וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיטורי רוטנשטיינר? מארג של קומבינות שיוביל לקריסת התהליכים לקידום הכדורגל"

17.6.2020 / 11:33

עו"ד מורן מאירי שלח מכתב תקיף לשאר חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל בעקבות הכוונה להיפרד מהאוסטרי, שיקבל הזדמנות אחרונה בכינוס הוועדה המקצועית ביום ראשון

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

עתידו של וילי רוטנשטיינר יידון בכינוס של הוועדה המקצועית של ההתאחדות לכדורגל, אשר אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב.

סיכויי של המנהל הטכני של נבחרות ישראל להישאר בתפקידו לשנתיים שנותרו לו בחוזה, אינם גבוהים מאחר שהוא טרם הגיע להסכמות בנוגע לקיצוץ בשכרו עם יו"ר ההתאחדות, אורן חסון. בעוד שחסון עדיין מתעקש עם 50 אחוז ומתן בונוסים על עמידה ביעדים מקצועיים של הנבחרות, האוסטרי הסכים להעלות מעט את אחוזי הקיצוץ להם הוא מוכן, מ-15 ל-20.

וילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני של ההתאחדות לכדורגל. לירון מולדובן
ההחלטה מתקרבת. וילי רוטנשטיינר/לירון מולדובן

ביום ראשון תתכנס הוועדה המקצועית בה חברים בין היתר שינו זוארץ, אלי אוחנה, דרור קשטן, וחבר הנהלת ההתאחדות, עו"ד מורן מאירי. בפגישה יעמוד על הפרק עתידו של רוטנשטיינר ולא מן הנמנע שאם הוא יזכה לתמיכה רחבה מהנוכחים, זה ייתן לחסון עוד חומר למחשבה לפני ההחלטה הסופית.

בתוך כך, מי שנמצא בעמדת המתנה הוא מאמן הנבחרת אנדי הרצוג, שמאוד רוצה להמשיך, אבל לא יישאר בלי בן ארצו שהביא אותו לישראל. רק אחרי שיקבע עתידו של רוטנשטיינר, יתפנו בהתאחדות לעסוק במאמן הבא. מלבד האפשרות שהרצוג ימשיך, על הפרק עומדים השמות הרגילים, יוסי אבוקסיס, ברק בכר, ניר קלינגר ואברהם גרנט.

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל במשחק של מ.ס. אשדוד מול עירוני קרית שמונה. לירון מולדובן
גם הוא עדיין ממתין. אנדי הרצוג/לירון מולדובן

הבוקר שלח חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, עו"ד מורן מאירי, מכתב תקיף לשאר חברי ההנהלה בו זעם על הכוונה להיפרד מרוטנשטיינר בו נכתב: "ביום חמישי האחרון נתבקש המנהל הטכני של נבחרות ישראל לנהל משא ומתן בקשר עם סיום תפקידו. הנימוקים לכך היו, לכאורה, מצבה הכספי של ההתאחדות ופילוסופיה מקצועית שונה של יושב הראש. עם כל הכבוד, וכפי שיפורט להלן, אני סבור שהנחיה זו נעדרת בסיס רציונלי, מקצועי, כלכלי, חותרת תחת המטרות והיעדים שההתאחדות הציבה לעצמה בעצם מינויו של מנהל טכני והיא מהווה נדבך נוסף בריסוק הממשל התאגידי בהתאחדות בחודשים האחרונים".

בהמשך כתב מאירי: "תהליך מינויו של המנהל הטכני, בחירתו, אישור תכניותיו והפעולות שבוצעו עד היום, נעשו מתוך מחשבה לטווח ארוך. בהתאם, הנהלת ההתאחדות ציפתה לסיכום ראשוני של פעולותיו בתום ארבע שנות כהונה. מר רוטנשטיינר ביצע מהפכה בסטנדרטים העוטפים את הנבחרת הלאומית, בנה אגף טכני מהיסוד, אליו מגיעים מדי יום משעות הבוקר ועד הערב מנהלים, מאמנים, צוות סקאוטינג ואחרים ובימים אלו נמצא בהדרכה אישית של קורס הפרו בו משתתפים אנשי מפתח לעתיד הכדורגל. פילוסופיה לפיה הוא אינו אמור להתעסק עם הנבחרת הבוגרת עומדת בסתירה להגדרות התפקיד ומנוגדת ליעדים שההתאחדות הציבה לעצמה בעצם מינויו".

"מבחינה כלכלית, ההתאחדות צפויה לסיים את שנת 2020 בעודף. מר רוטנשטיינר הסכים לקיצוץ 15% משכרו עד סוף שנה זו וייתכן כי במו"מ נכון ניתן היה להגיע לקיצוץ גדול יותר. בנוסף, הסכים לדון בדבר המשך שכרו לשנת 2021 ,בסוף שנת 2020 .הפסקת עבודתו תהיה כרוכה בפיצוי כספי ללא קבלת כל תמורה. למיטב הבנתי, מר רוטנשטיינר זכאי למלוא חוזהו במקרה של הפסקת עבודה. ברור שמינוי מחליפים כרוך בעלויות רבות נוספות. לאור כל האמור, אני סבור שההגיון והאחריות הכלכלית מחייבים את המשך העסקתו. הניסיון להפסקת עבודתו משולל כל בסיס רציונלי, עובדתי, כלכלי, משפטי. זוהי יריה בגבם של שחקני הנבחרת העומדים בפני משימה חשובה ביותר. אין זה אלא מארג של קומבינות אשר יוביל לקריסת התהליכים לקידום הכדורגל הישראלי ואבדן אמון הציבור. תהליכים יש לסיים. אל לה להתאחדות לכדורגל להיתפס כמפרת הסכמים בנימוקים קלושים אשר בינם לבין טובת הכדורגל הישראלי מפרידה תהום גדולה".

עדכון ראשון 9:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully