וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי רקד וחגג: "נשארנו כמעט בלי שחקנים, אבל זו מכבי, נותנים את הנשמה ומנצחים"

29.7.2020 / 6:45

מכבי תל אביב חגגה אליפות תחת מגבלות הקורונה, במועדון עדיין לא יודעים בדיוק מתי השחקנים יחזרו לישראל. סטודמאייר הצטיין, בקבוצה ישקלו בשנית אם להשאירו: "אוהב להיות כאן, מרגיש מבורך". דורסי: "מוכן לחזור הביתה עם הטבעת". אבדיה ימריא לארה"ב: "הוא תופעה מדהימה"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות עם האוהדים הצהובים/אור שקדי

1. מכבי תל אביב זכתה אמש (שלישי) באליפות ה-54 בתולדותיה אחרי ניצחון דרמטי 81:86 על מכבי ראשון לציון בגמר הפיינל פור. הצהובים זכו בתואר היחיד שלהם העונה, והשלימו זכייה שלישית ברציפות באליפות, לראשונה מאז שנת 2007.

היה זה גמר מפתיע מאוד. יאניס ספרופולוס הפתיע כשפתח עם אמארה סטודמאייר ואות'לו האנטר ביחד, וראשון לציון נשארה ללא תשובות בדרך לפיגור 18 במחצית. כשהיה נראה שהמחצית השנייה תהיה לפרוטוקול בלבד החלו הכתומים לחזור בזכות משחק מדהים של דיאנג'לו הריסון והורידו את הפער לנקודה בלבד, אך מספר פעולות יעילות של אמארה סטודמאייר, שסיים עם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים, הבטיחו את האליפות לצהובים.

"זו אליפות מיוחדת, זאת הייתה שנה קשה עם הקורונה והבידודים, נשארנו מרוכזים, שיחקנו משחק גדול, זה היה משחק ענק, זאת הרגשה מצוינת לצאת עם הטבעת", אמר סטודמאייר בסיום, "ראשון נלחמה, זו קבוצה נהדרת עם צוות אימון טוב, הם שיחקו טוב מאוד, הם נלחמו, אבל שמרנו על קור רוח ויצאנו עם הניצחון. הריסון שיחק טוב מאוד היום, נתנו לו את הזריקה מבחוץ, שאמורה להיות מהנקודות הפחות חזקות שלו, אבל הוא שיחק ממש טוב".

צפו בשמעון מזרחי חוגג עם אוהדים

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי חוגג אליפות ורוקד מחוץ ליד אליהו/טוויטר

טיילר דורסי, שקלע 14 נקודות במחצית הראשונה ולא קלע בכלל במחצית השנייה: "ראשון הראו הרבה אופי, ידענו שהם ינסו לחזור, אבל עשינו את הפעולות הנכונות בהגנה בסיום המשחק, וזכינו באליפות. ידענו שזה המטרה היחידה שלנו כשאנחנו חוזרים לכאן, ואני מוכן לחזור הביתה עם הטבעת. זה מרגיש ממש טוב, איזו שנה משוגעת, זה מרגיש טוב לזכות באליפות. זאת האליפות הראשונה שלי כאן, אני אמשיך ואנסה להשיג עוד. זו כנראה אחת השנים המשוגעות בחיים שלי, בחיים של כולם, מי חשב שנשחק כדורסל בתנאים האלה. בסופו של יום הדבר הכי חשוב שכולם נשארו בריאים".

יו"ר המועדון שמעון מזרחי, שהניף צלחת אליפות ראשונה לפני 50 שנה, תועד בסיום כשהוא מפזז עם אוהדים מחוץ להיכל. מזרחי סיפר כי "זאת אליפות מאוד מיוחדת בעונה כזו עם כל הקורונה. הצלחנו להביא את כל השחקנים בחזרה, נשארנו כמעט בלי שחקנים אחרי כל הפציעות אבל זו מכבי, נותנים את הנשמה ומנצחים".

גיבור נוסף של הניצחון היה סנדי כהן במשחקו הטוב ביותר בצהוב כשהוא קולע 16 נקודות, עם 4 מ-4 מחוץ לקשת ב-18 דקות בלבד. כהן חיפה על משחק אימים של סקוטי ווילבקין שקלע 7 נקודות בלבד עם 1 מ-14 מחוץ לקשת, הכי הרבה החטאות של שחקן מחוץ לקשת במשחק פלייאוף או פיינל פור בישראל אי פעם. "יש ימים כאלה גם", הגנו במכבי על ווילבקין, "אם זה היה נגמר עם הפסד, לא היו שוכחים את זה, אבל יש צלחת וטבעת אז הכל טוב".

עוד בוואלה!

בפעם ה-54: מכבי תל אביב גברה על מכבי ראשון לציון 81:86 וזכתה באליפות

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם המאמן יאניס ספרופולוס זכייה באליפות 2019/20. ספי מגריזו, מכבי תל אביב, אתר רשמי
שמחה גדולה בצהוב. ספרופולוס/אתר רשמי, ספי מגריזו, מכבי תל אביב

2. אליפות במכבי תל אביב אומרת בדרך כלל חגיגות במסעדת 206 לאחר מכן, אך לא הפעם. העובדה כי במסעדה יכולים להכיל עד 20 אנשים בתוכה, גרמה לאנשי מכבי להעביר את החגיגות הרשמיות אל היכל המכבים שבתוך יד אליהו.

עם סיום המשחק הגיעו כ-100 אוהדים צהובים שרצו מאוד לחגוג עם השחקנים, אך קיבלו חצי חגיגה. בתחילה דאגו אנשי הקבוצה להוציא אליהם את צלחת האליפות, ולאחר כשעה יצאו השחקנים אל הקוביה שמחוץ לשער 6, כשהאוהדים מדליקים אבוקות ושרים לשחקנים שנמצאים מאחורי קיר זכוכית. שלושת האנשים שקיבלו את מירב האהבה מהקהל היו המאמן יאניס ספרופולוס, הגארד האמריקאי סקוטי ווילבקין ודני אבדיה, שזה היה משחקו האחרון במדים הצהובים לפני שייצא ל-NBA.

מספר שחקנים שיצאו למכוניות שלהם, ביניהם אנג'לו קלויארו וקווינסי אייסי, עוד שוחחו עם האוהדים ממרחק, אך אנשי מכבי ביקשו להבהיר להם לאורך כל הזמן כי השחקנים צריכים להמשיך ולשמור על ריחוק חברתי.

מכבי תל אביב חוגגת אליפות. דני מרון
עוד עונה יפה, של האלופה. שוב מכבי תל אביב/דני מרון

3. כאמור, הגיבור של הפיינל פור עבור הצהובים היה אמארה סטודמאייר. הסנטר המתאזרח, שהגיע למכבי רק לאחר מכת הפציעות במהלך העונה, התעלה במשחק החשוב ביותר העונה והוביל את קלעי הצהובים כשהוא זוכה גם בתואר ה-MVP של הפיינל פור. סטודמאייר, מלווה בבנו שנמצא איתו בארץ מיום הגעתו לתל אביב, היה נראה נרגש מהמעמד.

"אני מרגיש נהדר, הגוף שלי מרגיש מדהים, אני שומר על עצמי בכושר, אני נשאר מוכן בשביל רגעים כאלה. כרגע נחגוג, ונראה מה העתיד טומן עבורי. אני אוהב להיות כאן, ארגון נהדר, סיטואציה מצוינת בשבילי", סיכם הסנטר את סיכויו להמשיך במכבי תל אביב, "בגיל 37 לשחק ברמה הגבוהה של הכדורסל, זו ברכה, ברכה להמשיך לשחק כדורסל עם החבר'ה הצעירים האלה".

גם טיילר דורסי פרגן לחברו לקבוצה: "לאמארה יש עדיין את זה. הוא נתן משחק גדול. נתנו לו את הכדור בסיום המשחק, והוא ידע לסיים את המהלכים, הוא איש גדול, והם היו נראים כמו תינוקות לידו".

סטודמאייר עמד לא פעם במרכז תשומת הלב השלילית, עם החלטתו לא לכבד את תנאי הבידוד במלואם והיציאה שלו לקניות שעלו לו בקנסות בסך 60 אלף שקל.

עד לשבועות האחרונים היה נראה כי הסיכוי שסטודמאייר ימשיך לעונה הבאה הוא אפסי, אך לאור העובדה כי ג'ייק כהן לא אמור להמשיך לעונה נוספת, והבעייתיות עם גבוהים ישראלים בשוק כיום, מספר אנשים במועדון הודו כי ייתכן שישקלו להחזיר את השחקן גם לעונה הבאה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה באליפות 2019/20. ספי מגריזו, מכבי תל אביב, אתר רשמי
"הם נראו כמו ילדים לידו". אמארה חוגג/אתר רשמי, ספי מגריזו, מכבי תל אביב
שחקן מכבי תל אביב, אמארה סטודמאייר. דני מרון
הוא עוד ישוב? אמארה/דני מרון

4. המשחק אמש היה האחרון של דני אבדיה במכבי תל אביב, לפחות בקדנציה הנוכחית. דווקא במשחקו האחרון במכבי, הפורוורד רשם משחק לא טוב עם 5 נקודות בלבד, כולן ברבע הראשון, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אך לא הצליח להיכנס להתמודדות. בסיום הוא הודה כי היה נרגש, וכי לא מעט לחץ מופעל עליו בתקופה האחרונה.

"כולם מסתכלים על דני ורואים שחקן עם פוטנציאל ענק, מישהו שבשנה הבאה יהיה ב-NBA ונקווה מאוד שיצליח, אבל אסור לשכוח שמדובר בסופו של דבר בילד", אמר אחד מאנשי מכבי תל אביב שמקורב לאבדיה, "כמה שחקנים בגיל הזה כבר לוקחים קבוצה על הכתפיים שלו כמו שדני עשה בלא מעט משחקים בעונה האחרונה? הוא באמת תופעה מדהימה, וכל מי שזכה לעבוד איתו בעונה החולפת הרוויח".

אבדיה ייצא בעוד מספר ימים לארצות הברית לסבב של פגישות, כולל עם ראשי סוכנות השחקנים שמייצגת אותו, והוא אמור להיות נוכח בארצות הברית בזמן הלוטרי שאמור להיערך ב-20 באוגוסט. הוא זומן למחנה הקומביין, כשלא נקבע עדיין תאריך רשמי למחנה, אך ההערכות הן שהוא יתקיים לאחר הלוטרי. לאחר מכן, בהתאם לאפשרויות, הוא אמור להתחיל להתאמן לעיני קבוצות מסוימות, וייתכן שיחזור לתקופה מסוימת לארץ לפני שיחזור לארצות הברית סמוך יותר לדראפט.

דני אבדיה ושחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה באליפות 2019/20. ספי מגריזו, מכבי תל אביב, אתר רשמי
הרבה לחץ. אבדיה/אתר רשמי, ספי מגריזו, מכבי תל אביב
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה חוגג עם אמארה סטודמאייר. דני מרון
נפרד עם תואר. אבדיה/דני מרון

5. רוב השחקנים האמריקאים של מכבי תל אביב יעזבו ב-48 שעות הקרובות את ישראל, כשהשחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה - סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, טיילר דורסי, אות'לו האנטר ואלייז'ה בריאנט יצטרכו להצטרף לאימונים בעוד מספר שבועות. מי שעשוי להישאר בארץ ולא לעזוב הוא האנטר, שלא עזב לארצות הברית גם בזמן הגל הראשון של הקורונה.

במכבי עוד לא יודעים מתי יחלו את האימונים מחדש, כשהדבר תלוי בהחלטה האם לפתוח את עונת היורוליג הבאה במועדה, בתחילת אוקטובר, או לדחות אותה במספר חודשים לאור העלייה בתחלואה באירופה. בכל מקרה במועדון ישקלו לערוך אימונים נפרדים לכל השחקנים האמריקאים שישובו ויצטרכו להיות בבידוד, על מנת לא להביאם מוקדם מדי חזרה לישראל. בקבוצה אמרו: "אנחנו נמצאים בסוף יולי ועד אוקטובר יש לנו חודשיים אבל אין לנו הרבה זמן להחזיר את השחקנים כי היורוליג אמור לחזור בתחילת אוקטובר. נקווה שימצא חיסון, ימצאו פתרון לבידודים ויהיה אפשר לטוס. הקבוצות שמשחקות באירופה בכדורגל יוכלו לתת לנו אינדיקציה להמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully