וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ה-NBA מתכננים: שמות של קורבנות לאלימות משטרתית בגב הגופיה

הליגה תאפשר לשחקנים להמשיך את מחאת השחורים בדרכים יצירתיות. בכירים בקבוצות חוששים: "בטוח שתהיה התפרצות קורונה בדיסניוורלד"

צילום מסך

ב-NBA רוצים להבטיח לשחקנים שיוכלו להמשיך את מחאת השחורים גם כשהעונה תחודש ב-31 ביולי. כידוע, שלל שחקנים בליגה הטובה בעולם הביעו חשש שהחזרה למגרשים תגרום למחאה לדעוך ותאפשר לאומה האמריקנית להמשיך הלאה, לפני שתנועת Black Lives Matter מיצתה את עצמה.

ארגון השחקנים אמור לקבל בקרוב אישור רשמי מה-NBA למחות בדרך יצירתית: במקום ששמות השחקנים יופיעו בגב הגופיות כנהוג, הם יוחלפו בשמות של קורבנות שחורים לאלימות משטרתית.

ארגון שחקניות ה-WNBA יזם את המחאה הזו ראשון, וכעת ב-NBA רוצים לעשות זאת גם כן. מלבד ה-NBA, גם חברת "נייקי" שמייצרת עבור הליגה את גופיות המשחק הרשמיות צריכה לאשר את המהלך. על פי הערכות, היא צפויה לעשות זאת.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, עם חולצה לזכרו של קווין גארנר. GettyImages
היסטוריה של הצהרות בליגה. לברון ג'יימס עם חולצת מחאה ב-2016/GettyImages

זו לא תהיה הפעם הראשונה ששחקני NBA מעבירים באמצעות פרטי הלבוש שלהם מסרים נגד גזענות ממסדית. ב-2014, אחרי מותו של אריק גארנר בזמן מעצר בניו יורק, הופיעו מספר שחקני NBA כולל לברון ג'יימס עם חולצות עם הכיתוב "I Can't Breathe" - מילותיו האחרונות של גארנר.

ה-NBA אף פרסמה בסוף השבוע סרטון בו היא מתגאה באקטיביזם החברתי שמגלים שחקניה, עם תיעוד שלהם מוחים ברחבי אחרי ארצות הברית נגד אלימות משטרתית.

במקביל, מנסים ב-NBA להתמודד עם קצב ההדבקה הגובר של שחקנים בליגה. בארצות הברית יש כבר מי שקורא ל-NBA לשקול מחדש את חידוש העונה במתחם "דיסניוורלד" שבאורלנדו, אחרי שהתגלו 16 שחקנים עם קורונה. אדם סילבר התעקש אמש ש"אנחנו מחזירים את הליגה משום שספורט הוא דבר חיוני עבור החברה שלנו. הוא מחבר אנשים, וזה מה שאנחנו הכי זקוקים לו כעת".

אנשי NBA התייחסו בספקנות רבה לאמירה של סילבר, ומנהל באחת הקבוצות אמר בעילום לשם ל"בליצ'ר ריפורט": "הכל עניין של כסף, ושאף אחד לא ינסה להגיד אחרת. אני סומך על אדם סילבר וחושב שהוא הכי טוב שיש, אבל תהיה התפרצות קורונה בבועה, וזה ברור כבר עכשיו. השאלה היא מה היא הנקודה שבה עושים סטופ ועוצרים את הליגה".

מצד שני, פרשנים רבים כולל קנדריק פרקינס טוענים ש"דיסניוורלד הולכת להיות המקום הכי בטוח בכל רחבי ארצות הברית", וגם ד"ר אנתוני פאוצ'י, מי שמכונה "הרופא של אמריקה", טוען שהוא תומך בקונספט של הבועה. "זה רעיון די יצירתי. יש סיכוי טוב שזה יצליח, ונראה שהם באמת השקיעו מאמצים גדולים כדי להבטיח את הבריאות והבטיחות של השחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully