וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע - מכבי פתח תקוה: ז'וזואה מוכן ל"יום עליו כולנו חלמנו"

הקשר העלה פוסט נרגש לקראת מכבי פתח תקוה (20:45, ספורט 5 ורשת ב'): "נשחק כאילו זה משחקנו האחרון". בן ביטון ושון גולדברג צפויים לפתוח, גיא לוזון מכין הפתעות

הגמרהסתיים13/07/2020
הפועל באר שבע
  • שהר (49)
  • ז'וסוואה (61)
0
    מכבי פתח תקוה
    אתר ההתאחדות לכדורגל

    בווידאו: יוסי אבוקסיס במסע"ת לפני גמר הגביע

    הפועל באר שבע

    התרגשות גדולה בהפועל באר שבע בימים האחרונים לקראת הגמר מול מכבי פתח תקוה מחר (שני, 20:45, ספורט 5 ורשת ב') והאפשרות לזכות בגביע לראשונה אחרי 23 שנה. ההתלבטות העיקרית של יוסי אבוקסיס הייתה לגבי המגנים, וגם באימון הבוקר עוד ניכר היה שהמאמן מתלבט בצד ימין בין בן ביטון לאור דדיה ובצד שמאל בין שון גולדברג לבין אורן ביטון, אך נראה כי בן ביטון וגולדברג הם השניים שצפויים לפתוח.

    ההעדפה של אבוקסיס בשער היא לאוהד לויטה על פני ארנסטס שטקוס, ובקישור יפתחו יחד מרואן קבהא, דויד סימאו במשחקו האחרון בקבוצה ותומר יוספי. בחלק הקדמי מצפים בבאר שבע לקבל את ז'וזואה בשיאו כשהוא רגוע ומרוכז לקראת המשחק החשוב ביותר של הפועל באר שבע העונה.

    לקראת המשחק, העלה ז'וזואה פוסט אינסטגרם נרגש. "היום הוא היום. זה היום לו כולנו חיכינו, שעליו חלמנו", כתב הקשר הפורטוגלי. "אנחנו השחקנים נתייחס למשחק הזה כאילו הוא משחקנו האחרון, נשחק על החיים שלנו. הרצון והתשוקה שלנו חייבים להיות עצומים. חוק מספר 1: אף פעם אל תהיה מספר 2. יאללה באר שבע".

    מכבי פתח תקוה

    גיא לוזון ערך תרגולים שונים לקראת גמר הגביע מחר, כאשר שני הקפטנים לידור כהן ואלי בבייב תורגלו היום מחוץ ל-11, כמו גם השוער יוסי גינזבורג. בשער תורגל דור חברון הצעיר שפתח במחזורים האחרונים בליגה, ואילו בחלק הקדמי אור אינברום וליאל עבדה, אך ייתכנו שינויים. המגן תומר לוי ערך אימון מלא ותורגל ב-11, אבל רק מחר יוחלט האם יפתח בהרכב.

    לוזון אמר לשחקנים לאורך השבוע האחרון: "אנחנו נותנים כבוד לכל קבוצה אבל לא חוששים. אנחנו לא פחות טובים ושווים גביע אם נשחק כמו שאנחנו יודעים. לא יזכרו מי הפסיד בגמר, רק את מי שייקח אותו".

    עוד בוואלה!

    לידור כהן בריאיון: "אם לא הייתי מרים את עצמי, היינו נתקעים שנים בלאומית"

    לכתבה המלאה
    יוסי גינזבורג שוער מכבי פתח תקוה. דני מרון
    לא תורגל. יוסי גינזבורג/דני מרון

    טריוויה

    * מכבי פתח תקוה הגיעה לגמר החמישי שלה, והראשון מאז 2001, ומקווה לזכות בגביע השלישי בתולדותיה (הניפה ב-1935 ו-1952).

    * אם תצליח, היא תהיה השנייה בהיסטוריה שזוכה בגביע כשהיא משחקת בליגת המשנה. היחידה (מתוך שמונה קבוצות) שעשתה את זה עד כה הייתה הפועל רמת גן ב-2003, וזה היה מול הפועל באר שבע (4:5 בפנדלים).

    * בנוסף, הנפה של מכבי פתח תקוה תקבע את הפרש השנים הגדול אי פעם בין זכייה אחת לקודמתה - 68 שנה.

    * אצל הפועל באר שבע ההפרש יהיה 23 שנה במקרה של זכייה, מאז הגביע ההיסטורי ב-1997 שבדרך אליו ניצחה 2:4 בפנדלים את מכבי פתח תקוה בשמינית הגמר. פרט לכך, לקבוצה מבירת הנגב יש שלושה הפסדים במעמד הגמר, כך שגם עבורה מדובר בגמר חמישי אי פעם.

    * הפעם האחרונה בה מכבי פתח תקוה ניצחה את הפועל באר שבע הייתה ב-2 במאי 2010, עם 1:4 בווסרמיל במסגרת הפלייאוף האמצעי. מרואן קבהא פתח אז בהרכב המלאבסים וכיום לובש את מדי באר שבע.

    * מאז היו עוד 25 מפגשים בין הקבוצות בכל המסגרות, מתוכם הפועל באר שבע ניצחה ב-20.

    * יוסי אבוקסיס, שחגג זכייה יחד עם בני יהודה בעונה הקודמת, יוכל להיות המאמן הראשון שלוקח גביע שנה אחרי שנה עם שתי קבוצות שונות, מאז שלמה שרף שהוביל את הפועל כפר סבא (1980) ואז את בני יהודה (1981) לזכיות.

    * פרט לאבוקסיס, גם הבלם שלו עמית ביטון יכול לשמור על הגביע מבחינה אישית, אחרי שנכנס כמחליף בבני יהודה בגמר אשתקד. בצד השני, המגן דודי טויטו ישב אז על הספסל של מכבי נתניה וכעת הגיע לגמר עם מכבי פתח תקוה.

    * גיא לוזון, שכזכור גרם לפרישה של אבוקסיס בהפועל תל אביב, עדיין לא ניצח אותו כמאמן: תיקו כמאמן האדומים (מול בני סכנין) ולאחר מכן שלושה הפסדים כמאמן מכבי חיפה (אחד לסכנין ושניים לבני יהודה).

    * לוזון רוצה תואר ראשון בקריירת האימון שלו, עשור אחרי הגמר הקודם שבו הפסיד עם בני יהודה 3:1 להפועל תל אביב של אלי גוטמן ועוזרו אבוקסיס.

    * זכייה בגביע תחזיר את מכבי פתח תקוה להופעה שלישית במפעלים האירופיים, ולראשונה מאז 2005/06 (הגיעה לשלב הבתים של גביע אופ"א) ותוציא את הפועל באר שבע אחרי שש עונות רצופות.

    הרכבי הקבוצות

    שופט: אוראל גרינפלד
    אצטדיון: בלומפילד
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully