצלונה מיידית, טוען שמסי בחר במנצ'סטר סיטי כקבוצה הבאה בה ישחק. בימים האחרונים ניהל הפרעוש שיחות עם פפ גווארדיולה, שעזרו לו להשתכנע שהוא רוצה להצטרף לסגנית אלופת אנגליה.

00:20: לפי "רדיו קטלוניה", מסי התקשר לפפ גווארדיולה כבר לפני כמה ימים וגישש איתו בנוגע להגעה למנצ'סטר סיטי. בדיווח הוסיפו ואמרו שהפרעוש מחפש "פרויקט מנצח", בו הוא יוכל להיאבק על כל תואר אפשרי כבר בעונתו הראשונה.

00:16: בכמה כלי תקשורת בארגנטינה וספרד, טוענים שבעקבות האירועים בשעות האחרונות, הנשיא ברתומאו אכן שוקל להתפטר.

עיתוני ספרד, הבוקר

00:01: על פי הערכות, מסי מרוויח בברצלונה 99.6 מיליון יורו לעונה, או 47.8 מיליון יורו אחרי מס. לפי "ספורט", שתי המועמדות המובילות כרגע במירוץ הן פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר יונייטד, בשל הבסיס הכלכלי החזק שלהן. ב"אס" נטען כי מבחינה כלכלית בלבד, היעד ההגיוני הוא דווקא מועדון איטלקי, משום שבאיטליה המס על שחקנים זרים מעט נמוך יותר, מה מאפשר לכדורגלנים להרוויח יותר.

23:45: העיתונאי אלברו מונטרו מעריך כי מנצ'סטר סיטי היא האופציה הטובה ביותר עבור הפרעוש, "גם בגלל הכסף, גם בגלל הפרמיירליג וגם בגלל פפ גווארדיולה. הכל ביחד שווה מצב טוב עבור ליאו. אנחנו יודעים ששיתוף הפעולה בין מסי ופפ היה מדהים, אולי הקבוצה הטובה אי פעם. אני חושב שיש סיכוי גדול מאוד שהוא יגיע, ולדעתי סיטי הם הפייבוריטיים".

23:14: נשיא ברצלונה לשעבר ז'ואן לאפורטה מאמין שיש רק דרך אחת להציל את המצב: התפטרות של הנשיא הנוכחי ג'וזפ מריה ברתומאו. "ברתומאו ואנשיו חייבים להתפטר באופן מיידי", צייץ. "הם מערערים את מצבו של מסי. הם יתפטרו, אולי תהיה עדיין תקווה שמסי יישאר בבית שלנו".

23:06: בספרד ניתחו מדוע מסי פנה לברצלונה במכתב רשמי, ולא דרש עזיבה פנים אל פנים או בשיחת טלפון. הסיבה: כך יוכל להוכיח באופן משפטי שביקש לעזוב בתאריך מסוים - לפי דיווחים, ב-20 באוגוסט, שלושה ימים לפני סיום עונת האלופות. ברצלונה, מנגד, לא תוכל לטעון כי לא קיבלה את המכתב, ואולי במקרה כזה לא תהיה לה ברירה אלא לאפשר את הפעלת הסעיף המדובר, שמאפשר לפרעוש לעזוב ללא תמורה בכל קיץ בסיום עונת הכדורגל, עד ה-31 במאי. במקרה של עונת 2019/20, הסבירו אנשיו של מסי, העונה ננעלה רק לקראת סוף אוגוסט, בשל פגרת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully