וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין טאפוקו: "מיציתי את עצמי בישראל, לקבוצות פה אין סבלנות"

קשר הפועל חיפה, שישחק בעונה הבאה בגרנובל הצרפתית, אמר בריאיון: "לא חושב על כסף, חיפשתי כיוון אחר". על הישיבה המרוחקת בספסל: "זה קצת מטופש כי בחדר ההלבשה כולנו קרובים"

צילום: דוברות הפועל חיפה

בווידאו: חיים סילבס לאחר ה-1:1 של הפועל חיפה מול הפועל באר שבע

קווין טאפוקו עדיין משחק בהפועל חיפה, אבל עם סיום העונה הנוכחית בליגת העל יצטרף לאימוני גרנובל מהליגה השנייה בצרפת, אחרי שזו הודיעה כי שאלה אותו מהפועל באר שבע לשנה אחת. הקשר בן ה-26 צפוי לפתוח בדרבי החיפאי מחר (ראשון) אבל בינתיים התראיין בארצו ודיבר על חזרתו הצפויה אחרי שמונה שנים.

"לא תכננתי לחזור, זה לא היה צרפת בכל מחיר", אמר טאפוקו. "היו עוד הצעות, אבל גרנובל הייתה העיקשת מכולן. החלטתי שאם כבר לחזור, אז למועדון שבאמת רוצה אותי. לא שיחקתי בצרפת כמקצוען, יהיה מוזר לדבר שוב צרפתית, אבל רציתי אתגר חדש. מיציתי את עצמי בישראל וחיפשתי כיוון אחר. בגיל 26, אני לא חושב על הכסף אלא רוצה לשחק".

על כך שגרנובל תהיה הקבוצה ה-12 שלו בשש מדינות שונות, אמר הקשר: "אני לא רוצה להיות מתויג כשחקן שעובר כל הזמן. ב-11 הקבוצות עד עכשיו, היו כאלה שלא נשארתי בהן יותר מדי. באריס לימסול בקפריסין לא שילמו לי, באפולון סמירניס ביוון הנשיא פיטר 10 שחקנים אחרי הפסד במשחק רימון. שם אנשים משוגעים, זה ממש לא כמו צרפת. בפאניוניוס, הקבוצה איתה שיחקתי בליגה האירופית, חתמתי על חוזה והשכר בפועל היה שונה. מבחינתי זה היה לא נורמלי. בשלב מסוים כבר לא ידעתי כמה המועדון חייב לי. ומצד שני, החיים שם היו נפלאים והאווירה במגרשים נהדרת".

קווין טאפוקו הפועל באר שבע. דני מרון
"לא יכולתי להשפיע יותר מדי, וזה כאב". קווין טאפוקו במדי הפועל באר שבע/דני מרון

טאפוקו סיפר על ההגעה לישראל: "הייתי במבחנים בהפועל חדרה. לא קל להיכנס לליגה הזו, מספר הזרים מוגבל וכל זר חייב להיות חיוני עבור הקבוצה. השבוע שלי עבר טוב וחתמתי על חוזה. הפתענו בששת החודשים הראשונים והיינו במקום השני. קיבלתי הצעה מהפועל באר שבע, האלופה המכהנת שזכתה שלוש פעמים ברציפות בתואר. לא חשבתי על זה יותר מדי וחתמתי, אבל הקבוצה לא הייתה טובה כמו בעונות הקודמות וחיכיתי להזדמנות שלי. לא יכולתי להשפיע יותר מדי, וזה כאב. בישראל אין לקבוצות סבלנות. עכשיו אני משחק כמושאל בהפועל חיפה".

הקשר התבקש להשוות בין הליגות והודה: "אני לא יכול להשוות כי מעולם לא שיחקתי כמקצוען בצרפת. הקבוצות המובילות בישראל הן ברמה טובה מאוד ועם תשתיות ששוות ליגה ראשונה בצרפת. ממה שראיתי בטלוויזיה, אני חושב שהכדורגל בישראל פחות פיזי מזה בצרפת. יש כאן משחקים עם אצטדיונים מלאים של 30 אלף צופים ומשחקים עם פחות מ-1,000. יש הבדל גדול בין המועדונים הגדולים לקטנים".

על החזרה ממשבר הקורונה אמר: "אנחנו מתאמנים כבר ארבעה שבועות ומשחקים ללא קהל. כמו בבונדסליגה, אנחנו עם מסיכות ויושבים בהפרדה על הספסל. זה קצת מטופש כי בחדר ההלבשה כולנו קרובים. האצטדיונים גדולים וריקים, זה מוזר. משמיעים ברקע סאונד שמדמה אוהדים במגרש. זה יותר טוב מכלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully