וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגל והכדורסל יתוקצבו ב-110 מיליון שקל, השחקנים והמאמנים יידרשו לקצץ

בתום פגישה עם שר האוצר ישראל כץ הוחלט לתקצב את הכדורגל ב-75 מיליון שקל, והכדורסל ב-35 מיליון שקל בתנאי שהשחקנים והמאמנים יקצצו 30 אחוזים משכרם. העונה תיפתח כסדרה. ארז כלפון: "תקווה גדולה לכדורגל הישראלי". ישראל כץ: "רואה בזה יעד לאומי חשוב לציבור רחב"

בווידאו: הכרזת שר האוצר על הענקת רשת ביטחון לספורט הישראלי/מנהלת הליגה

בווידאו: שר האוצר מודיע על רשת הביטחון שהמדינה מעניקה לספורט הישראלי

בשורות מצוינות לספורט הישראלי: משרד האוצר אישר למנהלות הליגה בכדורגל וכדורסל סך פיצויים של 110 מיליון שקל, כשמנהלת הליגה בכדורגל תזכה לפיצוי של 75 מיליון שקל ומנהלת הליגה בכדורסל 35 מיליון שקל. הסכום כולל פיצוי על העונה הנוכחית ו"רשת ביטחון" על עונת 2020/21. רשת הביטחון מותנית בקיצוץ של 30 אחוז בשכר השחקנים והמאמנים. המשמעות של הדברים היא כי העונה הבאה תיפתח כסדרה. הכסף יעבור בפעימות חודשיות. כאשר יהיה מנגנון אמצע חודשי להפסקת רשת הביטחון במידה שהקהל חוזר.

בפגישה במשרד האוצר נכחו שר האוצר ישראל כץ, יו"ר מנהלת הליגה בכדורגל ארז כלפון ונציג בני יהודה ברק אברמוב. מהכדורסל הגיעו יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, יחד עם יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי ונציגי הפועל ירושלים גיא הראל ואייל חומסקי.

ארז כלפון יושב ראש מנהלת ליגת העל. ניב אהרונסון
הישג גדול לכדורגל. ארז כלפון/ניב אהרונסון

"קיימתי ישיבה כעת עם שר התרבות והספורט, חילי טרופר ועם ראשי ענף הכדורגל והכדורסל, כדי לוודא שפעילות הספורט בישראל תימשך", אמר שר האוצר ישראל כץ, "אני רואה בזה יעד לאומי חשוב לציבור רחב בישראל, למיליונים שצופים במשחקים גם אם הם בלי קהל. בתור חובב ספורט אני ודאי מבין את התחושה הזאת. סיכמנו על תכנית סיוע של מעל מאה ועשרה מיליון שקלים. כל זה נעשה כדי לוודא שענפי הספורט האלו, שיעברו את המשבר יחד עם כל מדינת ישראל. אני שמח על כך ומאחל לצופים, וכמובן למי שמובילים את הדברים, הרבה הרבה הצלחה".

"תקווה גדולה לכדורגל הישראלי", אמר ארז כלפון בסיום הישיבה, "האוצר מצפה לקיצוץ של 30 אחוז בשכר השחקנים. קיבלנו 75 מיליון שקל רשת ביטחון. אני רוצה להודות לשר האוצר ולשר הספורט שנרתמו למען עתיד הכדורגל. היה משא ומתן ארוך אבל בסופו של דבר העונה תיפתח. לעונה הנוכחית הפיצוי יגיע דרך רשות המסים".

שר התרבות והספורט חילי טרופר, שסייע רבות בפיתרון המשבר, אמר: "גם בימים קשים ואולי דווקא בימים קשים, יש ערך לקיומו של הספורט. אני שמח עבור מאות אלפי אוהדי הכדורגל והכדורסל בישראל על כך שבסיומו של מו"מ ארוך הצלחנו להבטיח הערב את פתיחת הליגות בשנה הבאה בכפוף להנחיות משרד הבריאות ותחלואת הקורונה. אני מודה מקרב לב לשר האוצר ישראל כץ ולצוותו על ההירתמות לטובת פתרון סוגיה זו. כמו כן ברצוני להודות ליושבי ראש המנהלות, ההתאחדות והאיגוד על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך."

חילי טרופר שר התרבות והספורט. דני מרון
סייע רבות בפיתרון המשבר. חילי טרופר/דני מרון

הסכום הנוכחי הוא הישג של מנהלות הליגה שכן במהלך הימים האחרונים הסכום הכולל שדובר היה 90 מיליון שקל - 60 מיליון שקל לכדורגל, סכום שגם לגביו היו חששות ביממה האחרונה, ו-30 מיליון שקל נוספים לכדורסל.

כעת יחליטו כל אחת מהמנהלות כיצד לחלק את הכסף בין הקבוצות השונות. בכדורסל קיימת מחלוקת גדולה סביב חלוקת הכסף, כשמכבי תל אביב מצפה לכ-20 מיליון שקל לפחות, מחצית מהסכום שדרשה בתחילה, ואילו קבוצות נוספות טוענות כי הסכום שהיא תקבל צריך להיות קטן יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully