וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מחמיאים לדני אבדיה: "הוא נוטף ביטחון, יכול להפוך לכוכב"

באתר הרשמי של ה-NBA פרסמו דו"ח סקאוטינג אודות שחקן מכבי ת"א: "זרקו את הסטריאוטיפים שלכם מהחלון". ויש גם השוואה מחמיאה לשחקן עבר

אנשי מכבי תל אביב מגיעים לבדיקות

עדיין לא ברור מתי ייערך דראפט 2020 של ה-NBA, אולם בליגה הטובה ממשיכים לעסוק בכשרונות הצעירים שעתידים לככב בו - ובפרט בדני אבדיה.

באתר הרשמי של הליגה פורסם דו"ח סקאוטינג עם הכותרת המחייבת "האם דני אבדיה הוא דטלף שרמפף הבא?" באותו דו"ח, נטען כי שחקן העבר הגרמני הוא התקרה של שחקן מכבי תל אביב, ומדובר בתקרה לא רעה בכלל: שרמפף נבחר שלוש פעמים לאולסטאר, והעמיד ממוצעי קריירה של 13.9 נקודות, 6.2 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים בליגה הטובה בעולם. הרצפה, כלומר, התרחיש הגרוע ביותר עבור אבדיה, הוא להיות קלי אוברה - הפורוורד של פיניקס שהעמיד העונה ממוצעים של 18.7 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים לערב.

שחקן אינדיאנה פייסרס לשעבר דטלף שרמפף. GettyImages
קריירה מכובדת למדי. שרמפף/GettyImages

"קחו כל סטריואטיפ שאולי יש לכם על כישרון אירופי, וזרקו אותו מהחלון", נכתב בפתח דו"ח הסקאוטינג על אבדיה. "דני אבדיה הישראלי הוא השם הבינלאומי הגדול ביותר בדראפט, והוא השיג את המעמד הזה כי יש לו סגנון משחק אמריקאי. קשיחות בהגנה, נחישות במאבק על הריבאונדים, וגישה ראוותנית. אבדיה נוטף ביטחון בכל פעם שהוא עולה לפרקט, וחוסר הפחד הזה ישרת אותו היטב כשיגיע לארצות הברית. הוא משחק עם איכויות וליטוש שראינו אצל הרבה כשרונות בינלאומיים, אבל זה השילוב של האיכויות הללו ביחד עם האומץ הצפון-אמריקאי שהופך אותו למסקרן כל כך. כל זה, ביחד עם הגובה שלו, הופכים אותו לאחד השחקנים המסקרנים בדראפט".

תחת עמודת ה"יתרונות" של אבדיה נכתב בין היתר: "רוב הערך של אבדיה כפוטנציאל נובע מיכולתו לנהל משחק בגובה 2.05 מ'. כשהוא חודר את ההגנה יש לו מגוון כלים, בין היתר לזרוק ג'אמפ שכמעט בלתי אפשרי לחסום, והוא גם מוכן ללכת עד הטבעת וליזום מגע. אם יש מסירה הוא יזהה אותה וישתמש באורך שלו כדי ליצור זווית מסירה. לעתים מאוד רחוקות הוא מוסר את הכדור בצורה חסרת אחריות".

עוד נכתב כי "אחת התכונות הבולטות של אבדיה היא התחושה שלו למשחק. הוא אינטלגנט בצורה בלתי רגילה ללא הכדור, מה שמאפשר לו לחגוג עם סלים כלים מחיתוכים או חורים בהגנה. היכולת הבוגרת שלו ליצור מהלכים כשהכדור בידיים שלו תעזור לו בשלבים מוקדמים של הקריירה".

גם בצד ההגנתי זכה שחקן מכבי תל אביב למחמאות: "לא רק שיש לו את הגישה והרצון להתלבט בהגנה, אלא גם אתלטיות לא רעה שמפרידה אותו מפורוורדים אירופאיים שראינו בעבר. היא גם מסייעת לו להיות חוסם טוב ולקחת ריבאונדים, מה שאמור לעזור לו להסתגל ל-NBA. השילוב של אתלטיות והגנה הופכים אותו להימור בטוח, והפוטנציאל ההתקפי הגדול שלו נותן לו סיכוי להפוך לכוכב. בהתחלה יש לו את היכולת לשמש כשחקן משנה, בזמן שימשיך לפתח את היכולות שלו".

עוד בוואלה!

הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות השבוע לכדורסל הישראלי: כשכספי פגש את אבדיה

לכתבה המלאה
View this post on Instagram

Damn I miss this game ?

A post shared by Deni Avdija (@deniavdia8) on

ומה בנוגע לחולשות? "בעוד אבדיה סקורר אפקטיבי במספר מובנים, הוא עדיין סומך יותר מדי על החכמה שלו כדי להשיג נקודות, אין לו צעד ראשון מהיר מספיק כדי לחלוף על פני שומרים ב-NBA. הטאץ' והאינגלנציה שלו הביאו אותו לאן שהוא נמצא, אבל יהיה רגע בו יצטרך להיות טוב יותר בדברים הפשוטים כדי להפוך לסקורר אפקטיבי. כרגע, הקליעה שלו קצת מדאיגה. בשל כך, יהיו קבוצות שיראו אותו כפאוור פורוורד, והוא קצת רזה מדי. אם לא יצליח לקלוע מספיק זריקות שיאפשרו לו לשחקן כשחקן כנף, יכול להיות שלא יוכל להציג את הכישורים שהפכו אותו לפוטצנאל גדול".

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully