וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן-שחקן: 15 עובדות על קריירת המשחק של ריימונד אטפלד

בומבה נגד נוריץ', 3 אדומים בעונה אחת, פנדליסט מצטיין, מגן קשוח. וגם מקאי, קיאון, בירדסלי ואדבוקאט. המאמן החדש של מכבי נתניה ייבחן על הקווים, אבל הכירו את ריימונד אטפלד הכדורגלן

ריימונד אטפלד כובש במדי אברטון/מתוך יוטיוב

בווידאו: אטפלד כובש במדי אברטון נגד נוריץ'

1. אטפלד הוא אחד משבעה הולנדים ששיחקו באברטון, והוא נמצא בחברה טובה. ששת האחרים הם אנדי ואן דר מיידה, סנדר וסטרפלד, ג'וני הייטינחה, רויסטון דרנתה, דייבי קלאסן ומארטן סקטלנבורח.

2. לאורך קריירת המשחק, אטפלד שיתף פעולה עם כמה שחקנים גדולים למדי: רוי מקאי, רוד הספ, ארווין קומאן, נוויל סות'הול, מרטין קיאון, פאט נווין, פיטר בירדסלי, טוני קוטי ועוד רבים וטובים.

3. אטפלד הופיע 51 פעמים במדי אברטון בליגה הבכירה באנגליה ופעם אחת נוספת במדי ווסטהאם, אליה הושאל. השער היפה שלו אצל הטופיז היה דווקא נגד נגד לידס בסיבוב הרביעי בגביע הליגה בעונת 1990/91. הוא הפציץ מחוץ לרחבה, ג'ון לוקיץ' הצליח להדוף, אבל הכדור עשה קשת ונעצר ברשת. הטופיז עלו ל-0:1, אבל עד סיום המשחק לידס הפכה ל-1:4 לעיני 25 אלף צופים בגודיסון פארק. אטפלד וחבריו הודחו.

4. הקבוצה השלישית של אטפלד בממלכה הייתה בריסטול סיטי. באנגליה קראו לו ריי אטוולד, אז אם תפגשו אוהד כדורגל בריטי, אל תנסו להזכיר לו את ריימונד אטפלד.

5. אטפלד שיחק במגוון תפקידים הגנתיים: מגן ימני, קשר אחורי ובלם.

הקליקו לשער הראשון של אטפלד במדי אברטון (צילום: GettyImages)

ריימונד אטפלד כובש במדי אברטון/מתוך יוטיוב

6. אטפלד רשם 192 הופעות בליגה הבכירה בהולנד ובהן כבש 22 שערים.

7. באופן מדהים למדי, בעונת 1994/95, אז הוא שיחק ברודה בליגה הבכירה בהולנד, אטפלד כבש לא פחות מ-9 שערים - בעונה שבמרביתה שיחק כבלם (!). רודה סיימה כסגנית האלופה אחרי אייאקס הגדולה - ומאז לא חזרה על ההישג. מלך השערים באותה עונה אגב, היה רונאלדו הברזילאי, עם 30 כיבושים במדי פ.ס.וו איינדהובן.

8. אטפלד היה שחקן קשוח שלא מתבייש (ואפילו נהנה) להיכנס לעימותים עם שחקנים של היריבה. בעונת 1997/98, אז לבש את מדי כרונינגן, הוא ספג 3 כרטיסים אדומים.

9. עדיין בעניין הכרטיסים האדומים: אטפלד הורחק 5 פעמים ב-192 משחקים בארדיביזי. השופט הרמן ואן דייק שלף לו 3 מ-5 הכרטיסים האדומים הללו.

10. אחד היריבים הגדולים של אטפלד על המגרש היה הקשר ההתקפי פאבלו סאנצ'ס. הארגנטינאי שיחק במדי פיינורד בשנים 1996-1999 ובכל פעם שפגש את מאמן מכבי נתניה, היו שם הרבה עצבים. אחרי אחד משחק פיזי ביותר בין כרונינגן לפיינורד ב-1997, כתבו בהולנד: "המשחק היה אלים, עבירה רדפה עבירה ונדמה שכל השחקנים רצו לנקום אחד בשני. ריימונד אטפלד ופאבלו סאנצ'ס היו הגרועים מכולם ובעטו אחד בשני לכל אורך המשחק".

ריימונד אטפלד מאמן מכבי נתניה. אתר מכבי נתניה, אתר רשמי
למד מכמה מאמנים גדולים. אטפלד/אתר רשמי, אתר מכבי נתניה

11. מלבד הולנד ואנגליה, אטפלד שיחק גם בבלגיה: 14 הופעות ליגה במדי וארחם בעונת 1993/94.

12. אטפלד היה פנדליסט מצוין וגם בועט חופשיות לא רע בכלל. בעונת 1998/99, כשכרונינגן שיחקה בליגת המשנה בהולנד, הוא כבש ארבעה פנדלים.

13. בין המאמנים שהדריכו את אטפלד נמצאים כמה שמות שעשו דבר או שניים על הבמות המרכזיות של הכדורגל העולמי: דיק אדבוקאט, לאו בנהאקר, הווארד קנדל והוב סטבנס.

14. מלבד כרונינגן ורודה, אטפלד שיחק בהולנד גם במדי הארלם (במדיה התחיל את הקריירה), ויטסה ודן האח.

15. ב-evertonencyclopedia (אנציקלופדיית אברטון) כתבו על אטפלד: "יותר מהיכולת שלו, בגודיסון פארק זוכרים אותו בעיקר בגלל שאחרי המחזור האחרון של עונת 1989/90, הוא התפשט וזרק את החולצה והמכנסיים לקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully