וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הכדורגלנים והקטינות: השאלות הגדולות שאיתן תתמודד המשטרה

13.6.2020 / 10:31

האם הנערות באמת הציגו תעודות זהות מזויפות, האם השחקנים הכירו אותן לפני כן ואיך קשור לכל הסיפור הזה עוד כדורגלן? כל השאלות שעולות מהפרשה שמסעירה את הכדורגל הישראלי, רגע לפני שבוע עמוס בחקירות וגדוש בפרטים

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון

בווידאו: בצל פרשת המין, שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון

אם שני כדורגלני מכבי תל אביב לא מחזיקים בראיית זהב המוכיחה מעל כל צל של ספק שהם הוטעו על ידי הקטינות או שלא היו יכולים לדעת מה גילן האמיתי, הרי שהפרשה שכבר זוכה לכותרת "הכדורגלנים והקטינות" תלך למקום של גירסא מול גירסא. ברשות עורכי הדין של השניים אותן תעודות מזויפות המעידות לכאורה שהנערות הציגו את עצמן בגילים שבגינם לא היתה כל עבירה. מן הסתם ינסו להוכיח עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן כי זה היה דפוס התנהגות של הנערות אם הן הסתובבו עם תעודות כאלה ברשותן. יחד עם זאת, השאלה הגדולה היא האם התעודות האלה הוצגו לשחקני הכדורגל כך שהם היו יכולים להיות בטוחים שאינם הולכים לקיים יחסי מין עם נערות מתחת לגיל 16. על פי מה שאמרה אחת הנערות בעיוות קול, הן לא נשאלו על ידי הכדורגלנים לגילן ואף הוסיפה כי השחקנים ידעו שהן תלמידות בית ספר. בהנחה שאין תכתובת שתוצג לחוקרי המשטרה המוכיחה כי השחקנים ביררו עם הנערות בנות כמה הן והוטעו על ידן, תעמוד בפני החוקרים השאלה מי מהנחקרים דובר אמת.

כאן נכנסת לתמונה אותה מסיבת יום הולדת בה ככל הנראה הכירו השחקנים או אחד מהם את הנערות או אחת מהן בלבד. מסיבת יום ההולדת נערכה בתחילת החודש שעבר, כמה ימים בלבד לאחר ששחקן הכדורגל שערך את המסיבה ציין את יום הולדתו. המסיבה נערכה בבת ים ואליה הוזמנו 70 אורחים. מדובר אגב בכדורגלן בן גילם של שחקני מכבי תל אביב שהיה בעברו הבטחה גדולה ושיחק באחת הקבוצות התל אביביות. לא מן הנמנע שהוא יהיה כתובת לחוקרי המשטרה שירצו לברר מולו האם הנערה שהיתה במסיבת יום ההולדת שלו על פי החשד, הציגה את עצמה גם בפניו כמישהי שגילה מעל 16. מאחר שבמסיבה היו עוד כדורגלנים ובכלל אורחים נוספים שאולי הכירו את הנערה, קרוב לוודאי שגם הם יתבקשו להעיד האם גילה ואולי הגיל של חברתה היה ידוע או שמא גם יתר האנשים שהכירו את הנערות, חשבו שהן מעל גיל 16.

תעודות הזהות המזויפות, לכאורה, של צמד הנערות. -, צילום מסך
לטענת עורכי הדין - כך נראות תעודות הזהות המזויפות, לכאורה/צילום מסך, -

כמו ששחקני מכבי תל אביב חיפשו מאז פרסום הפרשה עדויות המוכיחות כי הנערות שיקרו בנוגע לגילן או שהן נוהגות לזייף את גילן כדי להיכנס למסיבות מגיל גיל 18, כך פעלו מהצד השני הנערות כדי להוכיח שלא התבקשו למסור את הגיל שלהן לשחקנים או שאולי אמרו או רמזו מה גילן האמיתי. מה שבטוח בדבר אחד חייבים להיזהר והוא בהפצת השמות שלהן ובכמות התגובות הקשות שהן קיבלו עד כה מאנשים שטובת השחקנים לנגד עיניהם. בסופו של דבר הנערות לא התלוננו במשטרה נגד השחקנים, אלא התהליך החל ככל הנראה במרכז לנפגעות תקיפה מינית והנערות מצאו את עצמן במרכז פרשה מטלטלת שתביא אותן מחר להעיד במשטרה על מה שקרה. מה שעובר עליהן מאז יום רביעי יכול לשבור נפש של כל אדם.

מנגד, גם שחקני מכבי תל אביב עוברים ימים לא פשוטים וגם הם נמצאים בלחץ גדול אבל הם עדיין בגירים והיכולת שלהם להתמודד עם לחץ תקשורתי מלווה אותם כבר כמה שנים מאז שהפכו למפורסמים דרך הכדורגל.

מתחם האימונים של מכבי תל אביב, קרית שלום. ראובן קסטרו
פרשה שמטלטלת את המועדון/ראובן קסטרו

על פי הידוע מחר גם ימסרו השחקנים את גרסתם. הערב יש אימון למכבי תל אביב ועד כה לא ידוע אם הם התבקשו לא להגיע או שביקשו בעצמם לא להופיע בגלל כל ההמולה סביבם. בימים חמישי ושישי התאמנו השחקנים וניסו לשדר כדורגל כרגיל, אבל הפרשה מרחפת כענן גדול מעל מתקן האימונים בקרית שלום ולמזלו של מאמן הקבוצה ולאדן איביץ' יש לו פער של 12 נקודות ממכבי חיפה, כך שהאליפות שלו די מובטחת.

הפרשה הזו מטלטלת מאוד את המועדון והבעלים מיטש גולדהאר שנמצא בקנדה מבקש כל הזמן פרטים. לא משנה איך ייגמר הסיפור, עשרת הימים האחרונים במכבי תל אביב לא הוסיפו למצב הרוח של בעל הבית שראה תחילה איך שחקנים בקבוצה שרים מול קהל משולהב "מכבי חיפה חיזבאללה" ונענשים על כך. אחר כך קיבל את צעדות האוהדים ברחובות תל אביב בזמן המשחק בירושלים וכעת את פרשת המין שהותירה אותו מן הסתם פעור פה. את ההתנהלות של מכבי תל אביב בפרשה עוד נבחן בימים הקרובים. בינתיים אומרים בקבוצה שאם היו משעים את השחקנים, היו למעשה מגלים את זהותם וזה אפילו דבר שבמשטרה ביקשו לא לעשות. אבל קרוב לוודאי שזו לא הסיבה היחידה וההגנה עליהם היא גם מאחר שהם שיכנעו את ראשי הקבוצה שהנערות היטעו אותם בוודאות באשר לגילן האמיתי. כך או אחרת, אחרי שבת יחסית רגועה דומה שהחל ממחר ייפתחו כל הסכרים והשבוע יהיה עמוס בהרבה אינפורמציה, דיסאינפורמציה והדלפות. אבל בסופו של דבר הכול יתנקז לחדרי החקירות שם יצטרך כל צד להוכיח שהוא מדבר אמת.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully