וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנה היגיטה: "לחצו עליי כדי שאסגיר את פבלו אסקובר"

שוער העבר הקולומביאני סיפר: "אמרו לי - 'תן לנו את אסקובר ואתה נקי'. אבל לא ידעתי כלום, אז הפכו אותי לסוחר סמים וכלאו אותי"

אתר רשמי

בווידאו: אימון ברצלונה

רנה היגיטה, שוערה המיתולוגי של נבחרת קולומביה ואחד האנשים הססגוניים שהיה בכדורגל הדרום אמריקאי בשנות ה-90', התראיין ב"פוקס ספורטס" וסיפר בין היתר על הקשר עם ברון הסמים פבלו אסקובר ועל ימיו בכלא.

השוער הקולומביאני רנה היגיטה ב-1996. AP
רנה היגיטה בימיו באתלטיקו נסיונל/AP

היגיטה בן ה-53, "אל לוקו, רשם 68 הופעות במדי נבחרת קולומביה וגם כבש שלושה שערים. כיום הוא משמש כמאמן השוערים של אתלטיקו נסיונל, הקבוצה בה כיכב בסוף שנות ה-80', בימי השליטה של אסקובר, ולאחר מכן בקדנציה נוספת בין השנים 1993 ל-1997. אז גם נכנס לכלא בגלל מעורבות בחטיפת ילדה, כאשר הטענה הייתה כי שימש כמתווך עבור ברוני הסמים.

על כך אמר: "כאשר התביעה החלה לרדוף אחר אסקובר, הם התחילו לתפוס את כל החברים שלו. הם לחצו עליי כדי שאסגיר אותו, אבל לא ידעתי כלום. אמרו לי: 'תן לנו את אסקובר ואתה נקי'. הם צדו אותי ברחבי בוגוטה, הקפיצו מסוקים עבורי. ואז הגיעו ואזקו אותי. כאילו כל העולם בעקבותיי. ולא הייתי חבר, האנשים האלה הפכו אותי לחבר כי ביקרתי אותו בכלא. אותן רשויות ידעו שאני חף מפשע. אסקובר? האיש הזה בנה עבורנו את המגרשים כשהייתי ילד, איך אפשר לא להיות אסיר תודה כלפיו. בלעדיו לא היו לנו כאלה. ואנשים שוכחים שהוא היה חבר קונגרס".

עוד בוואלה!

כשפבליטו קנה את זה: איך פבלו אסקובר סידר לנסיונאל את הליברטדורס

לכתבה המלאה
פאבלו אסקובר (משמאל). AP
"הוא בנה עבורנו את המגרשים כשהייתי ילד". פאבלו אסקובר, משמאל/AP

שוער העבר הבהיר: "אני חבר של כולם. זה שהייתי בקשר חברי עם פבלו אסקובר, לא אומר שאני סוחר סמים. כשאתה הופך לדמות ציבורית, זה נותן לאויבים שלך אפשרות להפוך אותך לחרא. אם הייתי מצולם עם הנשיא לשעבר אלברו אוריבה ולס, היו אומרים שאני פוליטיקאי. אם הייתי בחברת אנשי גרילה, היו טוענים שאני איש גרילה. אז אם הייתי לצד אסקובר, הפכו אותי לסוחר סמים. אבל לעתים רחוקות, למרות היותי אדם דתי, אמרו עליי שאני 'האפיפיור' או קתולי".

על ימיו בכלא סיפר: "כשנכנסתי לבית הסוהר, אמרתי לעצמי שזה ייגמר למחרת. אני חושב שנשארתי שם תשעה חודשים, אבל לעצמי כל הזמן אמרתי שמחר אני משתחרר. זה היה הרעיון. לא היה קל להיות שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully