וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון בחסות הקורונה? הדרך של מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות

המשבר העולמי גרם לקיצור המסלול לחמישה משחקים בלבד, אבל אלופת ישראל תתחיל כבר בסיבוב המוקדמות הראשון ותצטרך לעבוד קשה כדי לשפר את הרקורד האירופי של איביץ'. השינויים, היריבות האפשריות והתאריכים

אוהדי מכבי תל אביב בתהלוכה לפני הדרבי, פלייר/מקור לא ידוע, הועבר בווטסאפ

בעונה שעברה, חלום ליגת האלופות של מכבי תל אביב נגוז כבר במפגש הראשון. האלופה הישראלית התחילה את דרכה בסיבוב המוקדמות השני, אבל הפסידה 3:2 לקלוז' בסיכום שני המפגשים ולאחר מכן הודחה גם ממוקדמות הליגה האירופית על ידי סודובה.

למרות הכישלון האירופי, בליגת העל לא נתקלו שחקני מכבי תל אביב בקושי ממשי, שמרו על התואר בצורה נינוחה ובאמצע אוגוסט יחלו שוב את המסע לעבר הופעה שלישית של המועדון בשלב הבתים של ליגת האלופות, או לפחות לעבר תיקון הרקורד של ולאדן איביץ' במפעלי אופ"א, אם ימשיך לעונה שלישית.

אז איך ייראה המסלול לאור השינויים שגרם משבר הקורונה?

ולאדן איביץ' שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
החלק החסר בתקופה הנהדרת שלו במכבי תל אביב. ולאדן איביץ'/דני מרון

נתחיל מהשינוי המשמעותי ביותר: בעקבות דחיית סיום עונת 2019/20 וכדי להפחית את העומס, אין משחקי גומלין עד שלב הפלייאוף.

מה הכוונה? מכבי תל אביב, שהפעם תתחיל את דרכה כבר בסיבוב המוקדמות הראשון, תהיה מדורגת בסיבוב הזה וגם בבא אחריו, כאשר משחק אחד בלבד יכריע את זהות העולה. המארחת תיקבע בהגרלה. גם הסיבוב השלישי יוכרע במשחק אחד, בעוד שלב הפלייאוף כבר יהיה על פי המסורת הקבועה ויכלול גומלין שבוע לאחר המשחק הראשון. ובקיצור: חמישה משחקים עד לשלב הבתים.

שחקני מכבי תל אביב ניק בלקמן, איתי שכטר עם שוער קלוז' גיידריוס ארלאוסקיס. ברני ארדוב
מכבי תל אביב נעצרה כבר במפגש הראשון. איתי שכטר מול קלוז'/ברני ארדוב

כאמור, הצהובים יהיו מדורגים בסיבוב הראשון, יחד עם קבוצות כמו סלטיק, הכוכב האדום בלגרד, אסטנה ומולדה. לפיכך, היריבות אמורות להיות נוחות, למשל יורופה מגיברלטר, פלוריאנה ממלטה, פלורה טאלין מאסטוניה, פולה אש מלוקסמבורג ואחרות. הדאגה יכולה להיות מהגרלה מול יורגודן השבדית, אם אכן תהיה בין הלא מדורגות, ואולי גם מסודובה הזכורה לרעה מהעונה שעברה.

בסיבוב המוקדמות השני של מסלול האלופות מצטרפות דינמו זאגרב, מיטיולנד ומי שתזכה באליפות שוויץ, אבל הן אמורות להיות יחד עם מכבי תל אביב בצד של המדורגות. בסיבוב השלישי נכנסות למעגל המשחקים גם סלביה פראג ואולימפיאקוס, ובפלייאוף יגיע תורן של אייאקס ורד בול זלצבורג. אם הצהובים לא יהיו מדורגים בסיבוב השלישי וידיחו מדורגת, הם ירוויחו את הדירוג שלה לקראת הפלייאוף.

תזכורת: הדחה בכל שלב תשלח את מכבי תל אביב לשלב הבא בליגה האירופית. הפסד כבר בסיבוב הראשון, למשל, יכניס את הצהובים להגרלת סיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית. הפסד בסיבוב השלישי, משמעותו תהיה כניסה לשלב הפלייאוף במפעל המשני.

מכבי תל אביב הגרלת ליגת האלופות. GettyImages
לא יודע עדיין מתי תהיה ההגרלה הראשונה/GettyImages

התאריכים

סיבוב המוקדמות הראשון: 18-19 באוגוסט

סיבוב המוקדמות השני: 25-26 באוגוסט

סיבוב המוקדמות השלישי: 15-16 בספטמבר

הפלייאוף: משחק ראשון ב-22-23 בספטמבר, הגומלין ב-29-30

שלב הבתים: 20 באוקטובר עד 9 בדצמבר

* טרם נקבעו תאריכים להגרלות סיבובי המוקדמות, בעוד הגרלת שלב הבתים מיועדת להיערך ב-1 באוקטובר באתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully