וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסריט האימים של מנהלת הליגות בכדורגל למשרד האוצר: 4,900 מובטלים

11.7.2020 / 22:40

בהמתנה להחלטה בנוגע לרשת ביטחון וכדי להמחיש לאגף התקציבים את הנזק העתידי אם לא יהיה כדורגל, הציגה המנהלת את הנתונים והזהירה: המדינה תצטרך להעביר 40 מיליון שקל כדמי אבטלה לחודש וגם תפסיד הכנסות מהטוטו

בווידאו: מרקו בלבול נפרד ממכבי חיפה/האתר הרשמי של מכבי חיפה

בווידאו: מרקו בלבול לאחר משחקו האחרון כמאמן מכבי חיפה

הכדורגל הישראלי לקראת 48 שעות גורליות. עד יום שני אמור אגף התקציבים במשרד האוצר למסור למנהלת הליגות בכדורגל את ההחלטה בדבר רשת ביטחון לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית לעונה הבאה. מאחר שאין צפי לחזרת קהל למגרשים בעונה הבאה, דורשות הקבוצות שהמדינה תעניק להן רשת ביטחון כלכלית בגובה של 80 מיליון שקל כדי לפצות על היעדר הכנסה ממנויים וכרטיסים. ללא רשת הביטחון הזו, טוענים ראשי הקבוצות, אי אפשר לפתוח את העונה הבאה.

מי שאמון על המאבק מול משרד האוצר הוא יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון המגובה בכל שדרת הניהול שלו במנהלת. כלפון נמצא בשיחות מול האוצר בשבועות האחרונים כשהוא זוכה לרוח גבית וסיוע של משרד הספורט והעומד בראשו, השר הנכנס חילי טרופר. מחרתיים אמור משרד האוצר למסור את החלטתו באשר לרשת הביטחון וכדי להמחיש לאוצר עד כמה הנזק יהיה גדול אם לא יהיה כדורגל בעונה הבאה, נשלח מכתב מפורט של המנהלת ובו נתונים על כמות של 4,900 עובדים שמתפרנסים מענף הכדורגל.

שר התרבות והספורט חילי טרופר עם יו"ר מנהלת הליגה בכדורגל ארז כלפון. אתר רשמי, אתר רשמי
אחד אמון על המאבק, השני מסייע. ארז כלפון עם השר חילי טרופר/אתר רשמי, אתר רשמי

במכתב נטען כי סגירת הכדורגל בעונה הבאה תסכן את העתיד של 4,900 אנשים. עוד מצוין כי 750 כדורגלנים יצטרכו לחתום אבטלה ואליהם יצטרפו בין היתר 900 אנשי צוות מקצועי, צוות ניהולי וצוות תפעולי. במנהלת צירפו לרשימה הארוכה גם 100 שופטים שלא יעבדו וידרשו דמי אבטלה וכן מאבטחים וסדרנים ועובדי אצטדיון. בסוף הרשימה הכניסו במנהלת אפילו את אנשי התקשורת שמסקרים את הכדורגל הישראלי בכלי התקשורת השונים.

סך הכול נכתב על ידי המנהלת כי בממוצע יהיה צורך לשלם 8,000 שקל לכל כדורגלן ועובד הקשור לכדורגל, ובסיכום כללי המדינה תצטרך להעביר בשל הפסקת הכדורגל סכום של 40 מיליון שקל לחודש כדמי אבטלה. בנוסף לכך הדגישו במכתב כי המדינה גם תפסיד סכום כסף גדול שנכנס לה מהטוטו אם המהמרים לא יוכלו להמר על משחקי כדורגל בליגת העל והליגה הלאומית.

כזכור, במנהלת התחילו בדרישה לרשת ביטחון של 140 מיליון שקל לעונה הבאה. כעת מבקשים 80 מיליון שקל לכל הקבוצות אם לא יהיה קהל לאורך כל העונה הבאה. ההערכה היא שמשרד האוצר יעביר סכום מסוים מתוך ה-80, אבל הוא יהיה רחוק מ-100 אחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully