וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב החקירה: הנערות והכדורגלנים ימסרו גרסה, המשטרה נערכת לתיק ממושך

14.6.2020 / 6:20

המשטרה תחקור את שני שחקני מכבי תל אביב באזהרה וצפויה לגבות עדויות רבות, כיאה לתיק בעל פרופיל תקשורתי גבוה. השחקנים קיבלו ברגשות מעורבים את ההחלטה להוציא אותם לחופשה, ובסביבתם טוענים: מקלים ראש בעובדה שהקטינות השתמשו בתעודות מזויפות

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון

ארבעה ימים לאחר חשיפת פרשת הכדורגלנים והקטינות, תחל היום (ראשון) המשטרה לחקור את החשודים תחת אזהרה, כאשר שתי הקטינות אמורות להיות הראשונות שיתושאלו ואחריהן ימסרו עדות גם צמד שחקני מכבי תל אביב. נכון לאתמול לא קיבלו השחקנים זימון לחקירה, אבל ההערכה היא שהבוקר ימסר להם המועד בו הם צריכים להתייצב. תיק החקירה בימ"ר מרכז כבר נפתח שלשום, אבל העדויות של המעורבים אמורות להימסר כאמור החל מהיום.

בסביבת הכדורגלנים אפשר היה לשמוע בסוף השבוע הערכות שונות בדבר משך החקירה. היו כאלה שטענו בביטחון כי השחקנים מחזיקים בראיות חזקות המוכיחות את חפותם, כך שהחקירה תהיה קצרה והתיק יסגר במהרה, אבל היו גם כאלה שהעריכו כי מדובר בתיק בפרופיל תקשורתי גבוה והמשטרה לא תעזוב אותו כל כך מהר.

קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל. ברני ארדוב
יום גורלי בחקירה/ברני ארדוב

את הטיעונים של הצדדים כבר שמעו החוקרים דרך אמצעי התקשורת, כאשר את הצד של השחקנים מסרו כבר ביום חמישי עורכי הדין שלהם עדי כרמלי וינון היימן. צמד עורכי הדין בונה לשחקנים קו הגנה לפיו הנערות פעלו לפי דפוס קבוע בו הן מזדהות כמבוגרות מגיל 16. השחקנים צפויים לטעון שהם בדקו את הגיל של הבנות וכאמור יש ברשותם הוכחות לתעודות מזויפות שהיו באמתחתן וששירתו אותן באירועים שונים. המשטרה תצטרך להכריע בין הגרסה של השחקנים לבין גרסת הנערות שטענו באמצעות מקורבים מאז פרסום הפרשה שהן לא התבקשו על ידי השחקנים למסור את הגיל שלהן ואף סיפרו לשחקנים כי הן תלמידות בבית ספר.

במסגרת חקירת המשטרה צפויים למסור עדות אנשים שהיו ביום ההולדת בתחילת חודש מאי בו הכירו ככל הנראה השחקנים והנערות. גם השחקן שחגג את יום ההולדת אליו הגיע שחקן אחד או אפילו שניים ממכבי תל אביב אמור למסור את גרסתו, כאשר הדבר העיקרי שירצו לברר איתו הוא מה ידע באשר לגילים של הנערות. קרוב לוודאי שמכשירי הסלולר של כל המעורבים יילקחו לצורך חקירה ובדיקה האם נמחקו תכנים כלשהם, שיכולים לשפוך אור על הפרשה.

לא מן הנמנע שהמשטרה תרצה להגיע לחברות של הנערות ולשמוע מהן על דפוס ההתנהגות של הנערות והאם הן אכן נהגו להזדהות כמבוגרות מכפי גילן, כפי ששחקני מכבי תל אביב טוענים.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הודיעה: השחקנים החשודים יוצאים לחופשה זמנית

לכתבה המלאה
מחוץ לביתו של שגריר סין בישראל, בו נמצא ללא רוח חיים, הרצליה, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
במשטרה מעריכים: התיק לא יסגר כל כך מהר/ראובן קסטרו

בתוך כך, בסביבת השחקנים טענו אמש כי הם קיבלו ברגשות מעורבים את ההחלטה של מכבי תל אביב להוציא אותם לחופשה קצרה עד בירור כל הפרטים. על פי גורם המקורב לשחקנים, הם ציפו להמשיך להתאמן כרגיל ולהיות בסגל למשחק מחר מול הפועל באר שבע כדי לשדר למשטרה ולציבור שהם בטוחים בחפותם. מצד שני, נאמר על ידי גורם אחר המקורב אליהם כי יש היגיון בהחלטה של מכבי תל אביב לתת להם להתרכז בחקירה שלהם, בזמן שהקבוצה עצמה צריכה לסיים את העונה ולדאוג שהרעם שנפל עליה ביום בהיר, לא יקלקל לה את הזכייה באליפות.

בנוסף לכך, נשמעו בסוף השבוע טענות מאנשים בסביבת השחקנים לפיהן התקשורת לא נותנת משקל גדול מספיק לעובדה שהבנות השתמשו בתעודות מזויפות. יתרה מכך טען אדם אשר מאוד מקורב לשני השחקנים, כי גם ארגוני הנשים והמרכזים השונים לסיוע לנשים במצוקה שהטיחו האשמות בשחקנים ופנו לבעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר בדרישה להשעות את השחקנים, היו חייבים להתייחס בחומרה לזיוף התעודות על ידי הנערות מאחר שהדבר פוגע מאוד בנשים אחרות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully