וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש טבלת רשת הביטחון: מכבי תל אביב ומכבי חיפה יקבלו כ-15 מיליון שקל

18.7.2020 / 13:43

במנהלת הליגות יעבירו את 75 מיליון השקלים שהושגו כרשת ביטחון. הצהובים והירוקים יקבלו את הסכומים הגבוהים ביותר, בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב והפועל באר שבע אחריהן ברשימה

בווידאו: התגובות לזכייה של הפועל באר שבע בגביע המדינה/צילום: התאחדות הכדורגל ,עריכה: ניר חן

בווידאו: התגובות לזכיית הפועל באר שבע בגביע המדינה

מנהלת הליגות בכדורגל צפויה להעביר את חלוקת 75 מיליון השקלים שהושגו כרשת ביטחון לטובת הכדורגל המקצועני, לטיפול של משרד הספורט. מאחר שמשרד הספורט היה שותף מלא לעבודה שנעשתה מול משרד האוצר להשגת התקציב מהמדינה, יינתן למשרד לחלק את הכסף על פי קריטריונים שהעיקרי והבולט ביניהם הוא כמות המנויים והכרטיסים שמכר כל מועדון בעונה החולפת. את הנתונים ייקחו מההתאחדות לכדורגל שזוכה כידוע להפרשה של 10 אחוז מהכנסות הקבוצות ממכירת מנויים וכרטיסים.

על פי נתון המכירה יחולק גם הכסף, כאשר כבר עתה ברור שהקבוצות שיקבלו את הסכום הגבוה ביותר מתוך 75 מיליון השקלים הן מכבי תל אביב ומכבי חיפה. אחריהן ברשימה יהיו בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב והפועל באר שבע (לא בהכרח על פי הסדר הזה) ובקטגוריה השלישית מכבי נתניה והפועל חיפה. קבוצות כמו בני יהודה, מ.ס. אשדוד או עירוני קרית שמונה מאיישות את תחתית הרשימה, אבל עדיין צפויות לקבל נתח קטן מרשת הביטחון.

הסכומים טרם חושבו, אבל כבר עתה ברור דבר אחד: כל 75 מיליון השקלים יחולקו לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית. מדובר בסכום נטו, כך שממנו לא יופרשו 10 אחוז לטובת ההתאחדות לכדורגל כפי שקורה כשקבוצות מוכרות מנויים וכרטיסים וגם לא לטובת תקציב מנהלת הליגות.

יעקב שחר בעלי מכבי חיפה. ברני ארדוב
מכבי חיפה בראש הרשימה. שחר/ברני ארדוב

בהערכה גסה מכבי תל אביב ומכבי חיפה יקבלו סכום של 15 מיליון שקל בקירוב, אם לא יהיה קהל במגרשים לאורך כל העונה הבאה. בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע והפועל תל אביב יקבלו באזור 10 מיליון שקל ואולי אף קצת פחות. הסכומים טרם חושבו אבל הנוסחה כבר קיימת והיא נגזרת של מכירת המנויים והכרטיסים.

יש להדגיש כי הקבוצות לא יזכו ל-100 אחוז ממה שמכרו בעונה החולפת, אבל הסכום יהיה יותר מ-50 אחוז. כך לדוגמה מכבי תל אביב מכרה מנויים וכרטיסים בסכום של 33 מיליון שקל בקירוב. מתוך זה צריך לקזז 3.3 מיליון שקל שעברו להתאחדות לכדורגל. כמו כן לקבוצת כדורגל יש לא מעט הוצאות אבטחה והוצאות אחרות כשהיא מארחת משחק עם קהל כל כך גדול ולכן מאותה הכנסה של 33 מיליון שקל נשארו כ-25 מיליון מיליון שקל נטו למכבי תל אביב. אם אכן הסכום שייקבע למכבי תל אביב יהיה 15 מיליון שקל מאותם 75 מיליון שקל של רשת הביטחון הרי שהקבוצה תזכה לכ-60 אחוז הכנסה מקהל ביחס למה שהיה לה בעונה החולפת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully