וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משימה לאומית: האתגר של יוסי אבוקסיס בגמר גביע המדינה

13.7.2020 / 14:00

בדרך לשים את החותמת על מינויו לנבחרת, המאמן שיודע יותר טוב מכולם להצליח מול חזקים ממנו פוגש דווקא יריבה מהלאומית שעושה הכל כדי להרדים אותו. כדי לא לסמוך רק על המאזן מול איביץ' והטעות של ברקוביץ', יוסי אבוקסיס צריך להיפרד מהפועל באר שבע עם גביע בידיים

אתר ההתאחדות לכדורגל

בווידאו: יוסי אבוקסיס במסע"ת לפני גמר הגביע

בריאיון של איל ברקוביץ' אמש (ראשון) בחדשות 12 הוא נשאל מה הופך אותו, לטענתו, להיות האיש שיצליח כמאמן נבחרת ישראל. "כשחקן הייתי ידוע בראיית המשחק שלי", השיב ברקוביץ'. "גם כמאמן תהיה לי את אותה ראיית משחק". ברקוביץ' טעה בתגובה האימפולסיבית שלו וגם אם סיכוייו לאמן את הנבחרת לא היו גבוהים בשל מי שמרכיב את ועדת האיתור, הוא היה צריך לתת לעצמו צ'אנס.

ליוסי אבוקסיס היתה כשחקן ראיית משחק ברמה שהתקרבה לזו של ברקוביץ' והוא אפילו שיחק בעמדה יותר אחורית בקישור, כך שהשטח שהוא היה צריך לכסות היה יותר גדול. ברקוביץ' בישל עשרות שערים, אבל את אחד משעריו הגדולים יותר מול אוסטריה ב 0:5 המפורסם, בישל לו דווקא אבוקסיס בכדור עומק של גאונות.

איל אייל ברקוביץ מול גון פנטסיל יוסי אבוקסיס הפועל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זה שטעה, וזה שעושה בדיוק מה שצריך כדי לקבל את הנבחרת. יוסי אבוקסיס מול איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

בניגוד לברקוביץ' ששוב טעה ומיהר להוציא את עצמו מהמשחק, אבוקסיס עושה בדיוק מה שצריך כדי לקבל את אימון הנבחרת. הדבר הראשון והחשוב ביותר, הוא פשוט לא להתעסק בזה. אם יש אדם בכדורגל הישראלי שהרגליים שלו נטועות היטב בקרקע זה אבוקסיס. פרקטיקה זו המילה האמצעית שלו. הוא יודע יותר טוב מכולם לחיות את ההווה ואת המשחק הקרוב למרות שלגמר הגביע הערב (שני, 20:45, שידור ישיר בספורט 5 וברשת ב') הוא מגיע אחרי שתיכנן את כל החודש האחרון מראש.

מהרגע שעבר את בני יהודה בחצי הגמר, הראש של אבוקסיס בגמר הזה מול מכבי פתח תקוה. הוא הציב הרכבים במשחקי הפלייאוף העליון בליגה בשביל להביא את השחקנים שלו רעננים למשחק הערב. הלביש וסיפסל שחקנים מתוך מחשבה על ה-13 ביולי. הכל התנקז רק למשחק הזה הערב, אבל על הדרך הוא גם קיבל את הסוכריה הכל כך חשובה לעתיד שלו כשניצח שוב את ולדאן איביץ' לפני שישה ימים במשחק הנועל את הליגה. ברגע שהיה מאוד חשוב למכבי תל אביב כדי לשבור שיאים, הזכיר אבוקסיס שהוא המאמן הישראלי היחיד שניצח בליגה את הסרבי. פעמיים בפלייאוף אחרי שמכבי תל אביב הבטיחה את האליפות, אבל גם פעם אחת מאוד כואבת בגביע המדינה בעונה שעברה בחצי הגמר עם בני יהודה.

עוד בוואלה!

"ניפחו לאיל ברקוביץ' את הראש שהכל מכור. היה לו צ'אנס אמיתי"

לכתבה המלאה
יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
המאזן מולו ישחק תפקיד מרכזי. יוסי אבוקסיס עם ולאדן איביץ'/דני מרון

כשאבוקסיס יגיע לשבת עם חברי ועדת האיתור, היכולת שלו לנצח את איביץ' בשנתיים האלה תעמוד לצידו ותהיה בראש עמודת הזכויות שלו. העונה עם הפועל באר שבע הוא גם כפה פעמיים תיקו על מכבי תל אביב, מה שמלמד על נקודת החוזק שלו שמוכחת שנה אחרי שנה להצליח מול חזקים ממנו, תכונה שאתה צריך כשאתה מאמן נבחרת ישראל. גם בבני סכנין וגם בבני יהודה, אבוקסיס עשה דברים גדולים מול קבוצות עשירות וטובות משלו. לפחות על הנייר. בגלל זה הוא לבטח ישב אתמול באי נוחות על הכיסא במסיבת העיתונאים כשגיא לוזון החל בשירי הלל לשחקני באר שבע.

גם אבוקסיס ניסה לפזר סופרלטיבים על הקבוצה של לוזון שקרעה את הליגה הלאומית, אבל זה לא היה דומה לחנפנות המכוונת של מאמן מכבי פתח תקוה לעבר שחקני היריבה והכל כדי להגדיר בדיוק מי פייבוריט ומי אנדרדוג. זה עבד לגיא לוזון לפני הפועל תל אביב בחצי הגמר וזה מה שהוא חיפש גם אתמול. אבוקסיס מכיר את זה היטב. הוא השתמש בטקטיקה הזו בעבר כשהגיע למשחקי נוקאאוט כאנדרדוג ואם יש משהו שיעשה בשעות שיש לו בבית המלון בתל אביב עד המשחק הלילה זה לחזור ולשנן בפני שחקניו שמכבי פתח תקוה זו קבוצה חזקה מאוד. לא פחות חזקה מבאר שבע ושהשחקנים שלה יכאיבו לשחקנים שלו, אם מישהו מהם יבוא הלילה לבלומפילד עם שק המחמאות המרדימות של לוזון על הגב.

למעט ברקוביץ' שלא אימן בכלל, ליוסי אבוקסיס אין ברזומה אליפויות כמו שיש לאלה שמתחרים איתו על משרת המאמן הלאומי. אבל אבוקסיס יכול הערב לזכות בגביע שני ברציפות, הישג נדיר כשלעצמו. אם לאיביץ' יזכרו את תמונת הניצחון של איתי שכטר רץ אליו לחיבוק והנפה באוויר אחרי שער האליפות, למאמן הפועל באר שבע יש את אותה תמונה בדיוק עם ז'וזואה מחצי הגמר העונה ולא פחות את ההיא עם דן מורי בגמר של העונה שעברה כשהם מתגלגלים על הדשא מחובקים כמו זוג נאהבים. בדומה לסרבי של מכבי תל אביב, אבוקסיס הוא מהמאמנים שגורמים לשחקנים שלו להאמין בהם. להרגיש שכאשר הם עומדים מולך בחדר ההלבשה, הם אומרים לך את האמת. זה גם מה שהיה לפני עשרה ימים באסיפה הקשה ביותר של המאמן בהפועל באר שבע. זו שיצרה איזו תפנית אצל השחקנים והובילה לשני הניצחונות היחידים של הקבוצה בפלייאוף.

ז'וזואה, הפועל באר שבע, חוגג עם יוסי אבוקסיס. דני מרון
תמונת ניצחון כבר יש. יוסי אבוקסיס עם ז'וזואה/דני מרון

בחזרה לברקוביץ', מה שהוציא אותו מהכלים ונתן לו את החותמת הסופית להתפרץ היו הדברים ששמע מאלונה ברקת על כך שעדיף לו לוותר על הריצה למשרת מאמן הנבחרת. על ברקת נאמר בימים האחרונים שהיא פועלת למנות את אבוקסיס לתפקיד כדי לחסוך את העלויות הגבוהות שלו אצלה בהפועל באר שבע בעונה הבאה.

לא ברור איך אבוקסיס צריך לקחת את זה. כמחמאה או כמהלך מעליב. מה שבטוח בשני המקרים הוא ייצא מנצח. גם אם ישאר בבאר שבע בחוזה גבוה ובטח אם יקבל את נבחרת ישראל. בשני המקרים הוא יהיה במקום טוב. אבל אבוקסיס כמו אבוקסיס חושב על המשחק הבא והוא יבוא הערב הכי מוכן שיש למה שעשוי להיות הרגע שיביא לו את החותמת האחרונה שהוא צריך, כדי שליד השם שלו יהיה כתוב מאמן נבחרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully