וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריינסדורף עונה לג'ורדן: "הקבוצה היתה גמורה, אין סיכוי שיכולנו להמשיך"

בעלי הבולס מגיב לטענות שהקבוצה פורקה בטרם עת, ומקבל חיזוק גם מספר הזיכרונות של ג'רי קראוס המנוח: "מגוחך לחשוב שהיינו מונעים על ידי אגו". ריי אלן לא השתכנע: "קראוס היה צריך להיות מפוטר במקום". וגם: האיומים והנאצות כלפי צ'אנינג פריי

צילום מסך

בווידאו: הטריילר לסדרה

"הריקוד האחרון" ממשיכה להסעיר את ארצות הברית ואת ה-NBA, בעיקר על רקע הטענה שהעלה מייקל ג'ורדן בפרק הסיום של הסדרה, לפיה הבולס פורקו מוקדם מדי.

"אם הייתם שואלים את כל השחקנים של 1998 האם היו חותמים על חוזה לעונה נוספת - אני חושב שהם היו חותמים. האם אני הייתי חותם לעוד עונה? כן, חתמתי על חוזים לשנה אחת עד אותו רגע", אמר ג'ורדן, והוסיף ש"מרתיח" אותו לחשוב שפרש לפני השיא, מבלי שזכה באליפות שביעית.

הדברים של ג'ורדן התקבלו בפקפוק על ידי בעלי הבולס ג'רי ריינסדורף, שממשיך לטעון חד משמעית שלא היתה שום אפשרית לשמור על הסגל של הקבוצה המיתולוגית בקיץ 1998 - לא כלכלית, לא מקצועית, וגם לא מנטלית. "די ברור שג'ורדן סחב את הקבוצה על הגב ב-1998. הקבוצה הזו היתה גמורה, מותשת. את האליפות השישית היא לקחה בשארית כוחותיה. אין שום סיכוי שהיינו יכולים להחזיר את החבר'ה לעוד עונה", אמר ל-ESPN. "גם אם היינו מצליחים להשאיר את ג'ורדן ופיל ג'קסון, כל שאר השחקנים - סטיב קר, לוק לונגלי, ג'אד בוצ'למר, דניס רודמן - כולם היו מקבלים הצעות היו הרבה יותר גבוהות ממה שיכולנו לשלם. הם היו שווים יותר מדי כסף בשביל שנוכל להחתים אותם שוב".

בעלי שיקגו בולס ג'רי ריינסדורף לצד מייקל ג'ורדן, דייויד סטרן. AP
זה היה יכול להסתיים אחרת? לא אם שואלים את ג'רי ריינסדורף/AP

ריינסדורף הוסיף: "כן, שמעתי מה ג'ורדן אמר לגבי האפשרות שהיתה להחתים את כולם על חוזים לעונה אחת. אני עדיין בטוח שזה היה תסריט בלתי אפשרי. אין שום סיכוי בעולם שסקוטי פיפן היה מוכן לחזור לעונה אחת בסכומים שיכולנו להציע, בידיעה שהוא יכול לקבל חוזה הרבה יותר גדול בקבוצה אחרת".

דמות נוספת שמצטיירת כאחראית על פירוק השושלת היא ג'רי קראוס, הנבל של הסדרה, שמת בשנת 2017 ולא הספיק לתת את הגרסה שלו. לאורך התקופה האחרונה הסכימה משפחתו לפרסם חלקים מספר הזכרונות שכתב לפני מותו, בו הוא התייחס בין היתר לשאלת השאלות - למה הקבוצה התפרקה ב-1998?

"מישהו באמת חושב שפירקנו קבוצה מנצחת כדי לספק את האגו שלנו ולהוכיח שאנחנו מסוגלים לנצח בלי אותם שחקנים ומאמנים? זה מגוחך. אנשים באמת מאמינים שעבדנו כל כך קשה כל השנים, ניצחנו שוב ושוב, זכינו בעוד ועוד אליפויות, ועדיין אפשרנו לאגו שלנו להיכנס לשיקולים? כמה מטומטמים חושבים שאנחנו?".

עוד בוואלה!

לברון חושף: התאמנתי להיות שחקן פוטבול, אני עובד על סרט חדש לנטפליקס

לכתבה המלאה
שחקן שיקגו בולס מייקל ג'ורדן לצד ג'רי קראוס. AP
"באמת חושבים שהאגו הניע אותי?" ג'רי קראוס עם ג'ורדן/AP

לטענת קראוס, גם אם הבולס היו מצליחים להשאיר את ג'ורדן ופיפן היה נוצר ואקום בעמדות מסוימות. "אוקיי, מה ציפו שאעשה? שלא יהיה לי סנטר, לא יהיה לי פאוור פורוורד ואישאר בלי מקום בתקרת השכר? במצב כזה לא יכולתי להחתים אף שחקן, לא חשוב כמה איכותי הוא. מי אמור לשמור על הצבע אם ג'ורדן ופיפן היו חוזרים? מי היה לוקח ריבאונד? נסו לשים את עצמכם בנעליים שלנו, מה הייתם עושים? האם אנחנו אלה שפירקנו את השושלת, או שההתבגרות של השחקנים, ההתפתחות האישית שלהם וחוקי השכר שמנעו מאיתנו להמשיך?".

ההסברים הללו לא קנו את ג'ורדן, אבל גם לא את ריי אלן. השוטינג גארד האגדי הפנה אמש בריאיון לפודקאסט של ספייק לי אצבע מאשימה לעבר קראוס, ואמר ש"הבולס היו צריכים להישאר יחד והיו אמורים לזכות בהרבה יותר משש אליפויות. הם היו צריכים לפטר את ג'רי קראוס במקום, מיד אחרי שהצהיר שפיל ג'קסון לא ימשיך".

לדברי ריי אלן, "כשיש לך קבוצה כזאת, עם כישרון והרמוניה כאלו, אין מצב שאתה נוגע בזה, אין מצב שאתה מנסה להתעסק עם זה. היה כל כך אנוכי מצידו לומר שזה הריקוד האחרון. איזו קבוצה בעולם משחררת את המאמן שהביא לה שש אליפויות? גם ג'רי ריינסדורף נושא באחריות, כי הוא אפשר לג'רי קראוס לחמוק מאשמה. הוא האמין בקראוס כי ידע שיש לו מניות רבות בבניית הקבוצה, אבל הוא בטח בו יותר מדי. לא ייאמן איך התייחסו לקבוצה הזו בזמנו. זה מרגיש כאילו שדדו את חובבי הכדורסל".

ריי אלן. GettyImages
אין מחילה. ריי אלן/GettyImages

כך או כך, נראה שבימים אלה מי שמעז לפקפק בגדולתו של ג'ורדן זוכה לקיתונות של בוז. צ'אנינג פריי, למשל, הסביר שמבחינתו לברון ג'יימס הוא הכדורסלן הטוב בכל הזמנים מפני ש"למייקל ג'ורדן היתה רק עבודה אחת - לקלוע. היו לו את דניס רודמן וסקוטי פיפן, את טוני קוקוץ', את רון הארפר שלא מקבל מספיק קרדיט. היתה לו רק עבודה אחת והיא לקלוע, והוא באמת עשה את זה בצורה מדהימה. אבל אני לא חושב שהשיטה הזו לנצח משחקים היתה עובדת עכשיו. שחקנים לא היו רוצים לשחק איתו, נכון?"

הדברים הללו עלו לפריי ביוקר ומלבד ביקורות רבות שחטף בתקשורת האמריקנית, הוא גם ספג איומים ונאצות ברשתות החברתיות. "אנשים שולחים לי הודעות פרטיות משוגעות על הוריי המנוחים בגלל טענה שהעליתי על ג'ורדן. זו שנאה שחורגת מגבולות הספורט", צייץ הפורוורד הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully