וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: שחקן נוער מהפועל ירושלים נדבק, הפרמיירליג הכריזה על 4 נדבקים חדשים

הכדורסלן מתיכון הגימנסיה נדבק, חבריו לקבוצה והמאמן נכנסו לבידוד. קבוצות הפרמיירליג תמכו פה אחד בחזרה לאימונים? הליגה הודיעה על נדבקים חדשים. מאמן נבחרת צרפת דשאן תקף: "הליגות חודשו רק מסיבה כלכלית. דואג לשלומם של שחקניי"

אתר רשמי

בווידאו: אימון ריאל מדריד

כדורגל

* הכדורגל האנגלי מתקרב לקאמבק? קבוצות הפרמיירליג הצביעו היום (רביעי) פה אחד בעד חזרה לאימונים עם מגע, בצעד משמעותי נוסף לקראת חידוש הליגה. בהצהרת הליגה נכתב: "השותפות בפרמיירליג הצביעו פה אחד בעד חידוש אימונים עם מגע, וקירבו צעד נוסף את חזרתה של עונת הפרמיירליג, לכשזה יהיה בטוח. העדיפות הראשונה של הפרמיירליג היא שמירה על בריאותם וביטחונם של אנשיה. יפורסם מתווה רפואי מפורט. הדיונים נמשכים בנוגע לחידוש העונה, כשיתאפשר".

* מאוחר יותר בערב הגיעה בשורה מדאיגה יותר: הפרמיירליג הודיעה היום שבימים שני ושלישי נעשו בדיקות קורונה ל-1,008 שחקנים ואנשי צוות - ומתוכם נמצאו ארבע בדיקות חיוביות לארבעה אנשים משלוש קבוצות שונות.

* ניקולאי פויארקוב המשחק כמגן בקאזאן מהליגה הרוסית אובחן כחולה קורונה. מדובר במקרה השני של שחקן במועדון שנדבק בנגיף, לאחר שמוקדם יותר החודש אובחן שחקן נוסף של הקבוצה, קונסטנטין פלייב, כמי שחלה בקורונה.

* בולוניה מהסרייה A הודיעה כי ישנו חשש כי אחד מעובדי המועדון חלה בקורונה. לטענת אנשי המועדון בדיקה שנעשתה "העלתה חשד לתוצאות חיוביות עבור COVID-19". במידה ויתברר כי תוצאות הבדיקה על אותו עובד יחזרו חיוביות כל הסגל ייכנס לבידוד. במועדון טוענים כי אותו עובד שנדבק הינו איש צוות ואינו נמנה על סגל השחקנים.

שחקני ליברפול וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז, ג'ורג'יניו ויינאלדום מתאמנים. GettyImages
יאללה, מתגעגעים. ליברפול מתאמנת/GettyImages

* דידייה דשאן, מאמן אלופת העולם צרפת, הביע התנגדות לשובן הקרוב של ליגות נוספות ואמר בראיון ל-'לה פריסיאן': "עקבתי אחרי חזרת הבונדסליגה, רואים את השחקנים מתקלים ונאבקים באינטנסיביות, ואת המחליפים שלהם יושבים על הספסל עם מסיכות ובמרחק של שני מטרים זה מזה. אני באמת לא מבין את זה - מחוץ לקווים הסיכון גדול יותר? אני לא אוהב את חוסר העקביות הזה".

"בכל אירופה החיים נמשכים תחת הגבלות בכל התחומים, ובכדורגל כמובן שחידוש הליגות נובע קודם כל מסיבה כלכלית", המשיך דשאן. "כך למשל באנגליה ובספרד החליטו להחזיר את הפרמיירליג ואת לה ליגה, אבל לא לחדש את ליגות הנשים במדינות, מכיוון שהן לא רווחיות באותה מידה, וזה אומר הכל".

לאחר מכן הדגיש המאמן הצרפתי: "אני דואג בעיקר לשלומם של השחקנים שלי, כי כמה מהליגות יחודשו ללא הכנה מספקת. אחרי פגרה כזו צריך שישה שבועות של אימונים עם לפחות חמישה משחקי הכנה כדי לחזור לכושר, וזה רחוק מלקרות במציאות. הם עומדים לשחק בכל שלושה ימים, בחודשי הקיץ החמים, והסיכון לפציעות ייגבר. לוחות הזמנים של הקבוצות והנבחרות היו עמוסים מדי עוד לפני כן, וכעת המצב עוד יותר מדאיג".

* ב"ספורט" הקטאלני טוענים שהליגה הספרדית תשוב לפעילות ב-11 ביוני, עם הדרבי המסקרן של סביליה. על פי הדיווח, קבוצות הליגה יערכו שני משחקים בשבוע כדי לסיים את העונה עד ה-17 או ה-19 ביולי. רוב המשחקים ייערכו בסופי שבוע, אך חלק מהמשחקים יתקיימו גם באמצע השבוע, בימים שלישי, רביעי וחמישי.

כמו כן, בדיווח נכתב שעונת 2020/21 תיפתח ב-12 בספטמבר - מה שאומר שלשחקני הקבוצות לא יהיה יותר מדי זמן לנוח, בהנחה שהליגה אכן תסתיים ב-17 או ב-19 ביולי, שכן כשבועיים לאחר מכן מתחילים המפעלים האירופיים.

* אליפות אפריקה בכדורגל, שתוכננה להיערך בקמרון בינואר 2021, תידחה ככל הנראה למועד אחר והודעה על כך תהיה בשבועות הקרובים. לשלב המוקדמות נותרו עוד ארבעה משחקים, ולוח הזמנים הצפוף לא יאפשר את קיום הטורניר. גורם בהתאחדות האפריקאית צוטט כאומר: "כרגע הכוונה היא לדחות את הטורניר לינואר 2022. הקיץ לא בא בחשבון כי בנובמבר באותה שנה כבר יש את המונדיאל בקטאר".

* הניסיונות של ליון, אמיין וטולוז להחזיר את הליגה הצרפתית למרות הודעת הסגירה, נתקלו במחסום נוסף בסנאט. הפנייה של הקבוצות נדחתה, וכעת ז'אן מישל אולאס מתכנן לפנות לבית המשפט.

* בלאציו הכחישו את השמועות כי השוער תומאס סטראקושה חלה בקורונה. "צחקנו על זה, זה פייק ניוז מוחלט", אמר איבו פולצ'יני, ראש מערך הרפואה של המועדון.

עוד בוואלה!

ליאונל מסי נרגש לקראת שובה של הליגה הספרדית: ״כמו להתחיל עונה חדשה״

לכתבה המלאה

שחקני ריאל מדריד בדקת דומיה לזכר קורבנות הקורונה באימון הבוקר

כדורסל

* התרחיש ממנו חששו גורמי הבריאות והחינוך התממש היום, כשאחד מכדורסלני מחלקת הנוער בהפועל ירושלים נדבק בקורונה. הנער הוא אחד התלמידים שנדבקו בתיכון הגימנסיה בעיר והביאו לסגירתו, ובעקבות תוצאות הבדיקה נדרשו חבריו לקבוצה והמאמן להיכנס לבידוד.

* צ'ארלס בארקלי, כוכב ה-NBA בעבר וכיום פרשן בכיר, אמר: "אני בטוח ב-100 אחוז שנחזור לשחק. הליגה תחודש, זה יהיה בווגאס ופלורידה, או רק בפלורידה, למשך חודשיים עד שלושה. בדרך כלל יש לי חודשיים-שלושה של חופש בקיץ, זה כבר לא יקרה".

* לואי לאברי, הסנטר הצרפתי של ולנסיה, טען בריאיון בארצו: "בכנות, הליגה הספרדית לא חוזרת בגלל היופי של הספורט, אלא אך ורק בגלל שיקולי זכויות שידור. זו האמת הפשוטה, וכולנו מסכימים לכך".

כדורסלן העבר צ'ארלס בארקלי. AP
הפעם החופש יהיה קצר יותר. צ'ארלס בארקלי/AP

ענפים נוספים

* ליגת ה-NHL תחזור בקיץ עם פלייאוף בן 24 קבוצות, כך הצהיר הקומישינר גארי בטמן. על פי הצהרתו, הקבוצות של ליגת ההוקי קרח יתכנסו למחנות אימונים ב-1 ביולי על פי ההנחיות החדשות וכל המשחקים יתקיימו בשתי ערים - אחת במזרח ואחת במערב.

* יצרנית הרכבים מקלארן מתכננת קיצוצים של 1,200 משרות, ועל פי התקשורת הבריטית קבוצת המרוצים שלה, המתחרה בסבב הפורמולה 1, תצטרך לפטר 70 עובדים כחלק מתהליך הצמצום בשל משבר הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully