וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת הליגות מקווים שכל שחקן במכבי תל אביב ישתתף בקנס

4.6.2020 / 12:33

במנהלת מקווים שכל אחד מ-20 השחקנים שהיה בסגל הצהוב ישלם 1,000 שקל, במטרה לייצר מסר. הצהובים לא היו נקנסים אם השחקנים לא היו יוצאים החוצה, הקנס יוכפל בפעם הבאה. חלק מאוהדי בית"ר ירושלים מתכוונים למחות בבית וגן, במנהלת חוששים

צילום: מקור לא ידוע, הועבר בוואטסאפ

בווידאו: שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים לאחר הניצחון על מכבי חיפה

שחקנים במכבי תל אביב לא מבינים הבוקר (חמישי) מדוע עשו עניין כל כך גדול מזה שהם חגגו עם אוהדי הקבוצה בסיום המשחק ממרפסת באצטדיון בלומפילד שהשקיפה על החנייה מחוץ לשער 1 שם התרכזו כ-300 אוהדים בסיום המשחק. בתחילה רצו השחקנים לצאת ולחגוג עם האוהדים כאשר רק הגדר ההיקפית של האצטדיון חוצצת בינם לבין האוהדים ממש כפי שעשו שחקני הפועל תל אביב שלשום, אבל ברק יצחקי ויואב זיו מהנהלת המועדון מנעה זאת.

מאוחר יותר השחקנים מצאו דרך אחרת ובהובלת הקפטן שרן ייני טיפסו במדרגות היציעים אל מרפסת המשקיפה לעבר האוהדים. "לא יצאנו אליהם ולא התערבבנו", אמרו כמה שחקנים. "שמרנו על מרחק ועל ריחוק. האוהדים גם כך היו שם בחוץ כבר מהשעה 19.00 במשך ארבע שעות, אז איך בדיוק הדלקנו את האווירה? אם אסור היה להם להיות שם, למה מפילים את זה עלינו?".

גם במכבי תל אביב היה מי שגונן על השחקנים. "המשטרה היתה בחוץ עם האוהדים במשך שעות ארוכות. אם אסור היה להם להתקהל בחוץ, למה לא פינו אותם? עכשיו לבוא ולהפיל את כל הסיפור הזה על השחקנים שעמדו עשרות מטרים מהם ושרו, זה לא הוגן. הרי גם אם השחקנים לא היו יוצאים, האוהדים היו שם והיו שרים ואם המשטרה לא דאגה לפנות אותם משם, מה רוצים דווקא מהשחקנים?".

שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יעמדו לדין? מיכה ואצילי עם חבריהם/ברני ארדוב

מי שנתן את הדעת על זה הוא יושב ראש מינהלת הליגות ארז כלפון, שהיה מאוד כעוס נוכח הצילומים שהגיעו מבלומפילד וזאת כי כלפון הזהיר שכל התקהלות עושה נזק למאמצים שלו להחזיר את הקהל למגרשים.

היום כלפון הודיע לאלופה שהיא נקנסה ב-20 אלף שקל: "במסגרת האירוע שבו שחקני מועדון הכדורגל מכבי תל אביב ראו לנכון לחגוג עם אוהדי הקבוצה, אשר התקהלו באופן המסכן את הציבור ומנוגד להנחיות משרד הבריאות מחוץ לאצטדיון: החלטתי לקזז סך של 20 אלף שקל מהתשלום הבא המגיע לכם מהמנהלת: סכום זה יועבר על ידי המנהלת כתרומה למוסד רפואי המטפל בנפגעי קורונה".

עוד ציין כלפון ש"הדבר אירע חרף דרישתנו המפורשת, אותה שבנו והדגשנו לפני המשחק, להימנע מחגיגות שחקנים עם אוהדים במהלך תקופה רגישה זו. כידוע לכם - מזה מספר חודשים צוות המנהלת עושה לילות כימים בנסיון להשיב את הענף לפעילות, להחזיר את המשחקים ובמידת הניתן לאפשר בהמשך את חזרת הקהל. אירועים כדוגמת זה פוגעים באופן חמור במאמצי המנהלת, ומזיקים לכדורגל הישראלי כולו, ובכלל זה באלפי המשפחות המתפרנסות מענף הכדורגל. מעל הכל - אירועים אלה פוגעים במאות אלפי אוהדי הכדורגל אשר מייחלים לאישור לחזרתם למגרשים". במכבי ישקלו פנייה לבית הדין מאחר שהפועל תל אביב לא נקנסה שלשום אלא רק הוזהרה, דבר שגם במכבי תל אביב ציפו לו.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "התקהלות האוהדים מחוץ למגרשי הכדורגל היא הפרה חמורה של ההנחיות ועלולה לסכן את חייהם של רבים. אנחנו פועלים עם משרד הבריאות כדי לבחון אפשרות להשבת הקהל בהמשך, בצורה מסודרת ובהתאם להנחיות. מקרים אלה של התקהלות מחוץ למגרשים פוגעים בסיכוי שמהלך החזרה למגרשים יצליח. אני יודע עד כמה האוהדים רוצים לחזור למגרשים ומבין לליבם, אבל ידעו אותם אוהדים כי במעשיהם הם מסכנים חיים ומקטינים את הסיכוי כי הקהל ישוב למגרשים".

עוד בוואלה!

הרבה יותר מ-12 נקודות: הפער האמיתי בין מכבי תל אביב למכבי חיפה

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
התמונות שעצבנו את המנהלת. אוהדי מכבי חוגגים/ברני ארדוב

מדוע דווקא הצהובים נקנסו דווקא ב-20 אלף שקל? במנהלת הליגות החליטו לקנוס את הצהובים רק בשל היציאה של השחקנים לעבר האוהדים בסיום המשחק. בקבוצה עוד ניסו בבוקר להקדים תרופה למכה ושוחחו עם ראשי המנהלת, במטרה לנסות ולהסביר מה קרה בבלומפילד, ומדוע ניתן להסתפק רק בעונש על תנאי ובאזהרה, כפי שקיבלה הפועל תל אביב. אבל במנהלת החליטו לקנוס בסכום של 20 אלף שקל מתוך מחשבה על כך שבסגל הקבוצה היו 20 שחקנים, וכל אחד ייאלץ לשלם 1,000 שקל מתוך 20 אלף השקלים. זה העונש החינוכי שבמנהלת מצפים לראות מכל שחקן של מכבי תל אביב לוקח על עצמו, במטרה לייצר גם מסר שיעבור הלאה, לכל הקבוצות ובעיקר לאוהדים לקראת המשך משחקי הפלייאוף.

במנהלת הדגישו בצהריים כי אם שחקני מכבי תל אביב לא היו יוצאים החוצה ועומדים על המרפסת המשקיפה לעבר האוהדים, העונש לא היה מושת על הקבוצה. בכך הדגישו במנהלת שהעונש ניתן לא על התנהגות הקהל ואף לא על פריצת האוהדים לשער 11 לפני שריקת הפתיחה. על כך מלינים במנהלת מול המשטרה והיו"ר ארז כלפון אף שוחח ישירות עם מפכ"ל המשטרה וביקש את התערבותו כדי שכוחות המשטרה יפזרו בפעם הבאה את הקהל מבעוד מעוד ולא יעמידו את השחקנים במבחן ובבקשה לצאת אליהם.

חשוב להדגיש כי שני האירועים שהיו - גם בהפועל תל אביב וגם במכבי תל אביב - גרמו מחד למנהלת לחשוש מהימצאות של קהל ביציעים אבל לא יביאו לכך שכלפון יפסיק לפעול מול משרד הבריאות כדי שבכל זאת ייכנסו אוהדים ליציעים בחלק השני של הפלייאוף, ואולי במשחק גמר גביע המדינה. למנהלת יש סמכות לקנוס את הקבוצות ללא משפט בסכום של עד 50 אלף שקל ובפעם הבאה שיהיה אירוע דומה, הקנס יגדל ל-40 אלף שקל.

כבר עתה מבינים במנהלת שאוהדי בית"ר ירושלים מתכננים להגיע לבית וגן כדי למחות, וגם את זה רוצים למנוע ומתקיימות כבר שיחות עם המועדון מהבירה למרות שברור שההנהלה לא תוכל לעשות עם זה דבר.

בנוגע למשפט: "מכבי חיפה חיזבאללה" אותו שרו כמה שחקנים עם האוהדים, ההערכה היא שתובע ההתאחדות לכדורגל עורך הדין ניר רשף יקיים התייעצות עם היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל עורך הדין עמית פינס עלול להחליט על העמדת הקבוצה לדין ואולי אף את השחקנים עצמם. עומר אצילי ודור מיכה הם אלה שרואים בבירור במצלמות הטלוויזיה שרים את המשפט הזה מתוך שיר ידוע של אוהדי מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully