וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליון מאיימת בצעדים משפטיים, בסנט אטיין תקפו: "למי אכפת באיזה מקום סיימתם?"

סגירת העונה בצרפת וקביעת הטבלה, הותירה את ליון מחוץ למפעלי אופ"א אחרי 25 שנה: "נזק של עשרות מיליוני יורו". נשיא היריבה המושבעת הגיב, בפ.ס.ז' עוד מקווים "לחגוג אליפות עם האוהדים"

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

כצפוי, החלטת מנהלת הליגה הצרפתית בנוגע לסיום העונה בגלל משבר הקורונה וקביעת העולות לאירופה, לא התקבלה בהבנה על ידי כל הקבוצות. המחאה העיקרית הגיעה מכיוון ליון, שעל פי הטבלה הסופית נמצאת רק במקום השביעי ומחוץ למפעלי אופ"א אחרי 25 שנה. הצעתו של נשיא המועדון ז'אן מישל אולאס לקיים פלייאוף להכרעות בצמרת ובתחתית, נדחתה באופן לא מפתיע, אבל ההחלטה לגבי הגביעים עדיין לא התקבלה וליון עוד עשויה להגיע לאירופה משם.

נסביר: כרגע, הקבוצות שהעפילו לליגה האירופית הן ליל, ריימס וניס - המדורגות במקומות הרביעי עד השישי. אלא שסנט אטיין אמורה לשחק נגד האלופה פריז סן ז'רמן בגמר הגביע, ואילו ליון מחכה לקבוצה מהבירה בגמר גביע הליגה. הרעיון כרגע הוא לקיים את שני הגמרים באוגוסט, לפני פתיחת העונה הבאה (מיועדת להתחיל ב-22-23 באוגוסט) ואז יש עדיין סיכוי שסנט אטיין וליון תהיינה באירופה בעזרת זכייה בגביע. אם יוחלט כי גם הגביעים מבוטלים, אז ריימס וניס הן המרוויחות.

שחקני ליון חוגגים. רויטרס
רק במקום השביעי. שחקני ליון/רויטרס

למרות זאת, ליון הודיעה רשמית כי היא שוקלת נקיטת הליכים משפטיים נגד מנהלת הליגה בעקבות ההחלטה לנעול את עונת 2019/20. "הצענו לבחון אלטרנטיבה שתאפשר את השלמת העונה והכרעות ספורטיביות כפי שנקבע באופ"א", נכתב. "ההצעה הזו שותפה עם מועדונים אחרים ולפיה נערוך משחקי פלייאוף להכרעת מאבקי הצמרת והתחתית במשך שלושה שבועות, כשפ.ס.ז' מוכתרת בכל מקרה. בהתאם להחלטה היום, אנחנו שומרים לעצמנו את האפשרות לערער ולדרוש פיצוי נזיקין, שכן מדובר בנזק של כמה עשרות מיליוני יורו עבור המועדון".

ברנאר קאיאזו, נשיא היריבה סנט אטיין שסיימה במקום ה-17 וניצלה מירידה, בחר בגישה ההפוכה: "למי אכפת אם סיימתם במקום השישי או השביעי? נדמה כאילו אנשים שכחו באיזה מצב אנחנו נמצאים. הציעו כל מני רעיונות לחזרה, כאילו אין משבר רפואי חמור בצרפת. כולנו בסירה אחת. ניתנה הוראת ממשלה וכולנו צריכים לכבוד אותה. זה הכול".

פריז סן ז'רמן כמובן התגאתה באליפות התשיעית בתולדותיה, מה שמציב אותה מרחק זכייה אחת משיא 10 האליפויות של סנט אטיין. נשיא המועדן נאסר אל חלאיפי אמר: "התואר הזה מוקדש לכל אנשי הרפואה והגיבורים של ימים אלה. המחויבות שלהם וחוסר האנוכיות בשבועות הללו, ראויים להערצה מאיתנו. אנחנו מכבדים ומבינים את החלטת הממשלה לעצור את העונה. אני רוצה להודות לשחקנים, למאמן ולכל הצוות על עבודה נהדרת. התואר הזה, שהושג בזכות המאמץ היומיומי שלהם, יביא קצת אושר ותקווה לכל האוהדים שלנו בימים אלה. כאשר יווצרו התנאים, אני מקווה שנוכל לחגוג את האליפות עם האוהדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully